Compania aeriană Blue Air a anunțat vineri printr-un comunicat de presă că ”își propune” să reia zborurile abia din 10 octombrie, ceea ce înseamnă că pasagerii companiei care au achitat deja bilete până la acel moment nu vor putea să beneficieze de servicii.
De altfel, Blue Air anunță în comunicat că le transmite pasagerilor cu zboruri programate până în data de 10 octombrie 2022 să nu se mai prezinte la aeroporurile de plecare.
Reprezentanții Blue Air arată că firma nu are suficienți bani pentru combustibil și cheltuieli operaționale.
Compania susține că vânzările de bilete ”au fost semnificativ afectate”, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăți au fost blocate de către aceștia. În plus, toți furnizorii de servicii esențiale zborurilor au condiționat furnizarea respectivelor servicii de plata datoriilor scadente.
Reamintim că Blue Air a oprit toate zborurile la 6 septembrie, mii de români fiind blocați pe aeroporturi din toată Europa.
Comunicat oficial Blue Air:
În primul rând, dorim să ne cerem scuze tuturor pasagerilor Blue Air, care au fost afectați de imposibilitatea efectuării zborurilor programate începând cu amiaza zilei de 6 Septembrie 2022.
Ne cerem scuze tuturor angajaților și partenerilor comerciali ai Societății Blue Air Aviation pentru că nu am fost în măsură să ne îndeplinim toate obligațiile asumate față de aceștia.
Nu în ultimul rând, având în vedere faptul că din comunicatele publice emise în cursul zilei de ieri, 8 septembrie 2022, am constatat că am fost înțeleși greșit, dorim să ne exprimăm întreaga mulțumire pentru ajutorul ce ne-a fost acordat în aceste momente de maximă criză de Compania Națională de Transport Aerian TAROM S.A. precum și de Primul Ministru al României, dar și de Ministrul Transporturilor, pentru repatrierea pasagerilor Blue Air care au rămas blocați în afara țării.În lipsa acestui sprijin și în lipsa unui efort uman deosebit al tuturor angajaților TAROM S.A., precum și a celor de la cancelaria Primului Ministru, Ministerul Transporturilor și Ministerul Afacerilor Externe, situația la momentul actual ar fi fost una mult mai gravă în ceea ce privește numărul pasagerilor blocați în aeroporturi.
În ultimele 48 de ore conducerea executivă, Consiliul de Administrație și acționariatul Blue Air au constatat faptul că nivelul vânzărilor de bilete a fost semnificativ afectat, iar sumele care au fost încasate de procesatorii de plăți au fost blocate de către aceștia, astfel încât Societatea nu dispune în acest moment de fondurile necesare plății combustibilului și celorlalte cheltuieli operaționale, necesare pentru zborurile planificate începând cu data de 12 septembrie.
În plus, toți furnizorii de servicii esențiale zborurilor au condiționat furnizarea respectivelor servicii de plata datoriilor scadente. În acest context au fost analizate toate aspectele privind modalitatea de reluare cât mai rapidă a activității de zbor, discutându-se în mod direct cu zeci de furnizori critici ai companiei, respectiv aeroporturi, societăți de handling, furnizori de combustibil, autorități de control al traficului aerian, precum și cu proprietarul aeronavelor operate de Blue Air.
În urma acestora, Societatea își propune să reia zborurile începând cu data de 10 Octombrie 2022.
Decizia de reluare a zborurilor are în vedere în mod decisiv posibilitatea societății de a rambursa tuturor pasagerilor afectați sumele datorate și de a achita tuturor partenerilor comerciali costurile serviciilor prestate în favoarea companiei.
Pe această cale, comunicăm tuturor pasagerilor cu zboruri programate până în data de 10 Octombrie 2022 să nu se mai prezinte la aeroporurile de plecare, aceste zboruri neputând fi operate.
Precizăm faptul că în cadrul discuțiilor purtate în Consiliul de Administrație al Blue Air, reprezentantul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii a solicitat reluarea cât mai rapidă a zborurilor, iar votul reprezentantului Ministerului Finanțelor nu a putut fi exprimat. Votul reprezentantului Ministerului de Finanțe este unul extrem de important, având în vedere faptul că această instituție a emis Scrisoarea de Garanție pentru acordarea de către Eximbank SA a creditului comercial în sumă de 300.775.000 LEI, credit garantat cu 75% din acțiunile Societății și alte active deținute de Blue Air și acționariatul Societății.
În această perioadă, avem convingerea fermă că cei 2 investitori cu care acționariatul societății se află în discuții extrem de avansate la momentul la care a intervenit această situație de forță majoră, vor avea timpul necesar să analizeze absolut toate implicațiile acestui eveniment și să decidă, în mod definitiv, dacă doresc să investească sumele necesare revenirii Blue Air la cifrele dinainte de pandemia de COVID – 19 și acoperirea pierderilor de aproximativ 130.000.000 EUR suferite în această perioadă, din cauza interdicțiilor de zbor, a incertitudinii privind numeroasele valuri de pandemie, a creșterii absolut bruște și la niveluri extraordinare a prețului combustibilului, cauzate în principal de războiul din Ucraina, și scăderea cu peste 15% a puterii de cumparăre a monedei EUR față de USD.
Precizăm faptul că ajutorul de Stat a fost dimensionat strict pentru a acoperi pierderile suferite de Blue Air în perioada de suspendare a zborurilor, ca urmare a declarării stării de urgență în perioada martie-iunie 2020 și a deficitului de numerar al Societății limitat la data de 31 decembrie 2020, în condițiile în care pandemia a afectat în mod profund veniturile societății în perioada 2020 – 2021.
adi a zis
pai daca au conturile deblocate de ce nu reiau cursele de indata? pt ca sunt niste tepari? au dat inapoi banii oamenilor pe cursele anulate? nu? ok, e bine. si te mai gandesti ca niste unii le plang de mila ca ii saboteaza nu stiu cine
Nadia a zis
Da bravo că sau anulat , mie cine îmi dă banii înapoi de la blue air ? Am plătit biletul măcar atât sa faceți să ne dați banii înapoi pentru că nu mi se pare corect ! 😡😡😡
George a zis
Super. Au ocazia sa se “reinventeze” și probabil călătorii își vor recupera banii plătiți deja pe bilete însă ii vor cheltui repede pe creșterile de tarife de la celelalte companii aeriene, in special WizzAir.
Multe aeroporturi vor trece prin perioade grele (inclusiv cel de la Bacau) pentru ca BlueAir are datorii la toate.
Cei mai păgubiri noi călătorii pentru ca nu vom avea unde și cu ce călători .
Urez drumuri ușoare spre Iasi / Suceava / Bucuresti
eu a zis
Sunt in faliment tehnic de anul trecut si ei continua sa vanda bilete. Eu nu inteleg de ce autoritatile romane le permite acest lucru in continuare!!!
eduard a zis
lasa ca bocesc unii gen tudor chirila si toata hastagimea de soi ca nu ii lasa statul sa faca business si ca ii saboteaza si nu mai pot merge ei 5 euro cu blue. de ce au primit esalonare la plata datoriilor? autoritatile, da, trebuia sa le inchida conturile mai demult nu se la dea amanari si esalonari. nu mai bocea nimeni impotriba teparilor cand anulau pe banda rulanta in ultimii ani zboruri fara sa returneze banii. foarte bine, sa inchida de tot marea firma a lui peste prajit ca a ajuns la decont zburatul cu 5 euro, de aia au datorii mai mari ca firma.
Adevarul a zis
Sunteți nesimțiți ați știut cu nu aveți șanse să continuați cu această firmă , dar voi totuși ați lăsat așa să ia oamenii bilete ca după să nici nu ne rambursați nimic 👏🏻 Urat foarte urat ! Sunt oameni Care muncesc din greu să își cumpere un bilet să meargă la cei dragi și voi vă bateți joc 👏🏻
Vasile care vrea sa plece din Bacau a zis
Constat ca multi vorbesc pe langa, doar ca sa comenteze si ei ceva, despre Blue air si despre zboruri. Nu sunt bilete de 5 sau 10 euro cum mananca multi rahat pe aici. Anul asta am cumparat la Blue air mai multe bilete, pentru familia mea si pentru alte rude, cu cateva luni in avans si pretul minim a fost unde a pe la 60-70 euro/persoana/sens de zbor.
E usor de vorbit aiurea, e una din caracteristica unor postaci/comentatori de aici.
Da, autoritatile trebuiau sa-si faca treaba dar la ce sa ne asteptam de la plutonieri majori plagiatori ajunsi prim-ministri sau sefi prin ministere si institutii, soferi, pitipoance, amante si incompetenti care ocupa posturi pe pile acoperiti de diplome fara valoare, doctorate si masterate facute la norma.
Sansele de recuperare a banilor de pe bilete sunt zero, vor declara insolventa sau falimentul si sunt protejati. Putini sunt cei care pentru cateva sute de lei se vor inscrie la masa credala.
P. S. Un exemplu de incompetenta si lucru facut de mantuiala sunt barierele de la iesirea din parcarea cu plata a aeroportului. Sunt pozitionate dupa ce vii din curba de 90 de grade si nu te poti apropia suficient de panoul unde trebuie sa introduci tichetul.
Asta se intampla cand o persoana este „pusa” de partid si la sanatate si la aeronautica, cand ea habar n-are de domeniul pe care-l conduce.