Aeroportul Bacău a scăzut un loc, în topul aeroporturilor din România, după numărul de pasageri, susține wall-street.ro. Conducerea unității din Bacău admite că nu are o creștere spectaculoasă a traficului, ci mai degrabă o stagnare sau o reducere a creșterii constatate în anii trecuți.
Traficul de pasageri pe aeroporturile din România a crescut anul acesta în primul trimestru cu 30%. Potrivit wall-street.ro, în 2016, aeroporturile din România care au înregistrat cel mai mare procent de creștere a traficului de pasageri au fost Suceava cu 2.300%, Oradea cu 400% și Tulcea cu 200%.
De ce stagnează Aeroportul Bacău
Oana Chelaru, directoarea Aeroportului Bacău, este de părere că un aeroport nou deschis sau modernizat poate raporta creșteri procentuale spectaculoase ale traficului, dar numărul de pasageri să fie nesemnificativ, comparat cu al aeroporturilor consacrate. Totuși, Iașiul are o creștre „extraordinar de mare”.
„Nu putem avea o creștere pe Aeroportul Bacău, în condițiile de infrastructură actuale. Noi suntem în construcție, iar un anumit segment de pasageri nu vrea să meargă prin moloz. Nu avem o creștere mare, ci mai degrabă o stagnare”, afirmă Oana Chelaru, pentru Ziarul de Bacău. Totuși, traficul pe primul trimestru al anului 2017 este mai mare cu 18% față de anul trecut. Departe de „supremația” anilor trecuți, dar tot e o creștere.
Față de primul trimestru din 2016, Bacăul nu mai operează cursa de Paris, mutată la Iași. De asemenea, Bacăul nu a închis activitatea pe durata lucrărilor la noul terminal, așa cum au facut-o majoritatea aeroporturilor în astfel de situații.
Ce spun cifrele
Traficul de pasageri al Aeroportului Bacău pentru trimestrul I, 2017, a cunoscut o creștere de aproximativ 18%, potrivit cifrelor oficiale furnizate Ziarului de Bacău de conducerea unității. În lunile ianuarie – martie 2017 au fost înregistrați în total 87.262 pasageri, față de 73.591 în trimestrul I, 2016. Cu 13.671 mai mulți.
În primul trimestru al acestui an, s-au înregistrat 819 mișcări – cu 191 în plus față de cele 628 înregistrate în aceeași perioadă a anului trecut.
Unde se zboară din Bacău
În topul destinațiilor preferate de pasageri în perioada analizată, se află Londra – cu 18.207 pasageri, în creștere de la cei 15.735 pasageri în primul trimestru al anului trecut. Urmează Roma – 14.502 pasageri, Torino și Milano, cu 11.258, respectiv 11.783 pasageri. În prezent Aeroportul Bacău operează zboruri directe spre zece destinații externe.
Se preconizează că deschiderea noului terminal va atrage creșterea valorilor de trafic și diversificarea rutelor. Noul aeroport va fi gata peste circa două luni, iar darea sa în folosință s-ar putea produce în iarnă, odată cu dotrea noului turn de control, operațiune de care nu se ocupă conducerea unutății, ci Romatsa.
stan a zis
Un anumit segment refuza sa mearga prin moloz !!!!
Asta e tare. Adica sa dea si bani si sa mearga ca si cu rata de Oncesti.
Acel segment cred ca va fi din ce in ce mai numeros si atunci de unde veti lua salariile?
Pardon, sunteti bugetari si nu va intereseaza acest aspect.
Guzganu Rozaliu a zis
N-are nicio legatura cu molozul! Are legatura cu Aeroportul Iasi si cu loazele retardate pesediste care jefuiesc acest judet! Iasiul va mai creste( pana pe 2 zic eu) , iar cacaul se duce pe zece in maxim 2 ani. Din Bacau vor mai zbura bacauanii, Adjudul, si o parte din nemteni. O mare parte deja prefera Iasiul! Bravo pesedisti! Ati pus si regia asta in cur! Mai retrocedeaza Hotzsilva si guzganu ceva paduri si e gata si cu asta.
Guzganu Rozaliu a zis
Si la un an dupa ce se deschide Brasovul se duce pe 11.
Leo a zis
La Brasov vor face doar un aerodrom un aeropor costa pesta 150000000€cine baga banii!cind îi scoate ca investizie,unica solutie investire bani murdari furati si curazati in Rominia de „baetii destepti”ce mari idioti de prezunsi inteligenti.
Leo a zis
Apropo de persoane care nu calca prin maluz dar nu au probleme sa calce peste cadrave_o veche vorba stramoseasca aromanilor,rusine celor fara minte si suflet purificat
Profesorul a zis
Lasă că avem milionari de carton. Dacă îi vezi pe strada, mașini sau Mall, crezi ca cel puțin ai căzut în cel mai puternic oraș economic. Asta arata multe: indiferenta și mai ales prostia semenilor de lângă noi. Orașul e pe ducă, asta cu tot ce înseamnă industrie sau ce a mai rămas din ea, școli etc. Un singur lucru speram ca o sa meargă sau avea tendințe: aeroportul. Dacă și ăsta o sa se duca la vale, după varianta ocolitoare, eu zic sa ne luam bilete cu ultimele curse care zboară din Bacău, sa plecam și sa le lasam lor orașul asta plin de gropi, prosti și sărăcie.
Leo a zis
La Bacau politica anti psd isi are enoriasi ei care sint plini de invidie pe faptele altora,rusine celor mincinosi
Leo a zis
Inteleg frustrarea unora,dar nu e deajuns,Bacaul va deven centrul econoni al Moldove axact cum este Bergsmol ln ttalia permitetimi o glum bastinasa asemanatoare cu ce romaneasca,,cechele mechele,,, dialect bergamasc.Bergamo fara straini nu ar fi ajuns nini doar certareti si prezumctoji,dar au dovedit ca au vointa tanacitate traditie_ mamaliga(polenta),sint persoane corecte nu perfizi,axact ca si moldoveni din inima moldovei,bacauoani.religi unise ura destrsma,legete giusto coreco senza petegoleze.Pupici per tuti credenti in dio!?
Leo a zis
Bergama si Bacaul vor fi cele doua fete alle aceleasi cruci vor lumina lumea si toti se vor bucura in rasarit si apos vor dezvui puterea lui,dio,dumnezeu
stan a zis
Poate ne traduci si noua bacauanilor ce ai vrut sa scrii.
Italo-rromaneza nu ne este accesibila!
Leo a zis
Bacaul este orasul cel mai bine pozitionat in moldova,iasul este Umbra Chisinaului a russilor a celor care au furat comoara Romaniei_figurativ,Bacaul are un bazun demografic de sprospe ,2milioane de Moldoveni,nu bassrabeni sau bucovineni,(a se citi printre rinduri)Stefan cel mare na pomenit de nici un domnitor decit moldovean fiu al moldovenilor,veti vedea multe fapte si veti intelege foarte bineca dreptatea se moștenește
Leo a zis
Bacaul va avea si alte destinatii comerciale si de voaiaj,va deveni un Hubcum spun englezii,a se inteleege supstratul cuvintelor,vor veni firme precum:ysy jet ryanair,dhl marfa pt toata Europa,si multe firme italiene dupa decesul allitalia,toti vor cstica la bacau trebue doar finaluzat ceca fost inceout.bafta multa tuturor ce lucreaza la acast proect.
Leo a zis
Bacaul va avea si alte destinatii comerciale si de voaiaj,va deveni un Hub cum spun englezii,a se inteleege supstratul cuvintelor,vor veni firme precum:ysy jet ryanair,dhl marfa pt toata Europa,si multe firme italiene dupa decesul allitalia,toti vor cstica la bacau trebue doar finaluzat ceca fost inceout.bafta multa tuturor ce lucreaza la acast proect.
Ciprian a zis
Eu cred ca problema e „monopolul” celor de la Blue Air… Ma intreb de ce oare nu mai opereaza nicio alta companie aeriana la Bacau…
anna a zis
am venit de la Londra si m-am speriat de „mersul prin moloz” si de coada uriasa, cu ochii in soare, care se fac la intoarcere.
alaturi, un santier care nu se mai termina….oare cat timp va ia, stimabililor, sa dati un aspect cat de cat normal aeroportului asta?
nu fac nicio comparatie cu Luton, ca n-are sens, dar macar cu altele civilizate…..
Nasty a zis
De ce nu se face și un drum, pe lângă calea ferată, ar trebui numai asfaltat drumul existent și ar fi o scăderii a cozilor la semaforul cu bulevardul principal.
Ar fi o legătură directă spre centura de interior care merge spre Piatra-Neamț/Moinești și alte cartiere ale Bacăului.