Ministerul Transporturilor a publicat Proiectul de Ordin pentru introducerea sistemului de siguranță rutieră „2+1” pe drumurile cu acostament lărgit, anunță Economedia. Este vorba despre „modelul suedez” de siguranță, reversibil, cu două benzi clasice pe un sens și o singură bandă pe sensul opus, sistematizare care permite depășirea în siguranță și reduce riscul de accidente frontale.
Astfel, pe șoselele cu acostament lărgit, „Drumurile morții” DN 2 București – Buzău – Bacău (cea mai periculoasă șosea din România), DN 6 București – Alexandria sau DN 28 în județul Iași, pot continua sau pot începe proiecte pentru implementarea sistemului 2+1.
Dincolo de Autostrada Moldovei A7 Ploiești – Pașcani (319 km) care va prelua posibil 70-80% din traficul de pe DN 2 – E 85, introducerea sistemul reversibil pe sectoarele cu acostament lărgit are finanțare prin PNRR.
Reabilitarea DN 2 – E 85 s-a făcut în anii ’90 printr-un proiect finanţat cu fonduri europene, iar atunci s-a lărgit platforma drumului, dar carosabilul a rămas tot cu o singură bandă pentru fiecare sens, fluxul de trafic (MZA) fiind de peste 20.000 mașini, mult peste capacitatea de preluare a șoselei. Din acest motiv, șoferii care circulă cu viteză legală sunt „împinși” pe acostament de cei care vin cu viteză din spate și nu depășesc pe contrasens. În plus, camioanele care merg mai încet folosesc acostamentul, iar dacă doi șoferi depășesc în același timp nu rămâne suficient spațiu între mașini.
Proiectul de ordin al Ministrului Transporturilor: „Sistemul de circulație 2+1 prezintă soluții tehnice de amenajare a drumurilor pentru desfășurarea în condiții de siguranță a circulației alternante a vehiculelor pe drumurile administrate de C.N.A.I.R. S.A. cu următoarele caracteristici: platforma cuprinsă între 12-14 metri, două benzi de circulație în profil transversal și acostament consolidat. Acest sistem de amenajare a drumurilor presupune ca bandă centrală să fie utilizată ca bandă de depășire alternativă pentru fiecare direcție, în scopul reducerii riscului de producere a coliziunilor frontale și laterale între vehicule. De precizat faptul că sistemul 2+1 a fost implementat în țara noastră, în baza experiențelor internaționale, sub forma unui proiect pilot pe unul dintre drumurile naționale pe care s-au înregistrat foarte multe accidente de circulație soldate cu pierderi de vieți omenești, respectiv pe DN 2, sector km 30+200 – 40+200. Rezultatele obținute în urma monitorizării acestui sector de drum de către C.N.A.I.R. S.A. s-au dovedit încurajatoare, respectiv a scăzut numărul accidentelor rutiere și s-au redus ambuteiajele, ulterior aplicării sistemului de circulație 2+1.”
Pe DN 2, principala şosea care asigură legătura Capitalei cu judeţele din Moldova şi cel mai periculos drum din ţară sunt peste 500 de cruci, potrivit Libertatea, mai mult decât toate bornele kilometrice. Fostul ministru al Transporturilor Cătălin Drulă spunea că a reușit includerea Autostrăzii Moldovei în PNRR tocmai arătând Comisiei Europene „crucile de pe DN 2”.
veteranul a zis
Noroc de drula ca a numarat crucile. Buni si useristii astia la ceva!
ROMANIA a zis
Noroc cu USR ca a scris PNRR! Noroc cu USR ca a lasat proiecte de miliarde de euro cu fonduri UE nerambursabile pe care uslșușugraur le-a inchis in sertar si a aruncat cheia in haznaua din fundul curtii!
veteranul a zis
Se vede cat noroc avem cu PNRR-ul scris de ghinea-sandale. Distrugem sistemul energetic, nu ajutam cu nimic agricultura, blocam cresterea pensiilor pana in 2050, etc, etc. Printre putinele asa zis realizari putem enumera construirea de piste de biciclete(vax albina). Simtim pe pielea noastra ce inseamna usr.
VIOREL MARIN a zis
Atat ti-a aratat tie A3 si rtv-ul
Ion Sota a zis
In 2001, am numărat crucile de pe marginea drumului, începând de la Rm.Vâlcea spre Sibiu. După 30 de km, ajunsesem pe la 150 și am renunțat. Mă gândeam atunci, că acesta poate fi un argument important pentru construcția de autostrăzi în România. Un fost ministru al transporturilor și viitor președinte tocmai declarase „cu argumente tehnice” că România nu are nevoie de autostrăzi în următoarea perioadă. Prin 2005, a recunoscut că a greșit, dar numărul crucilor crescuse, iar autostrada de pe Valea Oltului nu s-a realizat nici azi.
SShtrula a zis
Cica ar fi cerut bani,tot prin PNRR,sa faca cruci de marmura….!
Kross a zis
Asta inseamna ca sa terminat cu autostrada.
edi a zis
asta e comentariu de hastag userist…doar dat din gura aiurea fara sa priceapa autorul nimic din jurul lui si fara sa aiba acoperire in realitate…ce treaba are problema cu autostrada? ma rog, ce pretentii sa ai daca pana si pe asta de e primar acu l-au votat suficenti ca sa ia mandatul…probabil a comentat un sustinator hastag usr…ar fi de inteles atunci…aaaa…se scrie „s-a” si nu „sa” in cazul asta…e de inteles ca nu ai priceput nimic …repet, tipic hastag usr
votati_usl a zis
Edi, omniprezentule, iti dau ce vrei tu (nu, nu e ce gandesti acu’ :)) ) daca-mi explici cu cuvintele tale ce e aia un hastag. Merci.
gica a zis
bre „votati_usl” (nici macar nu esti capabil sa ai nume si uite si asta inseamna hastag, sa nu poti fi tu ci doar un slogan gol, sa ai un slogan in loc de nume) hastag sunt aia care au neuroni cat sa fie parte din turma de dezorientati usor de manevrat de cei care au nevoie de ce ca voi la alegeri la proteste etc. turma si-a dat numele de hastag, nu eu. nu era turma de la proteste cu hastagul pe steag prin piete, scosi ca turma sa behaie sloganuri ? aia de va prosteau prin diverse onguri v-au pus diezul in frunte, nu eu :))))) ce s-a ales de turma aia cu sloganuri si stegulete si lasere de prin piete? au disparut sau nu mai e nimeni sa mane ostirea de oi si sa bage hastagul la inaintare? hastagul este dezastrul cel nou, oamenii noi, salvatorii. ti-as mai povesti dar ca orice discutie cu un hastag, nu aduce nimic bun. cu hastagul nu ai ce discuta ca nu ai cu cine :)))) hastag e lipsa de individualitate, incapacitatea de a gandi singur, mandria de a fi…dezorientat dar fudul…si neaparat de a te crede superior desi esti nimeni…mai vrei? repet, imi e teama ca nu ai capacitatea de a intelege si de a dialoga, uite inca una din calitatile hastagului.
gica-contra a zis
Cei mai periculosi dar si dixtractivi sint prostii care se cred destepti. Dau din gura pe kilometri intregi fara sa spuna nimic, fac spume abundente fara niciun folos.
Specific votantului PSD si AUR.
Nu trebuie sa te simti jignit sau izolat, sinteti o gramada mare, nu numai tu si Edi
INAMORmoRRrRR a zis
Daca a scris gresit, inseamna cae analfabet functional usl si idiot util șușugraur, ca șușugrauristii nu au invatat sa scrie!
erteP a zis
Mai bine lățeau drumul cu 1.5 metri și îl făceau la 2 benzi pe sens. Așa, vor fi ambuteiaje, iar după ce scăpa omul de mers 10 km in spatele unui tir, va merge mult mai tare să recupereze.
Stefan a zis
Nu era mai bine să mai faceți o bandă și să fie 4 benzi așa cum e normal? E chiar atât de greu?
ROMANIA a zis
Au furat banii prin pndl3!
veteranul a zis
ia-i furat tu, romanie
Ion Vasile a zis
Bani aruncati pentru o prostie. Sistemul 2+1 va duce la cozi interminabile si pina la urma la mai multe accidente dupa ce cocalarii se vor plictisi de asteptat si vor forta depasiri in conditii periculoase.
Florea Constantin a zis
Ar trebui și la Nistoresti…..Comarnic ,pe DN1 așa ceva .
Xxx777 a zis
Ca sa puna mana pe banii din pnrr astia inventeaza orice doar sa nu scoata bani din buzunarul propriu. Si uite asa raman si cu salariile si pensiile speciale in buzunar. Banuiesc ca pentru a redesena 5 km de sosea vor trebui sa scoata din buzunar vreo cateva milioane de lei plus tva, plus parandaraturi si alte cheltuieli neprevazute, cuiburi de cartite ori vizuini de ursi, lupi si alte oratanii….Si pentru asta vor creste si taxa de drum ca trebuie, nu?
Alexandru a zis
De ce nu lărgesc soseaua la doua benzi pe sens? Așa ar fi cel mai bine.
Ion a zis
Circulație alternativa, 10 km 2benzi pe sens,10 km 1banda pe sens.
Paun a zis
Toți au dreptate,dar ce ne facem cu interesele, căci despre asta este vorba.
Catinca a zis
AR TREBUI SCHIMBAT IMNUL , CA NU MAI SUNTEM ȚARA SUNTEM O COLONIE IN CARE RESPIRAM CORUPTIE , INGHITIM MINCIUNĂ , RESPIRAM DEZNADEJDE, PRIVIM CUM ANALFABERISMUL IA AMPLOARE, CUM NI SE STING BATRANII INAINTE DE VREME , SI DE LA O ZI LA ALTA NE DISPARE NEAMUL SI DEVENIM TOT MAI NEPUTINCIOȘI.
Mihai a zis
Catinca, scumpo, te-ai „alimentat” recent din guru vostru haurit ?
Sa-ti fie de bine, dar digera mai pe indelete, nu da asa repede inapoi…
Vasile a zis
2+1 ce prostie , o cârpeală românească, nu se poate 2 benzi pe sens și ați rezolvat problema? Se poate dar este un pic mai greu să furați,dar vă descurcați, aveți experiență, la furat.
Liliana a zis
E timpul sa se faca ceva si pentru noi. Pe 2 august am scapat ca prin minune de moarte in accidentul din apropiere de Racaciuni. Doar Bunul Dumnezeu, faptul ca respectam viteza si ca am avut centurile puse ne-au scapat de la o tragedie. Acum ne-am intors acasa in Suedia si citesc stirea cu speranta ca in viitor cand vin acasa in Bacau, in Romania sa fie siguranta in circulatie, indiferent de e drum comunal,judetean, natinal sau autostrada.
Janos a zis
Nu sunt bani pt fraierii de moldoveni, sa mai lateasca juma’ de metru pe fiecare banda, sa fie doua pe sens. S-au dus drumurile de recreere din apuseni si banat. Hai ca merge la si asa la voi!
COSTEL a zis
Vom face de la Bacau la Racaciuni doua ore.Nu frana trebuie ci doua benzi pe sens .Domnilor interesul este de a sta cat mai mul in trafic pentru a consuma combustibil care aduce guvernului un porcoi de bani din accize.S-a gandit acei academicieni care au facut aceasta propunere 2+ 1 cam ce poluare suplimentara avem.Daca as locui pe strada Mihai Viteazu in zilele cand este blocat centrul as verifica cantitatea de noxe co2 ,no ,no2 etc rezultate din gazele de ardere de la auto si facuta comparatie cu zilele cand nu este blocat centrul.LOCATARI DE PE str MIHAI VITEAZU CHEMATI GARDA DE MEDIU SI VE-TI AVEA CASTI DE CAUZA.
usano1 a zis
Ce panarame, ce idioțenie, ce bătaie de joc !
Am scris de vreo 3 ori la ratații aia la CNAIR, cu poze, uite de ce ambuteiaje produce soluția asta importata din Suedia cu care nu ne comparăm la nimic, tirurile grele, mașinile cu rulote, etc , stau pe loc și pornesc să meargă câțiva metri, uzura cât cuprinde, timp pierdut, pt ce ? Că și teti niște idioți și nu sunteți în stare după 25 de ani de la soluțiaui Băsescu să lărgiți la cate 2 benzi?
Asta e tara, asta e poporul, condus de haita de habarniști, pe cumetrii și prietenii, lipsiți de bun simt elementar, proiecte imbecile pe hârtie și bani scurși in te miri ce buzunare.
Răspunsul în limba lor de lemn e că așa e bine, cu 2+1 , ca sa mergi numai în stres, uite banda, nu e banda.
A ajuns pe mâinile repetenților tera asta, a analfabeților functional, e Vai și amar.
Mulineta a zis
Așa este, produce mai multe ambuteiaje decât rezolvă soluția asta cretină. Pe E 85a intrarea în aceste sectoare cozile sunt enorme!