• pe alocuri, zăpada a atins pe drumurile județene și pînă la jumătate de metru înălțime • două TIR-uri au trebuit ajutate să urce pantele
Iarna s-a abătut din nou, aproape neașteptat, asupra județului nostru, provocînd probleme atît conducătorilor auto, cît și echipelor de lucrători care au grijă de deszăpezirea drumurilor. Din cauza ninsorii abundente din noaptea trecută, conducerea celor două societăți care au în administrare drumurile județului au dispus convocarea unor angajați pentru a fi gata să intervină. „Imediat ce a început ploaia ne-am adunat la sediu. Prognoza meteo anunța ninsoare, așa că s-a trecut imediat la verificarea utilajelor și pregătirea lor dacă situația se impunea. Programul de comandament pentru iarnă s-a încheiat, dar sîntem pregătiți să intervenim dacă vremea se înrăutățește”, ne-a declarat Ștefan Șerbu, director la SC Drumuri Județene Bacău. Echipele de deszăpezire ale societății băcăuane au ieșit pentru a normaliza circulația pe drumurile județene în jurul orei 6.30. Pînă în jurul prînzului s-au acționat cu 20 de utilaje cu lamă și răspînditoare de material antiderapant. Stratul de zăpadă pe carosabil a fost între zece centimetri și chiar jumătate de metru în unele zone. „Pe anumite porțiuni de drumuri județene au fost probleme, asta și din cauza vîntului care a suflat cu intensitate și a spulberat zăpada pe carosabil. La Năstăseni, Ungureni, Glodișoarele, Galbeni, Poduri, Ardeoani, Livezi și Berzunți, stratul de zăpadă a fost pînă la 50 de centimetri. Un alt obstacol pe care l-am avut a fost și gheața ce s-a format după ploaie, cînd temperaturile au scăzut”, a mai spus Ștefan Șerbu. Nici pe drumurile naționale nu au întîrziat să apară problemele în trafic. Din cauza ninsorii venite pe neaștepate, conducătorii auto prinși în trafic au avut de măcinat nervi pînă la destinție. Cei mai afectați au fost șoferii de TIR care au plecat la drum fără dotările de iarnă corespunzătoare. Angajații de la Secția Drumuri Naționale Bacău au fost nevoiți să intervină în cursul dimineții de ieri de două ori pentru a pune în mișcare două TIR-uri derapate. „Primul TIR fost ajutat să urce panta la Măgura, pe DN11. Șoferul a încercat să urce, a făcut cîteva manevre, dar a derapat pentru că nu avea lanțuri antiderapante. A doua intervenție a avut loc la Cleja, pe DN2”, ne-a declarat Iulian Vasiliu, adjunct șef secție la Secția Drumuri Naționale Bacău. Pentru a se evita astfel de evenimente, reprezentanții Secției băcăuane împreună cu Poliția au stabilit ca ieșirea din Onești spre Bacău, și cele din Bacău spre Moinești și Onești să fie păzite de agenți de circulație care să nu permită înaintarea autovehiculelor de mare tonaj, nedotate cu lanțuri. „Aceste evenimente puteau fi evitate dacă respectivii conducători auto nu circulau cu viteză și respectau semnalizările noastre. Echipele noastre au intervenit pentru curățarea carosabilului în jurul orei cinci. Au fost scoase din bază toate cele 25 de utilaje pe care le mai avem și s-au împrăștiat circa 150 de tone de sare și nisip. La ora actuală mai avem în stoc circa 200 tone de material antiderapant proaspăt achiziționat. Preferăm să facem depozite mici”, a mai precizat Iulian Vasiliu. În cursul serii de ieri, angajații societăților băcăuane împrăștiau sare și nisip pentru a evita formarea poleiului pe timpul nopții și treceau în revizie sectoarele de drum. (C.T.)
Lasă un răspuns