• Skip to primary navigation
  • Skip to secondary navigation
  • Skip to main content
  • Skip to primary sidebar
  • Despre
  • Contact
  • Arhiva 2002-2008
  • Publicitate
  • Anunțuri în Ziarul de Bacău
  • Newsletter
  • Locuri de muncă

Ziarul de Bacău

  • Top Story
  • Actualitate
  • Politică
  • Dosar
  • Economie
  • Educatie-Cultura
  • Expert
  • Foto Video
  • Anunțuri
Ești aici: Acasă / Economie / Turcii care ar fi trebuit să facă Centura Bacău, acuzați că au dat țepe constructorilor locali

Turcii care ar fi trebuit să facă Centura Bacău, acuzați că au dat țepe constructorilor locali

Ziarul de Bacau 30 mai 2017 7 comentarii

LikeShare

Turcii de la Eko Insaat Ve Tik As sunt acuzați că le-au făcut firmelor românești cu care au colaborat pagube cifrate la sute de mii de euro.

Străinii își trec activele pe alte firme lăsând compania debitoare o cochilă goală. Mai mult, ei încasează avansurile generoase acordate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere din România (CNAIR) pe lucrări, după care dispar cu banii în țara lor.

Cengiz Koksal (stânga), președintele Eko Insaat Ve Tic As, la semnarea contractului, pe 1 aprilie 2015

Potrivit Digi 24, recenta reziliere a contractului semnat de CNAIR cu firma turcă Eko Insaat Ve Tic pentru centura Bacău este un astfel de caz. Firma turcă a încasat un darnic avans de 15% din lucrare, respectiv 77 milioane lei, după care a reziliat contractul când stadiul lucrările nu era nici măcar 3%.

Plecarea turcilor fără să își plătească datoriile riscă să aducă în faliment cel puțin o firmă de construcții. Anna Nițulescu, patron al firmei care a subcontractat lucrările la centură de la turci, afirmă că aceștia au urmărit de la început să înșele statul.

”Am de recuperat 1,79 milioane lei, lucrări care le-am făcut ca subcontractor, de atunci până acum. Am făcut o mie de demersuri, notificări, somații, adrese către ANAF, către Corpul de control al primului ministru, la Departamentul de luptă antifraudă. M-am adresat aceste instituții căci ei refuză din punct de vedere comercial orice colaborare. Au premeditat totul, au venit să încaseze avansul și să plece. Nu am nicio speranță să îmi recuperez banii”, spune Nițulescu, întrebată dacă are de gând să apeleze la procedurile legale posibile în astfel de situații, cum ar fi înscrierea la masa credală.

Turcii au făcut mai multe inginerii financiare ce fac urmărirea datornicului imposibilă, spune Nițulescu. ”La licitație au participat cu firma de la Ankara, apoi după ce au câștigat au făcut sucursală la București. Au închis-o și în 2015 au deschis sucursală la Bacău. Mai mult, în 2016 au mai deschis o firmă cu același acționariat în Bacău și au mutat parte din utilaje, stații de asfalt beton pe cealaltă firmă. Contractul meu era cu sucursala din Bacău, acțiunea a fost premeditată”, se plânge ea. Nițulescu mai spune că are informații potrivit cărora turcii au transferat avansul încasat de la CNAIR în Turcia.

Contractul centurii a fost semnat în luna aprilie 2015. Firma turcă Eko Insaat Ve Tic AS s-a aflat la prima sa lucrare în România. Ei au primit contractul, deşi au cerut cu 90 de milioane de lei mai mult peste cea mai bună ofertă. Turcii au reuşit să primească contractul, deşi au cerut un preţ de 393,88 milioane lei, fără TVA, cu 90 de milioane de lei mai mare decât cel solicitat de firma Sa&Pe ce îl are în spate pe cel mai puternic constructor român, Dorinel Umbrărescu. Oferta turcilor a fost mai slabă financiar şi decât cea depusă de firma Pa&Co, aparţinând lui Costel Căşuneanu. Aceasta a cerut cu 40 de milioane lei mai puţin decât Eko Insaat Ve Tic. (integral, pe digi24.ro)

Eko Insaat Ve Tic As a anunțat că renunță la Centura Bacău la începutul lunii aprilie 2017, la doi ani după semnarea contractului.

LikeShare

Din categoria: Economie, Top Story Etichete: Eko Insaat Ve Tic AS, soseaua de centura Bacau

Reader Interactions

Comentarii

  1. citizen a zis

    30 mai 2017 la ora 9:21 pm

    De la inceput licitatea a fost cu chiubotele rosii. Ce sa facem daca dupa Bechtel nu am invatat nimic. Strainii au vazut si inteles de la inceput ca se poate insela usor statul. In general arabii in Romania au facut averi prin pagubirea intereselor STAT-ului nostru.

    Răspunde
  2. Iulian a zis

    30 mai 2017 la ora 10:10 pm

    Javrele sunt intre politicieni, servicii, institutii de control care acopera jaful din banul public.

    Răspunde
  3. Adrian a zis

    30 mai 2017 la ora 10:43 pm

    Sunt curios cat vom mai pleca fruntea in fata strainilor. Este plina capitala de turci si arabi. Ne meritam soarta.

    Răspunde
  4. kros a zis

    31 mai 2017 la ora 9:11 am

    Vinovati sint cei care au facut caietul de sarcini.Daca treci in caietul de sarcini ca trebuie sa ai 2-3000 de angajati in Romania si ca trebuie sa detii utilaje destinate pentru domeniul in care licitezi,nu sar mai fi intimplat acest jaf si nici nu ar mai cistiga firme care ulterior paseaza lucrarea incasind comisioane uriase.

    Răspunde
  5. TUCU a zis

    31 mai 2017 la ora 4:09 pm

    Din poza lipsesc politicienii Bacaului ,in rest „totul e de bine „.

    Răspunde
  6. Miron E. a zis

    31 mai 2017 la ora 6:18 pm

    Au fost coordonati si ocrotiti de politicieni puternici.

    Răspunde
  7. Iulian a zis

    31 mai 2017 la ora 9:18 pm

    Da dle Miron E, de politicieni puternici, bine infipti in cardadie corupta cu serviciile, Curtea de Conturi, procurori, politisti, judecatori etc. O tara de hoti.

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Bara principală

 

Ultimele articole

Petru Umbrărescu, primul pilot român care câștigă o etapă din Campionatul Mondial de Anduranță

Razie de noapte la Târgu Ocna. Polițiștii au dat 32 de sancțiuni

62 de permise de conducere reținute de polițiști pentru viteză excesivă. Doi șoferi, surprinși de radar cu 134 km/h și 144 km/h în localitate

OPINIE. Blocuri în Parcul Catedralei, faza trocului imobiliar

VIDEO – Autostrada A7, sectorul Focșani – Bacău, construit de Umbrărescu. Vezi care este stadiul lucrărilor și când trebuie deschisă circulația!

Loc de muncă la Răcăciuni, județul Bacău

14 iulie 2025

Loc de muncă la Răcăciuni, județul Bacău

13 iulie 2025

S.C. Reciclare deşeuri sticlă de ambalaj angajează pentru punctul de lucru din Răcăciuni

12 iulie 2025

S.C. Reciclare deşeuri sticlă de ambalaj angajează pentru punctul de lucru din Răcăciuni

11 iulie 2025

Ultimele comentarii

  • Crom 21 la 62 de permise de conducere reținute de polițiști pentru viteză excesivă. Doi șoferi, surprinși de radar cu 134 km/h și 144 km/h în localitate
  • Marius P la 62 de permise de conducere reținute de polițiști pentru viteză excesivă. Doi șoferi, surprinși de radar cu 134 km/h și 144 km/h în localitate
  • Mihai la VIDEO – Autostrada A7, sectorul Focșani – Bacău, construit de Umbrărescu. Vezi care este stadiul lucrărilor și când trebuie deschisă circulația!
  • Vasile la VIDEO – Autostrada A7, sectorul Focșani – Bacău, construit de Umbrărescu. Vezi care este stadiul lucrărilor și când trebuie deschisă circulația!
  • Novac Iulian la VIDEO – Autostrada A7, sectorul Focșani – Bacău, construit de Umbrărescu. Vezi care este stadiul lucrărilor și când trebuie deschisă circulația!

Cabinet parlamentar PNL

Linkuri sponsorizate

  • Credius – Credite Nevoi Personale – Aprobare Rapida
  • Nova – Energie Electrica si Gaze Naturale

Cabinete parlamentare PSD

Cabinet parlamentar AUR

Găzduit de Simplenet

Copyright © 2025 · S.C. G&P News & Advertising S.R.L. · Știri mondene · Aghiuță · Presa Bacău