O asigurare solicitată în această perioadă este cea de malpraxis medical. Iar în ultimul timp, ultima ,,față” a acesteia este să conțină și daune morale.
Asigurarea malpraxis reprezintă o poliță care se încheie pentru acoperirea acelor riscuri care apar din cauza neglijenței în exercitarea profesiei. Acest tip de asigurări se adresează unei palete largi de specializări profesionale, cum ar fi: arhitecți, medici, avocați, contabili farmaciști, constructori, traducători, brokeri, cadre didactice și altele.
Asigurarea malpraxis este obligatorie pentru anumite categorii profesionale, cum ar fi în cazul specialiștilor în domeniul medical. În plus, prejudiciile care pot apărea în urma unei erori profesionale pot fi destul de costisitoare. Pentru a evita situația în care despăgubirile trebuie plătite din buzunar, specialistul aparținând de o anumită ramură profesională poate încheia o asigurare malpraxis, astfel încât despăgubirile necesare în urma producerii unui eveniment asigurat să fie achitate prin intermediul companiei de asigurări. De exemplu, în momentul în care un medic greșește în cadrul unei intervenții chirurgicale și este dat în judecată de pacientul său, asigurarea malpraxis acoperă atât despăgubirile morale, cheltuieli care pot apărea pentru alte servicii medicale de refacere a persoanei afectate, cât și cheltuielile de judecată.
Asigurarea malpraxis va oferi despăgubiri pentru cheltuieli care apar în urma faptului că asiguratul provoacă vătămări corporale sau pagube anumitor bunuri din culpa proprie, în cadrul desfășurării unor activități profesionale – sume de bani care trebuie plătite din cauza producerii de daune morale unei alte persoane – cheltuieli de judecată pe care trebuie să le plătească asiguratul în urma obligației de desdăunare sau cheltuieli de judecată ale persoanei prejudiciate, atunci când asiguratul a fost obligat prin lege să plătească daune.
Doresc să semnalez un fenomen care se petrece în ultimul timp. S-au înmulțit peste noapte numărul de dealeri de asigurare. Astfel, în orice oraș, aproape pe orice stradă găsim birouri de brokeri de asigurări. Aceștia, respectând dorința societăților angajatoare și comisioanele oferite de anumite societăți de asigurare, vând tot felul de produse de asigurare fără a pune pe primul loc interesul clientului și situațiile ulterioare reale, care ar putea apărea. Acest fenomen nu duce decât la instalarea unui sentiment de neîncredere și suspiciune la nivelul populației.
Dar într-un număr mult mai mare decât birourile brokerilor de asigurare s-au înmulțit numărul farmaciilor de toate culorilor și denumirile. Nu mai există intimitatea și încrederea dintre farmacist și client, care exista pe vremuri. Numărul crescut de farmacii cu reclame agresive și promoții de tot felul maschează interesul acestora de a vinde cât mai multe și fără discernământ. Dorința marilor trusturi farmaceutice de a face profit a schimbat strategia de vânzare. Acestea nu se mai adresează bolnavilor, ci întregii populații sănătoase. Sunt convins că un copil de 10-11 ani, cu o putere de convingere mare, reușește să cumpere dintr-o farmacie o serie întreagă de medicamente care pot provoca o dramă. Ar fi normal, din punctul meu de vedere, ca de la farmacii să nu se cumpere absolut nimic fără rețetă de la medicul de familie sau medicul specialist.
Și pentru aceste situații, asigurarea de malpraxis este necesară.
Vă doresc să nu apelați la asigurarea de malpraxis a nimănui.
Paul COJOCARU
Broker de asigurare
www.conectasigexpert.ro
www.paulcojocarudespreasigurari.blogspot.com
Lasă un răspuns