Absolvent al Academiei Tehnice Militare în România, Alexandru Ceocea urmează, acum, și cursurile de master la Universitatea din Aalborg.
Grupul Youth Goodwill Ambassadors, fondat de Copenhagen Capacity, Wonderful Copenhagen și Agenția Daneză pentru Universități și Internaționalizare, a admis în rândul său un băcăuan. El este Alexandru Ceocea, student al Facultății de Sisteme Electronice a Universității din Aalborg. În calitatea sa de „Youth Goodwill Ambassadors”, Alexandru se va ocupa de promovarea mobilității studenților în cadrul internațional la care au accesat, de schimbul de experiență dintre studenții danezi și cei români și de promovarea oportunităților legate de carieră.
Goodwill Ambassador Tineret Corps (YGA) este o rețea globală de studenți internaționali talentați. Rolul lor este de a promova țara din nordul Europei ca pe o destinație de studiu interesantă, dar și ca pe o atractivă piață a forței de muncă după studii.
Alexandru are 25 de ani și este absolvent al Academiei Tehnice Militare din România, dar a aspirat la mai mult, la un nivel de educație superior, și a ales Danemarca. Atunci când vine vorba de motivele care îi conduc spre această țară, pentru studii, de cele mai multe ori Alexandru și colegii săi internaționali fac referire la nivelul de trai înalt, la metodele practice de predare în universități și la standardele înalte ale învățământului, dar și la numeroasele oportunități de angajare după absolvire. „Pentru mine – spune Alexandru -, Danemarca a fost alegerea evidentă atunci când am hotărât să urc pe scara educațională, fiind vorba de «cea mai fericită națiune din lume» datorită nivelului de trai, cu un sistem educațional care se numără printre cele mai bune din Europa, dar mai ales pentru oportunitățile pe care le oferă în general. Toate acestea fac din Danemarca o țară minunată. În anul care aproape a trecut, Danemarca mi-a arătat de nenumărate ori de ce își merită renumele” – spune Alexandru Ceocea.
YGA – onoare și oportunitate
Danemarca este o țară mică, recunoscută ca fiind „Cea mai fericită națiune a lumii”, pentru nivelul înalt al educației, pentru sistemul de asistență socială și de sănătate foarte bine puse la punct și mai ales pentru respectul pentru mediu și producția de energie verde, din surse alternative. Cele mai cunoscute companii daneze includ Maersk Shipping și compania care produce bine cunoscutele jucării LEGO. Conform Consiliului Danez pentru Mobilitatea Forței de Muncă, până în 2020 companiile daneze vor avea nevoie de până la 21.000 de angajați cu studii înalte, deci pentru ca Danemarca să-și poată menține poziția de țară cunoscută global pentru inovație, este crucial să poată să atragă și să rețină persoane talentate din exteriorul granițelor proprii. „La un an după ce am ajuns în Danemarca – spune masterandul băcăuan – am aplicat pentru a deveni Ambasador al Danemarcei (Youth Goodwill Ambassador). Acum sunt entuziasmat de oportunitatea care mi s-a oferit. Scopul nostru ca ambasadori este acela de a promova Danemarca în rândul studenților și al celor interesați de oportunitățile de învățământ pe care le oferă.”
350 de ambasadori
Grupul YGA numără, în prezent, aproape 350 de foști și actuali studenți internaționali, din instituțiile de învățământ superior. „În Youth Goodwill Ambassador Corps, încercăm să includem talente de pe tot globul – spunea, recent, ministrul danez al Educației, Morten Østergaard. Luând în considerare economia globală de astăzi, mobilitatea talentelor este un factor excelent în promovarea schimburilor interculturale, pentru inovație și pentru exporturi. Lucrând în strânsă legătură cu ambasadorii noștri, reușim să creăm conexiuni între Danemarca și țările din care vin fiecare dintre studenți, la nivelul studenților prospectanți, ceea ce până acum a demonstrat rezultate semnificante.”
Grupul Youth Goodwill Ambassadors a fost fondat de Copenhagen Capacity, Wonderful Copenhagen și Agenția Daneză a Universităților și pentru Internaționalizare. Printre instituțiile partenere se numără și Universitatea din Copenhaga, Universitatea din Aarhus, Universitatea din Aalborg, Copenhagen Business School și Universitatea Tehnică din Danemarca. Acest program este finanțat de Fondul Danez pentru Branding, dar și de Karl Pedersen og Hustrus Industrifond și Industriens Arbejdsgivere din Copenhaga, ambele administrate de Confederația Industriilor din Danemarca.
Petru DONE
Lasă un răspuns