• directorul Mihai Bălăiță are mari rezerve în legătură cu seriozitatea propunerii și spune că, de fapt, cererea e doar „o diversiune în spatele căreia se află cei cîțiva acționari nemulțumiți de noul statul al societății”
Autogara Bacău este rîvnită de un craiovean, în timp ce un băcăuan vrea să cumpere Autogara din Buhuși. Cel puțin așa reiese din două cereri aflate pe masa lui Mihai Bălăiță, directorul SC „Transport Bistrița”, care are, însă, rezerve extrem de mari în legătură cu seriozitatea celor două solicitări. „În ambele cazuri, cei care se declară interesați să cumpere cele două autogări mi-au trimis doar o foaie de hîrtie pe care se află cîte un nume și un număr de telefon, ceea ce ridică mari semne de întrebare vizavi de fermiotatea ofertei. Asta nu înseamnă, însă, că dacă vreodată va veni o societate seriosă care va dori să ofere un preț real pentru Autogară, nu vom supune solicitatea atenției membrilor Adunării Generale a Acționarilor. (AGA), pentru că numai aceștia pot decide asupra viitorului societății”, ne-a declarat directorul Autogării, Mihai Bălăiță.
Mai mult, el a lăsat să se înțeleagă că în spatele celor două solicitări s-ar afla, de fapt, cei „cîțiva acționari, care s-au declarat nemulțumiți de faptul că AGA a adoptat noul Statut al societății. Ei au impresia că cele 0,75% din acțiuni pe care le deține fiecare dintre acționari valoarează cît două apartamente în centrul orașului, în condițiile în care acestea au fost evaluate la 150 de milioane de lei”. Amintim că după derularea AGA ce a avut loc sîmbătă seara, mai mulți acționari din rîndul foștilor angajați ai SC „Transport Bistrița” au reclamat faptul că nu ar fi fost înștiințați de intenția conducerii societății de a schimba statutul societății și, în plus, nu au fost de acord cu prevederea potrivit căreia un acționar nu poate deține mai mult de 2% din acțiunile firmei. „Toți acționarii care actualmente sînt pensionari au primit acasă, prin mandat poștal, proiectul noului statut și invitația de a participa la AGA din 6 decembrie. Au avut la dispoziție aproape trei săptămîni pentru a se documenta și pentru a face observații. Unii au refuzat să primească plicul trimis de noi, dar asta e problema lor. Cît privește limita maximă de 2% din acțiuni care pot fi deținute de un acționar, aceasta a fost dorința oamenilor. Cred, însă, că e o idee bună, pentru că, altfel, ar fi putut apărea disesiuni între salariați sau un număr însemnat din acțiuni ar fi putut ajunge în posesia oricărui ins care a muncit în Italia, s-a îmbogățit peste noapte, nu știe mai nimic despre transportul de persoane, dar vine și cumpără acțiuni la Autogară”, a mai spus directorul Mihai Bălăiță. SC „Transport Bistrița” a fost privatizată în 1993, prin metoda MEBO, acțiunile firmei fiind împărțite, în mod egal, la 133 de foști și actuali salariați, fiecare dintre aceștia deținînd cîte 0,75% din totalul acțiunilor. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns