Dupa zilele in care traficul a fost blocat de nameti, activitatea din vama Giurgiu este data peste cap de o decizie ministeriala care i-a pus pe vamesi sa controleze fiecare TIR in parte, nu prin sondaj ca pina acum.
Chipurile, sa se stirpeasca hotia si coruptia. In realitate, o actiune de imagine pusa in practica pina acum la fiecare schimbare de garnitura guvernamentala, pentru a impresiona poporul si incercind sa-i transmita ca „actualii” fac treaba nu ca „fostii”…
Asa se face ca TIR-urile au facut o coada de 30 de kilometri, lucru care a nemultumit atit partea bulgara cit si transportatorii. Pentru ca, poate nu stiti, controlul vamal total se face la vamile de interior, nu la punctele de trecere a frontierei. Sa notam in paranteza ca vamesii din Portul Constanta n-au primit vreun ordin sa-si intensifice activitatea. Prietenii stiu de ce.
Si, in vreme ce ministrii raporteaza la televizor victorii fara numar in lupta cu evaziunea fiscala, transportatorii rutieri afirma ca, de fapt, s-a descoperit praful de pe toba.
Intr-un comunicat al Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) se afirma ca din cele 1.000 de TIR-uri controlate, care transportau marfuri in valoare de 100 de milioane de euro s-au gasit nereguli in valoare de doar… 25.000 de euro, adica 0,0002%. O cifra care, in opinia transportatorilor, nu justifica in nici un fel controalele suplimentare.
Pentru ca daca tragem linie si socotim, s-ar putea sa descoperim ca pagubele produse de blocarea Vamii Giurgiu sint mult mai mari decit evaziunea descoperita.
Lasă un răspuns