Compania Naþionalã de Autostrãzi și Drumuri Naþionale din România a semnat contractul de servicii „Supervizarea construcției variantei de ocolire Bacãu”. Obiectivul principal al contractului constã în furnizarea de servicii de supervizare atât în timpul perioadei de execuþie a lucrãrilor, cât și pe parcursul perioadei de garanție. Prin implementarea proiectului „Construcția Variantei de Ocolire Bacău” se urmãrește îndepãrtarea traficului greu din oraº, reducerea timpului de cãlãtorie de tranzit prin municipiul Bacău, reducerea numãrului de accidente grave prin sporirea siguranþei traficului, reducerea impactului asupra mediului prin diminuarea drasticã a emisiilor de poluanþi în conformitate cu politica de transport aplicatã de Uniunea Europeanã și îmbunãtãþirea calitãții vieții prin devierea traficului de tranzit în afara orașului.
Durata estimativã de implementare a contractului de supervizare este de 51 luni de la data de începere a contractului. Urmează semnarea contractului de execuție, cel mai probabil în toamna acestui an.
Curtea de Apel București a dat, pe 8 mai, verdictul în contestațiile depuse la licitația pentru desemnarea câștigătorului șoselei de centură, magistrații cerând ca ofertele să fie reevaluate. Deocamdată, Compania Națională de Autostrăzi nu a mai dat nicio lămurire asupra stadiului reevaluărilor. La prima licitațiea a fost desemnată câștigătoare compania turcească Eko Insaat Ve Tic As. În cursa pentru construcția rutei ocolitoare a Bacăului s-au înscris zece firme, iar la final ofertele a două dintre acestea au fost declarate eligibile.
Șoseaua de centură face parte din strategia de dezvoltare a infrastructurii rutiere din municipiul Bacău. Primăria Bacău a inclus această strategie în Planul Integrat de Dezvoltare Urbană. Investiția este finanțată prin Fondul European de Dezvoltare Regională și de la bugetul de stat. Pentru ca acest obiectiv să fie realizat cu finanțare europeană a trebuit să fie parte dintr-o autostradă. Astfel, ea face parte din coridorul paneuropean IX, care va lega Sudul de Nordul Europei printr-o autostradă. Valoarea estimată pentru realizarea variantei ocolitoare a municipiului Bacău este de 591.224.807 lei, fără TVA.
Centura va avea peste 30 de kilometri și va pleca pe două axe, una de lângă comuna Nicolae Bălcescu, din apropierea hypermarket-ului Metro, și va duce până aproape de satul Bogdan Vodă, din comuna Săucești, cu o lungime de 12 kilometri, iar a doua axă va face joncțiunea la Centrul de Afaceri și Expoziții, cu o lungime de 18 kilometri.
C.D a zis
Au rezolvat problema despagubirililor? La cum se anunta anul trecut problema { 1,5 mil euro la 2000 de gospodarii ..aprox } aduce a expropiu comunist in 48