Ziua de 1 septembrie a marcat debutul activitatilor de instruire „tutoriat in CCI-uri” pentru formarea personalului camerelor de comert si industrie (CCI), prin activitatea de tutoriat (training on the job), care asigura transferul de expertiza si de experienta de la salariatii cu vechime in organizatiile de acest gen (directori, sefi de departamente, de servicii, de oficii etc.) catre noii angajati.
Instruirea are loc in proiectul „Schema inovativa de adaptabilitate specifica sistemului cameral romanesc”, finantat prin programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane si cofinantat din Fondul Social European. Proiectul este derulat de Camera de Comert, Industrie si Agricultura Timis, in parteneriat cu camerele de comert din judetele Bacau, Brasov, Prahova, Satu Mare, si Valcea, cu Universitatea de Vest Timisoara, Escola Proffisional Cristovao Colombo (Portugalia) si cu Mondimpresa – agentie a Uniunii Camerelor de Comert din Italia.
Noul ciclu de instruire urmeaza dupa cursurile de specializare „Consultant cameral” si „Managementul si organizarea muncii”, care au avut loc in fiecare regiune de dezvoltare a Romaniei, si dupa schimburile de experienta si bune practici care au avut loc in Bacau, Brasov, Ramnicu Valcea, Satu Mare si Ploiesti.
Din luna noiembrie, vor incepe, cu partenerii transnationali din proiect, schimburi de experienta si bune practici la nivel international, care vor asigura modalitati de adaptabilitate pentru organizatii si cresterea productivitatii muncii prin diversificarea si marirea volumului de servicii oferite. Astfel, 155 de salariati vor participa la sase actiuni, gazde fiind camerele de comert din Campobaso, Chieti, Florenta, Latina, Matera (Italia) si Madeira (Portugalia). De asemenea, in activitatea de Elaborare a unor publicatii specifice, colective integrate de la parteneri nationali vor contribui la redactarea si realizarea Manualului Consultantului Cameral, Cartei camerale si Ghidului serviciilor care pot fi oferite de camerele de comert din Romania.
„Toate activitatile din proiect – spune directorul general al CCI Bacau, Mihai Tulbure -, au un pronuntat caracter interactiv, astfel incit salariatii implicati sa utilizeze cele mai bune practici din sistemul cameral si sa puna bazele unor actiuni comune viitoare intre camerele de comert participante. Vizitele care au loc la centrele de afaceri si expozitii, dar si in unitati reprezentative, permit cunoasterea modului de relationare cu firmele, modalitatile de rezolvare a problemelor cu care se confrunta agentii economici in activitatea lor, dar si in relatiile cu autoritatile.” Toate propunerile din formularele de bune practici, actiunile comune si chestionarele de evaluare, impreuna cu cele care rezulta din discutiile dintre cei care conduc camerele de comert, fac obiectul unor demersuri (memorii, interventii, intilniri etc.) intreprinse de sistemul cameral pentru imbunatatirea activitatii camerelor de comert.
Lasă un răspuns