Arena City Center a marcat, la sfirsitul saptaminii trecute, primul an de comert civilizat in Bacau aparut odata cu deschiderea, pe 12 decembrie 2007, a hypemarketului Arena Mall. Evenimentul, care l-a avut ca amfitrion pe omul de afaceri Ovidiu Budeanu, patronul mall-ului, a fost onorat de reprezentanti ai autoritatilor locale si ai mediului de afaceri bacauan, dar si de ziaristi. Ovidiu Budeanu a explicat inca o data semnificatia conceptului de mall – o societate comeciala aduce alaturi o suma de magazine care ofera clientilor marfuri complementare.
Sistemul ce comert de acest gen a luat fiinta in marile porturi maritime, in care comerciantii au venit mai aproape de marinarii care poposeau aici, oferindu-le marfuri si servicii diverse. Mall-ul modern este organizat de un dezvoltator de afaceri, care aduce in complexul comercial o suma de comercianti (chiriasii sai), care vin cu marfuri potrivite zonei, in functie de specificul acesteia, de cultura si de obiceiurile oamenilor, de puterea lor de cumparare. Daca acest mix nu este bine facut, afacerea nu va merge.
Trei milioane de vizitatori
Arena Mall a crescut, intr-un an, de la 19.500 la 26.000 de metri patrati. Suprafata comerciala generoasa a atras branduri internationale de prestigiu, precum New Yorker si Reserved. Investitia in acest complex comercial a crescut, intr-un an, de aproape trei ori si a ajuns la circa 80 de milioane de euro. Traficul anual de vizitatori ai Arena Mall a fost de trei milioane de persoane. Traficul – spune Ovidiu Budeanu – este esential pentru un asemenea gen de comert. Ceva aidoma medinelor arabe, imense ca suprafata si oferta si extrem de aglomerate. Totul depinde, insa, si de comercianti, a caror arta de organizare a magazinelor si ofertare trebuie sa atraga viizitatorii si clientii. „Pina acum, intr-un an – a opinat Ovidiu Budeanu – am constatat ca au fost multe magazine in Arena Mall care nu stiu sa ofere servicii la standarde internationale. Sint, insa, lucruri care se vor corecta. Dureaza pina cind mall-ul penetreaza piata bacauana, pina cind si populatia va schimba modul de viata, sa treaca la comertul civilizat, de la cel din piete si bazaruri. Noi, in schimb, sintem preocupati sa asiguram branduri cit mai bune”.
Branduri noi si Cinema City
De la anul, Arena Mall va avea branduri noi. Acestea sint brandurile Motivi – moda cu rafinament italienesc si Humanic – unul dintre cei mai renumiti retaileri de încaltaminte din Europa. Patronii Arena mall sint, insa, in discutii si cu Zara – un lant de magazine de moda, care este asteptat in Bacau in cursul anului 2010 si care a mai fost aici, dar nu a ramas pentru ca traficul in mall a fost scazut. „Daca mai exista cumparatori in zona noastra – a mai spus Budeanu -, noi trebuie sa-i aducem in Arena Mall. Trebuie sa-i aducem la comertul civilizat, practicat nu ieftin, dar la preturi rezonabile”.
Arena Mall Bacau va avea, de asemenea, din 15 ianuarie, deschis si un complex de cinematografe Cinema City, primul cinematograf multiplex din Bacau. Complexul va vea opt sali, cu 1.350 de locuri in total, din care patru sali cu proiectie 3D, primele de acest fel din tara, dupa Bucuresti.
Lasă un răspuns