Liberalul Marius Obreja, vicepreședinte al Senatului, a solicitat ca aeronava indiană abandonată, la societatea Aerostar din Bacău, intrată conform legii în proprietatea statului român și scoasă la vânzare de Administrația Județeană a Finanțelor Publice, să devină avion pentru demnitari, folosit de premier și de președinte. La finalul anului trecut, pe tema avionului destinat vizitelor demnitarilor în străinătate a fost o întreagă dezbatere. În prezent, cum anunțam, aeronava BAE AVRO RJ 70 este scoasă la licitație pe Bursa Română de Mărfuri, iar investitorii sunt așteptați până pe 5 mai la Terminalul BRM din Piatra Neamț.
Parlamentarul care a făcut propunerea crede că avionul se află în bună stare, iar prețul lui, pe lângă cel al unei aeronave noi, este infim. Fiscul a cerut, inițial, 13 milioane de lei (trei milioane de euro) pe avionul din India, iar la a șaptea licitație a ajuns la numai trei milioane de lei (aproape 670.000 de euro). Un avion de linie, Boeing 77-300 ER, nou, costă 229 de milioane de euro.
Aeronava din India, în vârstă de peste 18 ani, cu 70 de locuri, a fost fabricată de British Aerospace și a avut primul zbor pe 24 aprilie 1996, dar a intrat în programul curent de zbor pe 14 martie 2007, până pe 5 noiembrie 2009. Aeroportul său de domiciliu era „Indira Ghandhi International”. Marius Obreja nu a calculat câr ar costa repunerea în stare de zbor a avionului, știe numai că aeronave de acest fel sunt încă folosite, în lume.
Guvernul român a sistat negocierile cu Executivul italian pentru achiziționarea unei aeronave destinate demnitarilor și vrea să cumpere pentru astfel de zboruri speciale un Airbus 318 de la compania Tarom. În luna august, tot Guvernul a aprobat achiziționarea unei aeronave pentru înalți demnitari, iar președintele Comisiei pentru apărare din Senat, Corneliu Dobrițoiu, a precizat atunci că suma totală necesară achiziționării în leasing a aeronavei se ridică la 56 de milioane de euro.
Lasă un răspuns