Noua conducere a Primăriei Bacău intenționează să comande un audit, ca să știe la ce să folosească acțiunile deținute de municipalitate la compania de transport public. SC Transport Public SA are monopolul traseelor de autobuz din oraș până în 2029.
Acționarii semnificativi ai SC Transport Public SA sunt, potrivit termene.ro, Laudieta Sechelariu – 44,68%, Consiliul Local Bacău – 18,25% și Neculai Șutu – 9,05%.
Cumpărarea acțiunilor, greu de realizat
În ședința Consiliului Local, primarul Stanciu Viziteu a relatat că, dacă municipalitatea ar avea 100% din firma de transport, ar putea accesa fonduri europene pentru modernizare. Edilul a spus că a avut întâlniri cu acționarii semnificativi, iar aceștia nu intenționează să-și vândă participațiile. „Suntem ultimul municipiu din țară care nu deține transportul în comun”, a afirmat primarul Bacăului.
„Acest pachet de acțiuni (18,25%) poate fi exploatat prin majorare de capital ori prin vindere sau cumpărare. Ne trebuie consultanță să ne zică ce e mai rentabil de făcut. O firmă specializată să ne spună soluția. Nu e nimeni în Primărie cu competențe și să dea o soluție privind aceasta”, a explicat Ovidiu Popovici, secretarul general al municipiului.
Consiliul Local a aprobat alocarea de fonduri pentru auditul cerut de primarul Stanciu-Viziteu, însă controlul în sine va trebui aprobat tot de forul deliberativ.
Transport Public SA are 141 de salariați, iar în 2019 a avut venituri de 18,4 milioane lei. Compania a înregistrat un profit de numai 2.000 de lei.
ozenel a zis
pai eu zic sa bagi in circulatie niste barci sau chiar vapoare. parcari plutitoare ai deja in plan. apoi trenuri. da trenuri magnetice. eventual poti baga in circulatie niste taxiuri electrice tot pe banii primariei. da. si eventual poti inaugura si ceva curse aeriene cu localitatile invecinate. eu stau la grigoreni si tare bine mi-ar prinde.
:-) a zis
:-))))
Ion Gheorghe a zis
Sechelariu a cumparat jumatate din Bacau (transport,piete) iar acum stam si ne inghesuim in niste autobuze care au frecventa de circulatie redusa precum cele din comune. Transport Public SA nu mai ofera de mult servicii pt un oras. Trebuie anulata licenta sau limitati pe anumite trasee astfel incat sa putem avea in oras un transport civilizat .
Mihai S. a zis
Corect.
Mulți ii duc dorul lui Seche dar în realitate a făcut mari deservicii urbei.
Like!
Foster Gruen a zis
Schelalaru trebuia sa fie plimbat cu zgarda prin Bacau in iunie 2004, in noaptea turului doi. Poate ca acesta ar fi fost un semnal pentru viitorii primari sa ia aminte ce ii asteapta, pentru ca dezmatul este in toi din 2004 incoace. Cat priveste firma Luadetei, exista o lista cu consilierii locali care au facut posibile matrapazlacurile grasanului betiv.
John a zis
A sau B. Alpha sau Beta.
Ai 18% din actiuni. Nu poti sa faci nimic acum. Ai doua variante: cumperi sau vinzi.
Nu vrea nimeni sa vanda – perfect! Vinde tu tot.
Ai Consiliul Local.
Fa divizia primariei de transport in comun. Acceseaza fonduri europene si in 6-12 luni ai trasee noi, autobuze noi cu gps, statii cu afisare electronica si autobuze care vin la minut.
Ce e asa greu???
adi a zis
Este o solutie acceptabila care ar duce la concurenta in municipiu. Lucru normal zic eu…Noi am avea de castigat!
Cetateni a zis
Avem nevoie de autobuze care sa circule des si sa aiba ore fixe. In momentul de fata stai si cate 40 de minute sa astepti intr-o statie un autobuz. De asemenea, controlorii de bilete sunt beti si hartuiesc femeile in autobuze. Fac glume proaste si nu au tinuta de controlori, ci de derbedei. Trebuie sa schimbati ceva daca vreti sa faceti un oras modern.
Mihai a zis
Vorbiți in necunoștință de cauza. Ce s-a intamplat cu firmele private care operau pe traseul 17? Studiați contractul și după dati-va cu parerea! Sau dati un google 🙂
un contribuabil a zis
Faci si aplicatie pe Andreoid sau IOS si sti exact cand vine autobuzul, nu pleci cu 20min inainte in statie si stai poate vine 18 sau 22.
bogdan marian a zis
am stat 40 de min la Aprodu purice sa vina 22.Am stat 25 min la precista sa vina 18.ambele sunt pline ochi de pasageri. Eu ma gândesc cã actionarii de la Transport Public sunt obligatii sa ofere niste conditii , in caz contrar anualata licenta.De ce sa suferim noi pasagerii..?
Emil a zis
Adresati intrebarea Consiliului Judetean pentru Situatii de Urgenta precum si primarului Bacaului care au insistat sa fie reduse numarul de curse pe trasee pe motiv ca se imbolnavesc oamenii de COVID daca circula prea mult cu autobuzul.
Cetatean a zis
Era situatia asta si inainte de aparitia Covidului!De cativa ani buni,transportul public din Bacau lasa serios de dorit.