În perioada 19-22 mai va avea loc la Slănic Moldova cea de a doua etapă din Campionatul Național de Offroad din România, Trofeul Dacii Liberi. Desfășurată sub egida Federației Române de Automobilism Sportiv și a Comisiei Nationale de Offroad din România, etapa de la Slănic Moldova este organizată de Club Offroad Vaslui și Club Offroad Dacii Liberi Bacău. Sunt așteptate la start peste 40 de echipaje din toate clasele.
Organizatorii sunt sprijiniți de: Primăria Slănic Moldova, Consiliul Județean Bacău, ISU Bacău, RNP Romsilva, Serviciul de Promovare Turistică și Salvamont Bacău, Hotel Venus, precum și sponsorii nostri: Stalinskaya, House 4X4, Repsol, GTC Auto, Suzuki, Comconstruct SRL, Safir SRL, Danina Line, A&A Invent, Kazan, ROMGPS, Albrau, Croco, Auto Liviu, Raiffeisen Leasing, Nexxon, Loctite (Henkel Romania SRL).
Locația a fost aleasă atât pentru atracțiile naturale deosebite pe care le deține, precum și pentru încărcătura istorică marcantă, zona Slănic Moldova – Pasul Oituz fiind locul unde s-a născut „Pe aici nu se trece!”. Drumuri de vamă, drumuri uitate de oameni și de cărți, cărări părăsite care au fost odinioară bătătorite de soldați rămași cu cruci albe pe dealuri, cu poteci ascunse spre izvoare cu viață, covoare verzi de mușchi neatinse de urmă de picior de om, puse drept haine pietrelor sacre, de sub care izbucnesc cu violență torentele-n cascade, copaci căzuți împotriva-ți, locuri mirifice și creste nebănuite la care poti ajunge doar dacă plătești tributul: muncă, determinare și dârzenie.
Competiția este structurată pe trei clase – Standard, Open și Extrem – cu trasee de complexități diferite, pentru parcurgerea cărora troliul și navigația devin cei mai buni prieteni ai echipajului.
Clasa Standard este dedicată celor care au un automobil 4×4, echipat cu anvelope agresive, inclusiv tip Simex și, de preferat, dotat și cu un troliu. La clasele Open și Extrem mașinile sunt modificate atât la formă, cât și la sistemele de frânare, direcție, suspensie și tracțiune față de mașinile de serie, sporind considerabil performanțele de cățărare și anduranța. Spectacolul pe care aceste mașini îl provoaca este intens, deosebit și fascinant.
Ziua de joi, 19 mai, este destinată primirii concurenților și verificărilor tehnice și administrative.
Vineri, 20 mai, ora 10, se dă startul primei zile de concurs, estimată a se finaliza în jurul orelor 18. O noutate absolută va fi proba specială Noaptea Nemirei – testul campionilor, testul învingătorilor, testul fără de care nu poți spune că ești cel mai bun! Începând cu orele 21, echipajele își vor testa abilitățile de orientare și navigare înfruntând întunericul.
Sâmbătă, 21 mai, va avea loc, începând cu ora 10, etapa de Trial, un show spectaculos om/mașină. Pe un traseu scurt, dar intens, spectatorii vor vedea peste ce obstacole extreme pot trece mașinile înscrise și cât de abili sunt copiloții când vine vorba de trolieri. Odată încheiată această etapă, se dă startul în cea de a doua zi de concurs.
Trofeul Dacii Liberi se va încheia cu festivitatea de premiere, care va avea loc duminică, 22 mai. Vor fi premiate cele mai bune 3 echipaje de la fiecare clasă. În plus, toți cei care au izbutit să învingă traseele Nemirei vor primi o Diplomă de participare.
Lasă un răspuns