– lucrarea va trebui finalizata in 14 luni si va fi executata de un consortiu de firme italiene si romanesti – investitia se va executa pe bani europeni, valoarea ei fiind de 30,7 milioane de lei, din care rambursabili doar 1,5 milioane lei – noul pasaj rutier subteran va deschide orasul in vest, va atrage investitii si va decongestiona traficul rutier – municipalitatea bacauana are in vizor pina in 2012 constructia noii pasarele de la Margineni si reparatii capitale la pasarela de la Narcisa
Contractul de executie a pasajului rutier subteran a fost semnat ieri intre consortiul de firme italiene si romanesti si Primaria Bacau. Licitatia a fost cistigata de consortiul SC Procom Ceprano Italia – Cosbau SPA Nalles Italia – Pa&Co Romania – Compania Constructii Feroviare SA Cimpulung – SC Proiect CF Bucuresti. Lucrarile vor dura 14 luni, iar municipalitatea bacauana si Politia Rutiera au luat in calcul inclusiv asigurarea cailor de acces ocolitoare ca traficul sa nu aiba de suferit pe timpul lucrarilor. „Dupa podul Serbanesti, pasajul este al doilea obiectiv important din Bacau, construit de la revolutie. Circulatia rutiera in municipiul Bacau se va deschide astfel pe a doua axa, est-vest. Vestul municipiului va deveni un pol important de dezvoltare economica si sociala, aici va fi Centrul de Afaceri si Expozitii, posibil viitorul Spital Judetean, este aprobat un plan urbanistic zonal pentru baza sportiva si ne gindim sa construim un cartier de locuinte”, a declarat primarul Romeo Stavarache. Proiectul pasajului subteran s-a clasat pe primul loc pe Regiunea Nord-Est si in martie a fost semnat contractul de finantare. Investitia se ridica la 30,7 milioane de euro si este finantata prin Programul Operational Regional, pe componenta de infrastructura. Cheltuielile neeligibile sint de 1,5 milioane de lei.
Un pasaj lung de 261,57 metri
Proiectul a fost prezentat ieri de managerul de proiect, Ciprian Pistea. Pasajul va avea o lungime totala de 261,57 m si va fi compus pornind dinspre strada Stefan Guse, pe sub cele 14 linii de cale ferata, spre strada Garii, din trei zone distincte: rampa Stefan Guse ce va avea o lungime de 107,07 m, pasajul rutier subteran propriu-zis cu o lungime de 86,70 m si rampa Oituz ce va avea o lungime de 67,80 m. Continuitatea traficului pe strada Garii respectiv Constantei va fi asigurata prin doua pasaje superioare în lungime de 16 m, respectiv 10 m. Cresterea gradului de siguranta a circulatiei în interiorul pasajului se va realiza prin camere video pentru monitorizarea traficului rutier si pietonal în orice punct din pasaj, sisteme electronice luminoase, de afisare a mesajelor de avertizare la intrare si iesire, senzori de umiditate si de temperatura, care monitorizeaza stadiul de formare al poleiului si care comanda sistemul de încalzire montat în straturile caii de rulare, comanda reducerea vitezei si sporirea distantei între vehicule, senzori de fum, bariere de limitare pe o banda sau de închidere a circulatiei traficului rutier, patru puturi pentru evacuarea apei, care confera o protectie de 200%.
Avantejele pasajului
Constructia pasajului va reduce distanta intre cartierul CFR si centrul municipiului. Realizarea lui va insemna constructia a 692 metri de infrastructura rutiera noua. Totodata atractivitatea zonei va creste pentru investitori, dar se va asigura si un acces rapid spre iesirea din Bacau spre Onesti, Slanic Moldova, Tirgu Ocna, Tirgu Secuiesc, Sfintul Gheorghe si Brasov. Un alt avantaj preconizat este reducerea numarului de accidente rutiere care au ca principala cauza blocarile din trafic. Pe perioada executarii lucrarilor, circulatia va fi deviata pe doua rute, iar comisarul Dorin Roman, seful Politiei Rutiere Bacau, a asigurat ca traficul va fi dirijat de angajati din subordine si zilnic, daca se impune, se vor cauta solutii pentru ca nervii soferilor sa nu fie pusi la grea incercare. Reprezentantul consortiului, Grigore Ioanid, a dat asigurari ca firma, care are experienta in lucrari de amploare in tari ca Italia sau Malta, va respecta termenele, mai ales ca intirzierile se vor penaliza drastic, conform contractului.
Pasarelele de la Margineni si Narcisa, urmatoarele investitii
Strategia municipalitatii bacauane pe perioada 2006 – 2012 prevede realizarea mai multor investitii pentru decongestionarea traficului rutier. „Strategia mea ca primar si a PNL este ca pina in 2012 sa decongestionam traficul rutier pe cit posibil. Dupa podul Serbanesti si pasaj, va urma pasarela de la Margineni, care va fi practic reconstruita in patru benzi. Apoi vor urma lucrarile de reparatii capitale si la pasarela de la Narcisa”, a precizat primarul Bacaului.
abc a zis
o buna investitie ..asteptam sa se finalizeze cat mai repede si asteptam sa se demareze si investitita cu insula de agrement
bibi a zis
chiar credeti ca peste 14 luni se va circula prin pasaj ?????ma indoiesc va dura mult timp ca si podul de la Serbanesi !! va fi vaca de muls a primarului furacios !! ne vedem peste 14 luni pe santier
body a zis
apreciez aceasta investitie…se vede ca orasul e condus de oameni care vor sa faca treaba……ast cu nerabdare terminarea pasajului ….si abia ast sa se apuce de insula de agrement si daca se pot apuca si de spatiul de la sala sporturilor k arata ingrozitor !!!! ar fi bn daca primaria ar semna deja contracte cu ANL pt a incepe deja contructia de blocuri in cartierul CFR !!
razvan bond a zis
odata cu deschiderea pasajului cartierul CFR va face parte cu acte in regula din municipiu , desi nu cred ca vor fi 14 luni , cred ca daca le inmultiti cu 2 va da durata exacta a lucrarilor , cu putin noroc.