Directia Generala a Finantelor Publice Bacau a informat, marti, 10 martie, ca ministrii Mediului si Finantelor Publice au aprobat procedura de restituire a unor sume reprezentind diferente de taxa pe poluare pentru autovehicule. Ordinul ministrilor – spune purtatorul de cuvint al institutiei bacauane, Adrian Anghel – a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 136/05.03.2009.
Ce documente sint necesare pentru a solicta restituirea taxei? Cererea de restituire va fi însotita de cartea de identitate a vehiculului, în original si în copie, de certificatul de înmatriculare al acestuia, în original si în copie, si de documentul doveditor al platii taxei pe poluare pentru autovehicule, asa cum a fost aceasta calculata conform dispozitiilor OUG nr. 208/2008 sau OUG nr. 218/2008, respectiv chitanta pentru încasarea de impozite, taxe si contributii / ordinul de plata si extrasul de cont, dupa caz, care sa ateste efectuarea platii acesteia, în copie. În cazul autovehiculelor care fac obiectul contractelor de leasing, la cerea de restituire se anexeaza documentele mentionate mai sus, în copii conforme cu originalul, pe baza propriei declaratii. În cazul autovehiculelor rulate achizitionate din alte state, solicitantul va depune, în original si în copie, un document din care sa rezulte data primei înmatriculari. Documentele în original se restituie contribuabilului dupa verificarea conformitatii si înscrierii vizei „conform cu originalul” pe copiile care ramin la organul fiscal. Pentru diferentele dintre sumele platite cu titlu de taxa pe poluare pentru autovehicule, calculate potrivit OUG nr. 218/2008, achitate în vederea înmatricularii unor autovehicule achizitionate înainte de data de 15 decembrie 2008 si care au fost înmatriculate în România ulterior acestei date si cele datorate în conformitate cu prevederile OUG nr. 50/2008 pentru instituirea taxei pe poluare pentru autovehicule, cu modificarile ulterioare, în vigoare pina la data publicarii OUG nr. 208/2008, contribuabilul la cerea de restituire, pe linga documentele mentionate mai sus, va anexa, în original si în copie, si documentul care sa ateste ca autoturismul a fost achizitionat înainte de data de 15 decembrie 2008, în conformitate cu dispozitiile OUG nr. 7/2009.
Termenul de solutionare
Termenul de solutionare a cererilor de restituire a sumelor cuvenite solicitantilor, potrivit dispozitiilor legale, este de 45 de zile de la data înregistrtrii cererii de restituire la organul fiscal competent. Totodata, procedura prevede ca, pentru solicitantul care înregistreaza obligatii fiscale restante, diferenta de taxa sa fie restituita numai dupa efectuarea compensarii acestor obligatii. În cazul solicitantilor persoane juridice, restituirea sumelor cuvenite se va efectua numai prin decontare bancara în contul indicat în cerea de restituire, iar în cazul solicitantilor persoane fizice, restituirea se va efectua fie în contul bancar indicat de acettia, fie în numerar, la ghiseul unitatii Trezoreriei Statului. (Petru DONE)
Lasă un răspuns