La solicitarile facute de alesii PNL in legislativul onestean, in special Nicolae Grigoras, Mihai Sova si Ciprian Zarzu, referitoare la restantele masive la bugetul local, reprezentantii Primariei Onesti au fost nevoiti sa recunoasca faptul ca agentii economici din municipiu o duc foarte rau, peste 140 de firme fiind in faliment, reorganizare judiciara sau insolventa. „La 31.12.2007, a mai ramas de incasat la bugetul local suma de 180 miliarde de lei vechi, din care 120 de miliarde de la persoanele juridice si 60 de miliarde de la persoanele fizice – a precizat Nicolae Gabureanu, directorul Directiei economico-financiare a Primariei Onesti. Aceste sume nu au fost incasate din cauza ca acesti contribuabili au o situatie mai grea. In momentul de fata, avem 71 de societati care se afla in faliment si reorganizare, iar 69 de societati sint in insolventa. Noi am intocmit toata documentatia, dar nu avem de unde sa luam, pentru ca nu mai au nici active, nici bani in banci”.
Per total, veniturile din structura bugetului local pe 2007 au fost realizate in proportie de 77%, iar in topul restantierilor se afla societatile Carom (231 miliarde de lei vechi), Edil Construct (460 milioane) si Helenic (170 milioane). Situatia completa a veniturilor si cheltuielilor a fost inclusa in raportul primarului Emil Lemnaru privind contul de incheiere a exercitiului bugetar pe anul 2007, prezentat la ultima sedinta a legislativului onestean. „Stam destul de prost la incasarea veniturilor”, a concluzionat consilierul liberal Nicolae Grigoras. Desi veniturile nu au fost satisfacatoare, cheltuielile au fost prea mari la unele capitole, dupa cum au apreciat alesii PNL. „Consider ca toate cheltuielile materiale, de personal si de capital sint foarte mari”, a spus liberalul Mihai Sova. „La taxa de mediu, din totalul cheltuielilor, de 27 miliarde de lei vechi, 18 miliarde sint cheltuieli de personal – a sesizat si consilierul PNL Ciprian Zarzu. Aceste cheltuieli de personal pot fi micsorate prin modernizarea domeniului public”. Directorul Nicolae Gabureanu a pus aceste cheltuieli pe seama salariilor angajatilor de la salubritate, care se ocupa de intretinerea domeniului public si a spatiilor verzi, iar primarul Emil Lemnaru a precizat ca s-a prevazut achizitionarea unor utilaje moderne pentru salubrizarea eficienta a orasului.
Lasă un răspuns