Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a pus sechestru pe avionul Boeing 737-500, înmatriculat YR-AME, al companiei Blue Air, care este reținut pe aeroportul din Bacău, conform boardingpass.ro.
Într-un răspuns transmis sursei citate, compania low-cost confirmă această informație: „aeronava YR-AME este parcată la Aeroportul Bacău, ea făcând obiectul unui sechestru instituit de ANAF”.
Potrivit ANAF, la data de 30 septembrie 2022, compania low-cost avea față de bugetul de stat o datorie de aproximativ 14,4 milioane de lei.
În plus, Blue Air mai datora 36,3 milioane de lei la bugetul asigurărilor sociale de stat și 12,2 milioane de lei la bugetul asigurărilor de sănătate.
Blue Air rămâne fără avioane
Un alt avion care a fost operat de Blue Air, cel care a fost înmatriculat YR-BMN, este reținut la sol de către aeroportul din Cluj Napoca. Reprezentantul companiei aeriene declară că acest avion „nu mai face parte din flota Blue Air, reținerea acesteia la sol constituind un abuz ce face obiectul unor proceduri legale derulate de noul operator al aeronavei”.
Boeingul 737-800NG rămas pe aeroportul din Cluj este deținut de compania de leasing Air Lease Corporation și a fost radiat recent din registrul Autorității Aeronautice Civile Române.
Un alt Boeing 737-500 deținut de Blue Air, înmatriculat YR-AMA, este parcat de la începutul lunii octombrie 2022 pe aeroportul din Forli (Italia). Este neclar dacă și pe acest avion, fiind proprietatea Blue Air, a fost instituit sechestru de către Agenția Națională de Administrare Fiscală.
Prin urmare, YR-AMA și YR-AME sunt singurele avioane din flota Blue Air care mai sunt apte de zbor. Alte Boeinguri 737 din seriile clasice deținute de compania low-cost sunt inactive de câțiva ani, explică boradingpass.ro.
Pe lângă datoriile față de statul român, compania low-cost mai are datorii mari și către aeroporturi din România și din străinătate.
Samsar a zis
Nu bate nu troncane, mergea o babuta cu el duminica la biserica…
Jean a zis
Dacă nu mă înșel orice s-ar întâmpla cu Blue Air va fi plătit, ca toate prostiile de după 89, de contribuabilii români. Nu aud nimic de director, ăia de la finanțe etc să fie trași la răspundere, că nu stewarzii au adus compania pe butuci, confidență norocoasă, DUPĂ ce statul a garantat împrumutul ala mare mare cu care Blue Air trebuia să se scoată din r.ahat. treziți-vă oameni buni!
andrei a zis
asta e urmarea biletelor de 5 euro pe italia sau spania…era bine atunci cand mergeai in italia si spania mai ieftin ca pana la buhusi
Jean a zis
Asta e, fie că nergea unul și altul nu-și lermitea nu e discuția, discuția e ca statul p me care, indirect, tot noi îl ținem acolo, ne trage pe toate părțile, inclusiv pe partea unor operatori de servicii de transport privați csre primesc garanții de stat și liber la combinații.. tare ne mai place să vorbim aiurea..
gigi a zis
in ce limba ai scris, jeane? bine ca ai pareri si stii tu cine face combinatii…
Kross a zis
Probabil ca ANAF va plati stationarea pe aeroport. Adica tot noi.Cred ca ar fi necesar ca statul sa infiinteze o agentie de recuperare a prejudiciilor prin implicare in piata de zi cu zi.Exemplu,avionul in cauza sa fie lasat sa functioneze si sa incaseze ANAF-ul banii din incasari,platind binenteles personalul implicat.In acest fel ar vedea si cat este de greu sa fii activ in ,,economia de piata”.