• Skip to primary navigation
  • Skip to secondary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Despre
  • Contact
  • Arhiva 2002-2008
  • Publicitate
  • Anunțuri în Ziarul de Bacău
  • Newsletter
  • Locuri de muncă

Ziarul de Bacău

  • Top Story
  • Actualitate
  • Politică
  • Dosar
  • Economie
  • Educatie-Cultura
  • Expert
  • Foto Video
  • Anunțuri
Ești aici: Acasă / Economie / Tren de mare viteză spre București până în 2030! Guvernul a aprobat documentația pentru segmentul Ploiești-Focșani

Tren de mare viteză spre București până în 2030! Guvernul a aprobat documentația pentru segmentul Ploiești-Focșani

Cristian Ghinghes 7 noiembrie 2024 Un comentariu

LikeShare

Guvernul României a aprobat documentația tehnico-economică necesară reabilitării segmentului de cale ferată cuprins între Ploiești și Focșani, fiind totodată declarată lucrare utilitate publică de interes național. Astfel, având în vedere că segmentul Focșani-Bacău-Roman a trecut deja de această etapă în primăvara acestui an, băcăuanii vor putea călători cu trenul până la București în mai puțin de 3 ore până în 2030.

Cei 143 de kilometri de cale ferată de pe segmentul Ploiești-Focșani vor fi reconfigurați astfel încât viteza maximă de circulație să crească la minim 160 km/h pentru trenurile de călători și la 120 km/h pentru trenurile de marfă.

Documentația tehnico-economică aprobată astăzi de Guvernul României include:

  • Lucrări de infrastructură si suprastructură linii de cale ferată;
  • Consolidări de terasamente si lucrări de scurgere a apelor;
  • Treceri la nivel: modernizarea trecerilor la nivel cu dale elastice;
  • Poduri, podeţe: înlocuirea sau reabilitarea lucrărilor de artă existente – 99 lucrări;
  • Pasaje superioare: 1 pasaj nou în amplasamentul existent și 8 rămân ca în situația actuală;
  • Apărări de maluri: în zona lucrărilor de artă s-au prevăzut amenajari locale ale albiei, protecție ale albiilor, praguri de fund și lucrări de amenajare locală a albiei pe noul amplasament al lucrărilor de artă de pe variante;
  • Peroane: Lungime 200 m în staţiile intermediare şi 150 m în punctele de oprire; lăţime 6,00 m pentru peronele intermediare și respectiv 3,00 m pentru cele laterale, cu înălţimea +0,55m și 0,38m faţă de NSS; tunel pietonal între peroane pentrru statiile în care v=160 km/h; În stațiile Ploiești Sud, Mizil, Buzău și Râmnicu Sărat lungimea peroanelor va fi de 250-400 m;
  • Lucrări de reabilitare clădiri călători și CED;
  • Clădiri noi datorate sistematizării stațiilor. Lucrări de demolare a construcțiilor degradate;
  • Semnalizări şi centralizări feroviare: CE și ERTMS;
  • Telecomunicaţii feroviare: înlocuire echipamentelor existente, care au un grad de uzură ridicat, cu echipamente care au tehnologie moderna;
  • Linia de contact, protecţie instalaţii şi energoalimentare: reabilitare instalații existente prin înlocuirea lor cu instalații noi;
  • Lucrări de protecția mediului.

Valoarea totală a investiției se ridică la aproape 11 miliarde de lei, finanțarea urmând să fie realizată din fonduri externe nerambursabile, Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), Programul Transport 2021-2027, respectiv din bugetul de stat și venituri proprii ale CFR.

Lucrările vor dura 3 ani de zile și, ținând cont și de timpul necesar procedurilor de licitație și de expropriere, acestea sunt preconizate a se încheia până în 2030.

LikeShare

Din categoria: Economie Etichete: cale ferata

Reader Interactions

Comentarii

  1. tut a zis

    8 noiembrie 2024 la ora 11:16 am

    Perla Bacaului:
    viteza maximă de circulație să crească la minim 160 km/h

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

 

Ultimele articole

Fostul director Romsilva, Teodor Țigan, a dat statul român în judecată. Dep. Mircea Fechet: „Acești super-bugetari sunt ghidați doar de foșnetul banilor”

Ordinea de zi a ședinței extraordinare a Consiliului Județean Bacău din data de 17.07.2025

apa bacau

Se sistează apa în zona de Nord a Bacăului, în noaptea de joi spre vineri. Vezi străzile afectate!

O femeie din Bacău, tâlhărită în Piața Centrală. Hoțul a fost reținut

Dube furate din Germania, găsite în posesia a doi tineri din Bacău

S.C. Reciclare deşeuri sticlă de ambalaj angajează pentru punctul de lucru din Comuna Răcăciuni

15 iulie 2025

Loc de muncă la Răcăciuni, județul Bacău

14 iulie 2025

Loc de muncă la Răcăciuni, județul Bacău

13 iulie 2025

S.C. Reciclare deşeuri sticlă de ambalaj angajează pentru punctul de lucru din Răcăciuni

12 iulie 2025

Ultimele comentarii

  • Cobalt 13 la Primele reacții după declarațiile ministrului Pîslaru privind pierderea finanțării PNRR pentru Autostrada A7. Dragoș Benea: „Dacă nu duceți ministerul, plecați acasă!”
  • cezar la Primele reacții după declarațiile ministrului Pîslaru privind pierderea finanțării PNRR pentru Autostrada A7. Dragoș Benea: „Dacă nu duceți ministerul, plecați acasă!”
  • Vizitiul la Parc fotovoltaic pe hârtie! Cum a dat Primăria Bacău 50.000 de euro pe un studiu care zace la sertar, către firma condusă de Răzvan Găină, fostul șef de la Ape, condamnat pentru abuz în funcție
  • StopFuratuluiCaMaSatur la Toată Autostrada A7 Ploiești – Focșani, o parte din A8 și lotul UMB din A3 pierd finanțarea prin PNRR. Probleme la procedurile de achiziții
  • VinDizel :)) la Primele reacții după declarațiile ministrului Pîslaru privind pierderea finanțării PNRR pentru Autostrada A7. Dragoș Benea: „Dacă nu duceți ministerul, plecați acasă!”

Cabinet parlamentar PNL

Linkuri sponsorizate

  • Credius – Credite Nevoi Personale – Aprobare Rapida
  • Nova – Energie Electrica si Gaze Naturale

Cabinete parlamentare PSD

Cabinet parlamentar AUR

Găzduit de Simplenet

Copyright © 2025 · S.C. G&P News & Advertising S.R.L. · Știri mondene · Aghiuță · Presa Bacău