Citeva sute de furnizori de telefonie si parteneri ai acestora din Regiunea Nord-Est, din care citeva zeci in judetul Bacau, au fost controlate, inainte de finele anului 2009, de catre Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM), prin Directia Regionala Iasi, la capitolul informarea utilizatorilor. In cadrul actiunii, in judetul Bacau s-au facut verificari la 37 de puncte de lucru apartinind unui numar de sase furnziori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora, constatindu-se doua abateri. Potrivit reprezentantilor ANCOM, abaterile depistate au vizat nerespectarea caracteristicilor afisului prin intermediul caruia operatorii sint obligati sa puna la dispozitia utilizatorilor informatii despre conditiile de obtinere si utilizare a serviciilor sau nerespectarea obligatiei de punere la dispozitia utilizatorilor o copie a contractului-cadru si a conditiilor generale privind furnizarea serviciului de telefonie. In cadrul actiunilor de control inreprinse de ANCOM, la nivel national au fost efectuate 1.110 controale la punctele de lucru apartinind unui numar de 28 de furnizori de servicii de telefonie sau parteneri ai acestora, concluzia finala fiind ca in peste 90% din magazinele controlate se respecta decizia ANCOM privind informarea utilizatorilor. La inceputul anului trecut, ANCOM a adoptat Decizia 77/2009 prin care se stabileste setul minim de informatii la care au dreptul clientii furnizorilor de servicii de telefonie. „Scopul Deciziei ANCOM este acela de a permite utilizatorilor sa aleaga in cunostinta de cauza, sa fie informati inca dinainte de semnarea contractului cu privire la conditiile de furnizare a serviciilor pe care le achizitioneaza. Controlul de la finele lui 2009 ne arata ca operatorii s-au achitat in peste 90% din cazuri de obligatiile pe care le aveau”, a declarat Catalin Marinescu, Presedintele ANCOM. (Madalina ROTARU)
Lasă un răspuns