Societatea Pambac, din Bacau, a incheiat anul 2008 cu o cifra de afaceri de 195,4 milioane de lei si a inregistrat o crestere de 21% fata de cifra de afaceri a anului 2007. In aceeasi perioada, profitul societatii a fost de 3 milioane de lei, puternic afectat de cresterea abrupta a cursului valutar inregistrat in ultima parte a anului 2008.
„Pentru anul 2009 – spune presedintele societatii Pambac, Alin Giurea – estimam o cifra de afaceri de circa 200 de milioane de lei, cu o usoara crestere fata de 2008. Aceasta estimare este bazata pe modul in care ne-am planificat aplicarea strategiei de consolidare a pozitiei pe piata de paste fainoase, a strategiilor de crestere pe piata de faina, malai, precum si a strategiei de diversificare prin abordarea unor produse noi in acest an. Ne vom concentra, in perioada urmatoare pe pietele pe care le cunoastem bine, nu ne vom aventura in zone de bussiness necunoscute, vom finaliza restructurarea tuturor diviziilor si departamentelor, ne vom adapta rapid la noile conditii si vom cauta, in continuare, oameni competenti si valorosi”.
Se preteste un brand nou
Investitiile Pambac din acest an vizeaza consolidarea notorietatii si imaginii societatii pe piata a brandurilor Pambac, lansarea unui brand nou parte a implementarii strategiei de diversificare, intarirea bazei logistice. „Vom optimiza activitatea de productie in scopul utilizarii eficiente a investitiilor de peste 35 de milioane euro, facute in anii anteriori – a precizat Alin Giurea. Investitiile proiectate vor fi continuate cu precautie, insa si cu mult curaj, avind in vedere ca datoriile pe termen lung au fost platite integral, iar gradul nostru de indatorare este mult redus. Situatia noastra financiara actuala ne permite sa fim optimisti si sa ne gindim, in continuare, la dezvoltarea organica si la achizitiile planificate”.
Campaniile promotionale sustin marketingul
Bugetul de marketing planificat pentru 2009 nu difera, valoric, de bugetul pe 2008, dar structura repartizarii lui reflecta schimbarile pietelor pe care opereaza Pambac. Chiar in aceasta perioada, societatea are in derulare doua campanii nationale la faina si paste fainoase. „Cozonac gigant si premii instant” este campania derulata pentru faina Grania pentru cozonac, prima campanie nationala la faina care ofera consumatorilor premii instant. „Lipeste-te de premiile pastelor care nu se lipesc!” este titlul campaniei realizata pentru pastele fainoase Pambac, mecanismul acestei campanii fiind, de asemenea, o noutate nationala pentru piata de paste. „Pentru acest an – a conchis presedintele-director general al Pambac – avem in plan citeva extinderi de branduri, precum si lansarea unor produse noi, parte a strategiei de diversificare palnificate pentru acest an”. Noile produse sint pregatite de citiva ani, studiate de departamentele de marketing si de cel de cercetare aplicativa din Pambac si vor fi lansate anul acesta pas cu pas.
Lasă un răspuns