Zeci de bacauani anunta ca vor sa renunte la afacerile care, in trecut, le-au adus o multime de bani si alte satisfactii. Criza este principalul motiv care-i determina pe toti sa se retraga din acest domeniu. Aprecierea monedei euro, fenomen care a dus imediat la escaladarea dobinzilor, aproape ca i-a adus in pragul disperarii pe multi dintre oamenii de afaceri bacauani. Am ales la intimplare unul dintre zecile de anunturi din ziar prin care proprietarii afacerilor faceau cunoscut ca vor sa le vinda. Unul dintre acestea se referea la o pensiune din zona Letea Veche pe care proprietara a fost nevoita sa o scoata la mezat. „Sint mai multe motive, insa principalul este banca. Am o linie de credit deschisa la o banca de unde am luat un imprumut de 65.000 de euro. Nu mai fac fata la rate, pentru ca, din cauza crizei, mi-a crescut dobinda extrem de mult. Platesc cite 50 de milioane de lei vechi lunar, practic, tot venitul il dau bancii”, povesteste proprietara afacerii. E dispusa sa vinda pensiunea cu 200.000 de euro. E un pret negociabil, evident. Au fost citiva care s-au aratat interesati, mai ales ca e un pret destul de bun, „de criza” cum s-ar zice. Anul trecut, afacerea a mers ca pe roate. A avut un rulaj de peste 4 miliarde de lei vechi: cazarea in pesiune, nunti si alt fel de petreceri, discoteca, restaurant etc, toate au fost…fara numar. „Ma gindesc sa ma retrag putin. Dupa aceea, am o idee revolutionara, as zice. Ceva ce nu se face acum in Bacau. Nu va zic pentru ca sigur mi-ar fura-o altii”, mai spune femeia de afaceri din Letea Veche.
Interesant ca nu toti cei care isi vind afacerile dau vina exclusiv pe criza. Cu toate ca marturisesc, criza nu a trecut pe linga ei, simtind, macar din anumite puncte de vedere, ca lucrurile nu mai sint ca inainte, cei pe care i-am intrebat de ce renunta la afacere au raspuns ca o fac din motive personale. Bunaoara, patroana unei afaceri cu imbracaminte destinata categoriei de clienti de lux, a spus ca proiectele personale nu-i mai permit sa se tina cum trebuie de afacere. „Firma e infiintata in ’94. Are piata si merge foarte bine, mai ales ca ne adresam unei categorii mai speciale de clienti, de lux, care, va zic, nu sint afectati de criza, nu asa de mult ca restul. Nu am datorii, nu am credite la banci, este o afacere prospera. Dar, efectiv, nu mai am timp sa ma ocup de ea”, a marturisit tinara femeie de afaceri. Exemple de chilipiruri mai sint prin ziare, cu zecile, de la spatii comerciale cu chiriasi cu tot si pina la magazine alimentare, baruri, pizzerii, fast food-uri.
Lasă un răspuns