La 4 ani de la începerea lucrărilor de modernizare a noului terminal de pasageri și la 2 ani de la punerea în funcțiune a acestuia, vineri s-a semnat contractul pentru execuția lucrărilor de modernizare a pistei de la Aeroportul Internațional „George Enescu” din Bacău. Contractul, adjudecat de compania spaniolă FCC Construccion, are o valoare de peste 30 de milioane euro și este finanțat din fonduri europene (FEDR) – 85 la sută, bugetul de stat – 13 la sută și Consiliul Județean Bacău – 2 la sută.
La semnarea contractului, au participat Oana Chelaru, managerul Aeroportului, Carlos Pallares Rodrigues, director general al firmei FCC Construccion (Spania), europarlamentarul Dragoș Benea, deputatul Lucian Șova, fost ministru al Transporturilor, Sorin Brașoveanu – președintele Consiliului Județean, Valentin Ivancea – prefectul județului, Silviu Pravăț – vicepreședintele Consiliului Județean, Valentin Palea – managerul public al județului, alți reprezentanți ai Aeroportului și ai firmei de construcții.
Oana Chelaru, managerul Aeroportului, a informat că modernizarea pistei va dura 15 luni, se va lucra sub sarcină, iar pista va fi închisă traficului aerian pe o perioada de 47 de zile calendaristice.
Deputatul Lucian Șova a amintit că a semnat contractul de finanțare europeană pentru pista Aeroportului Bacău în urmă cu un an, când era ministru al Transporturilor. „Am lucrat și lucrez pentru a face din Bacău principalul nod comercial al Moldovei. Aeroportul Bacău este singurul unde vor putea ateriza avioanele de mari dimensiuni, de tip cargo sau pentru transport de persoane”, a afirmat Șova. Potrivit deputatului PSD, spațiul aerian al Bucureștiului este suprasaturat, iar operatorii vor fi nevoiți să apeleze la alte aeroporturi, iar cel din Bacău este cel mai ofertant, din Moldova, zona având realizate sau în proiect foarte bune legături rutiere în toate direcțiile.
Fostul ministru al Transporturilor a dat asigurări că FCC Construccion este o firmă cu „experiență bogată”.
Carlos Pallares Rodrigues, directorul general al firmei care a câștigat licitația, i-a mulțumit deputatului Șova pentru colaborarea de la Ministerul Transporturilor. „Ne bucurăm să participăm la un proiect foarte important. Vom pune la dispoziție toate resursele și experiența pe care le avem”, a spus Rodrigues.
Sorin Brașoveanu, președintele Consiliului Județean Bacău, a precizat că investiția în pista aeroportului completează celelalte lucrări pe care instituția pe care o conduce le-a făcut pentru poarta aeriană a județului. „Acest proiect a început acum 4 ani”, a spus Brașoveanu. El a adăugat că deja Consiliul a început să primească de la Comisia Europeană contravaloarea cheltuielilor făcute până cum pentru terminal, turn de control, parcare etc. De asemenea, se lucrează la noul Plan Urbanistic Zonal, care „va contribui la dezvoltarea Bacăului drept nod logistic zonal”.
Europarlamentarul Dragoș Benea a subliniat că se împlinesc fix 4 ani de la începerea lucrărilor de construcție a noului terminal și exact 2 ani de la darea lui în funcțiune. „PSD și-a adus o contribuție decisivă, nici acest proiect nu va putea fi desprins de PSD”, a afirmat eurodeputatul.
„Am demarat proiectul de modernizare a aeroportului când conduceam Consiliul Județean Bacău, având convingerea că dezvoltarea acestei veritabile porți de intrare în Moldova va plasa Bacăul într-o poziție de pivot regional. Șoseaua de centură a Bacăului și proiectul autostrăzii Moldova (Brașov – Bacău – Iași) sunt alte două argumente forte în sprijinul acestei viziuni. Mulțumesc pentru implicarea decisivă în toate aceste proiecte dlui. Lucian Șova, fostul ministru al Transporturilor fără aportul căruia astăzi n-am fi vorbit nici despre centură, nici despre modernizarea pistei”, a declarat europarlamentarul Dragoș Benea.
Valentin Ivancea, prefectul județului Bacău, cel care a coordonat mai multe grupuri tehnice pentru derularea investițiilor publice din județ, a precizat că în prezent se implementează 221 de proiecte, din fonduri PNDL și europene, în valoare de 330 milioane de euro.
Cum va fi noua pistă a aeroportului
Lucrările vor începe în luna februarie, în funcție de condițiile meteo, cu organizarea de șantier. Pista va avea capacitatea portantă 65, ceea ce va permite aterizarea/decolarea avioanelor grele, de tipul Boeing 747 Jumbo Jet, Airbus 380 sau IL 76, o lungime de 2.500 m și o lățime de 80 m.
Proiectul mai include o cale de rulare CHARLIE, o cale de rulare DELTA, platforme antisuflu, două platforme RESA (zone de siguranță pentru ieșirile accidentale în afara pistei), un sistem de balizaj nou, o racordare la platforma de staționare a aeronavelor și un drum de securitate.
Alex a zis
orice investitie e un pas inainte. bravo!
Rosemary a zis
Asteptam cu interes ca monopolul Blue Air sa fie spart si sa avem o competitie onesta pentru atragerea clientilor din zona centrala a Moldovei. Nu ca as fi nemultumit de serviciile Blue Air, cu care am zbirat de cateva ori, ba chiar pot sa spun ca au fost zboruri absolut faine, de la cap la coada, ceea ce nu pot sa spun despre multe alte experiente pe care le-am avut cu alte firme, unele dintre ele de linie (deci nu chartere). Dar e bine sa avem mai multe optiuni.
Gogu a zis
Las ca vine pnl si nu se mai face nimic. Oamenii is pe praduiala si pe taiat…
Anti palar a zis
Din start spun:nu ma astept sa mis e publice comentariul!
Il vede cineva pe Palar facand asa ceva?Ia fiti cinstiti! Care liberal raspunde primul la intrebare?
Gigi Bacauanul a zis
Ce sa facă PNL? Sa intarzie aceasta investiție 30 de ani cum a făcut PSD-ul? Aeroportul Iași și Suceava sunt cu mult înaintea Bacaului. Deci cu ce ne laudam, cu o investiție mult întârziată și amânată? Zborurile de pe Bacau s-au mutat pe Iasi/Suceava din cauza acestor amânări. La Bacau, Aeroportul ar trebui redenumit în „Aeroportul Dragoș Benea – Blue Air”. Sa fii 12 ani președinte CJ, sa nu faci nimic, iar apoi sa te lauzi cu aceste „nerealizări”, este penibil. Exista șanse mari ca și PNL-ul sa fie la fel de praf – doar ca nu au avut încă ocazia sa o demonstreze, pe când Benea/PSD au demonstrat cu vârf și îndesat cât de incapabili și rău intenționați sunt.
Dor-ul a zis
Da! Bacaul cu acesti specialisti este ultimul in Moldova. Ei confunda orasul cu propria mosie pe care doresc sa o stapaneasca si s-o aiba la picioare. De aceia exodul cetatenilor care fug de pe mosie este maxim.
Ionut a zis
E de ras ca sa nu zic de plans, se vede ca toti se pricep la toate dar nu stiu nimic.
Nici dupa modernizarea pistei nu o sa avem mai multe companii aeriene, se vede ca cineva face din tot adinsul asta.
In primul rand din cauza platformei de stationare nu pot venii mai multe companii aeriene (pot stationa doar 2-3 avioane), si tocmai aceasta nu se modernizeaza- mareste pentru cel putin 5-6 aeronave.
Sa nu vorbim de prostie asta se vrea, ce fac ei cu modernizare e doar de fatada…
Alex a zis
sper, din tot sufletul, sa nu fie adevarat.
Gege a zis
Nu este adevărat. Nu are nici o treaba platforma de staționare. Omul pur și simplu habar nu are despre ce vorbește. Vrea sa fie interesant. Oricine cu un pic de minte poate verifica pe net daca platforma de staționare a unui aeroport poate dauna in vreau fel. Platforma actuala permite și 1,5 mil pasageri lejer. Va zic un singur cuvânt: pushback
:-) a zis
Am vazut drumul spre aeroport.Arata bine.Dar sa repare si trotoarul deoparte si de alta…
bogdan a zis
este penibil felul in care soava si benea incearca sa ne explice ca vezi doamne bacaul va ajunge cel mai mare nod comercial si economic al moldovei in realitate vor sa zica centru regional dar se feresc de cuvinte.motivul este doar unul, cica este bine plasat ….intrebarea mea este: fata de cine este bine plasat ? de ce ar ateriza cineva din iasi sau suceava ,vaslui ,botosani, la bacau in loc sa aterizeze la iasi sau suceava de ex?eu cred ca solutia este sa se inchida aeroporturile din iasi si suceava! de ce trebuie 3 aeroporturi asa de apropiate unul de celalalt?sa raman doar aeroportul din bacau asta ar fi solutia! bacaul e un oras prea mic ca sa sustina singur multe curse,trebuie sa atraga calatori din toata moldova!
Alex a zis
bag seama ca ai mult timp liber. te invidiez!