Oficiul Județean pentru Protecția Consumatorilor (OJPC) din Bacău atrage atenția, prin directorul Sorin Elisei, asupra importanței bonului de casă eliberat la cumpărarea oricărui produs. „Din ignoranță sau rea-voință, mulți nu dau importanță acestui bon, care este obligatoriu prin lege, atît pentru agentul economic care trebuie să-l emită, cît și pentru clientul care trebuie să-l solicite”, spune Sorin Elisei. Fenomenul este vizibil în numeroase magazine de exemplu, unde vînzătorul „uită” să mai dea bon sau, în cazul în care-l dă, clientul îl lasă senin pe tejghea, cu toate că și el încalcă astfel legea, care prevede că un cumpărător trebuie să păstreze bonul de casă pînă la părăsirea magazinului. Bonurile de casă, alături de certificate de garanție sau facturi, reprezintă probe importante în momentul în care un client nemulțumit se hotărăște să meargă la OJPC. „Reclamația presupune însă interese financiare sub forma despăgubirilor pe care consumatorul le solicită unității care-a greșit și în acest caz sunt necesare documente doveditoare, precum acest bon”, a precizat Elisei, care spune că lumea se adresează de multe ori la OJPC, acuzînd diverse firme, fără, însă, a-și putea dovedi spusele. (Alin LEANCĂ)
Lasă un răspuns