Paul COJOCARU
Broker de asigurare
www.conectasigexpert.ro
Definiția brokerului în asigurări este: ,,Persoana juridică română sau străină, autorizată în condițiile legii, care, pentru clienții săi, negociază sau încheie contracte de asigurare și acordă alte servicii în legătură cu protecția împotriva riscurilor sau cu regularizarea daunelor”.
Caracteristicile brokerului:
1. Reprezintă interesele asiguratului în fața firmelor de asigurări:
Dincolo de definiții sau expresii standard, rolul brokerului în asigurări poate fi foarte important într-o piață sălbatică, în care dorința societăților de asigurare de a face un profit cât mai mare este în contradicție cu serviciul de a despăgubi clienții rapid și corect. Brokerii pot și trebuie ,,să lupte” cu societățile de asigurare, pentru că, într-o economie de piață aflată în recesiune, ,,clientul” este bunul cel mai de preț.
2. Cumpără asigurări pentru clientul său:
Conceptul ,,ieftin și bun” nu se prea potrivește în domeniul asigurărilor. Companiile de asigurări care vând produse de asigurare ieftine oferă și o calitate a serviciilor de despăgubire de mai slabă calitate, spre deplorabilă. Zvonurile de anul trecut, cum că orice client care are încheiată o poliță RCA se poate adresa, în situația unei daune auto în care nu este vinovat, asiguratorului unde și-a încheiat asigurarea, s-a spulberat momentan, deși această reglementare ar fi avut o șansă să creeze o reglare a pieții asigurărilor. Din nefericire, tendința este ca societățile ,,bune” să scadă din calitatea și promptitudinea serviciilor, și nu invers, cum ar fi normal.
3. Este expert:
Deși noțiunea este relativ vagă, ,,expert” în asigurări poți deveni după o experiență vastă și după ce stăpânești condițiile de asigurare și cunoști calitatea serviciilor oferite de asiguratori. Fără a încerca să fac o departajare a serviciilor oferite de brokerii de asigurare, brokerii de asigurare cu vechime și experiență nu pun în primul rând câștigurile lor în fața intereselor clienților.
4. Menține relații strânse cu societățile de asigurare, pentru a satisface rapid și eficient cerințele clienților săi:
Nicio secundă nu am fost adeptul concepției că orice problemă se rezolvă prin reclamații sau scandal. Dar pentru a reuși să te impui în fața asiguratorilor trebuie să știi ,,meserie”. Trebuie să cunoști în amănunt condițiile de asigurare și soluțiile tehnice care se impun în modul corect.
5. Consultanța sau chiar asistența în cazul dosarelor de daună pentru clienții săi:
Cel mai important lucru pe care brokerul în asigurări trebuie să-l facă pentru clienții săi este să-i facă să înțeleagă că asigurarea nu este o sursă de îmbogățire sau de obținere de venituri ilicite. Odată stabilit acest lucru important, dacă evenimentul asigurat se întâmplă conform condițiilor contractuale, asiguratul are dreptul de a fi consiliat și asistat pentru a obține repunerea bunului său la forma și situația în care se afla înainte de producerea daunei. Asistarea clientului la daună de către brokerul în asigurări creează acestuia un sentiment de siguranță și încredere.
Clientul este dator brokerului în asigurare să fie sincer precum cu un avocat și să relateze corect și precis cauzele producerii evenimentului asigurat, pentru ca și acesta, la rândul său, să poată oferi sfatul competent de care este nevoie.
Vă doresc să încheiați asigurări cât mai bune prin brokerii în asigurare care vă pot deveni nu numai parteneri, ci și prieteni.
Lasă un răspuns