* lucrarile la pasajul subteran au demarat * investitia de peste opt milioane de euro, finantata de europeni, va deschide dezvoltarea orasului pe axa Est – Vest * proiectul municipalitatii bacauane a fost primul pe Regiunea Nord Est si primul proiect din tara aprobat pe Programul Operational Regional * primarul Romeo Stavarache a inspectat ieri santierul
Lucrarile la pasajul subteran Oituz – Stefan Guse din municipiul Bacau au demarat. Investitia municipalitatii bacauane aduce in oras peste opt milioane de euro, iar finantarea lucrarii se va face din fonduri europene. Lucrarile au inceput dinspre cartierul CFR, locul unde va iesi pasajul ce va traversa liniile ferate, realizindu-se astfel legatura dintre centrul orasului si iesirea spre Onesti – Brasov. Primarul Romeo Stavarache a efectuat ieri un raid la locul santierului reamintindu-le constructorilor ca lucrarea va trebui finalizata pina in luna septembrie a anului viitor. „Acest proiect de circa opt milioane de euro este poate cel mai important din ultimii zece ani. El va prinde viata in urmatorul an. Sint foarte bucuros ca toate proiectele mari de dezvoltare a municipiului Bacau, pe care le-am gindit in 2004 si care au fost cuprinse in strategia de dezvoltare a Romaniei si trimise la Uniunea Europeana in 2005, devin acum certitudine. Acest pasaj va deschide Bacaul pe axa Est – Vest si va face legatura cu podul Serbanesti, astfel incit orasul sa poata fi traversat in citeva minute”, a declarat primarul Bacaului. Constructorii au explicat cu harta in fata care sint cele doua guri de intrare si iesire a pasajului, locurile unde soseaua va trebui largita, unde vor iesi bretelele pasajului si unde va fi nevoie de un sens giratoriu. La final primarul Romeo Stavarache le-a spus constructorilor ca va monitoriza indeaproape evolutia lucrarilor, dat fiind importanta lor pentru locuitorii urbei. Licitatia pentru constructia pasajului subteran Oituz – Stefan Guse a fost cistigata de consortiul SC Procom Ceprano Italia – Cosbau SPA Nalles Italia – Pa&Co Romania – Compania Constructii Feroviare SA Cimpulung – SC Proiect CF Bucuresti. Lucrarile sint estimate sa dureze 14 luni.
Primul proiect pe tara, un pasaj ultramodern
Proiectul pasajului subteran s-a clasat pe primul loc pe Regiunea Nord-Est si in martie a fost semnat contractul de finantare. Investitia este finantata prin Programul Operational Regional, pe componenta de infrastructura. El va avea o lungime de peste 260 de metri si va traversa cele 14 linii de cale ferata de la strada Oituz, pina in cartierul CFR, in zona Penitenciarului. El va fi compus din trei zone distincte, rampa Stefan Guse ce va avea o lungime de 107,07 m, pasajul rutier subteran propriu-zis cu o lungime de 86,70 m si rampa Oituz ce va avea o lungime de 67,80 m. Continuitatea traficului pe strada Garii respectiv Constantei va fi asigurata prin doua pasaje superioare în lungime de 16 m, respectiv 10 m. Cresterea gradului de siguranta a circulatiei în interiorul pasajului se va realiza prin camere video pentru monitorizarea traficului rutier si pietonal în orice punct din pasaj, sisteme electronice luminoase, de afisare a mesajelor de avertizare la intrare si iesire, senzori de umiditate si de temperatura, care monitorizeaza stadiul de formare al poleiului si care comanda sistemul de încalzire montat în straturile caii de rulare, comanda reducerea vitezei si sporirea distantei între vehicule, senzori de fum, bariere de limitare pe o banda sau de închidere a circulatiei traficului rutier, patru puturi pentru evacuarea apei, care confera o protectie de 200%.
Investitiile decurg in ciuda crizei
Municipalitatea bacauana a demarat mai multe proiecte importante pentru comunitatea bacauana, care merg inainte in ciuda crizei in care ne aflam. Constructia Spitalului Municipal este un obeictiv al municipalitatii care continua desi de la bugetul de stat nu s-a alocat un singur leu in acest an. Podul de la Serbanesti a fost finalizat anul trecut, la fel ca si modernizarea Bazinului Olimpic de Inot. In constructie este si Centrul de Afaceri si Expozitii, managementul integrat al deseurilor (noua groapa ecologica de gunoi), proietul de modernizare a societatii CET SA cu inlocuirea retelelor secundare sau modernizare Calea Moinesti si pasarela de la Margineni. „Municipiul Bacau are proiecte importante, care au inceput sa se vada. Unele au inceput din 2007 si se vor intinde pina in 2013, cind dorim sa atragem pentru oras 600 milioane de euro”, a precizat primarul Romeo Stavarache.
Anonim a zis
cum de nu a castigat conimpulsul?!
abc a zis
o bun investitie pt bacau si sper sa fie cat maim ulte investitii ca sa ridice bacaul printre primele orase
Bila Neagra a zis
Felicitări, Domnule Primar! 😆 Sper să se lucreze cu seriozitate şi consecvenţă şi proiectul să se materializeze cât mai curând. Nu m-am înşelat votându-vă! 😆
aly a zis
Si soseaua de centura cand o faceti? C-ati promis-o de vreo 7 ani si finantarea e de mult asigurata tot de la UE, planurile-s gata, mai lipseste bunavointa…
Alin a zis
Vorbe am tot auzit. Vreau sa vad rezultate ! 14 luni, sa vedem … sa nu dureze 140 de luni
The Punisher a zis
Abracadabra decat ca Seche care fura 90% si facea de 10 % , mai bine ca Stava care fura de 10% si face de 90% . Sunt cam sceptic ca constructia se va termina in 14 luni , dar oricum se va termina .
Inca ceva soseaua de centura depinde de Consiliul Judetean
vip a zis
felicitari si sa-l vedem gata , dar nu la pret dublu cum se obisnuieste in rromanica noastra !!!
PENTRU ALY a zis
soseaua de centrura a fost promisa de Benea !!! din ce a promis benea nu s-a realizat nimic !!
Usor usor ne dezvoltam si asta e bine !! Sper sa se fluidizeze traficul din oras dupa terminarea constructiei !!Dc nu se ca autobuzele din trasport Public sa aiba statie la Real sau metro ?/
Dan Novi a zis
Cu sepci mai occidentalilor?Sau cu casti c-asa-i in santiere!Cand mai regizati ca va faceti ca munciti luati-va-ti si unul de profesie ca regizor sa para mai real.Spor la „treaba” !!
aly a zis
@all
Soseaua de centura a fost promisa de toti, inclusiv de Stavarache, inca de la primul sau mandat de primar! Cu atat mai de neiertat e tergiversarea inceperii acestei lucrari, cat timp, repet, banii de constructie vor veni de la UE, iar studiile de fezabilitate sunt demult facute si ele.
Astfel de lucrari de infrastructura nu sunt „cadouri” facute de Benea, Stavarache sau Sechelariu, dar executarea lor spune multe despre primarii aflati la conducere si despre administratia locala…
Anonim a zis
putintica rabdare sa ajunga romica la putere si va face si sosea de centura, ca fsn-istii astia nu stiu sa faca decat alei la ei in curte!
Ciprian a zis
da! e un proiect care aduce multe beneficii Bacaului iar soseaua de centura ar completa acest fapt pozitiv realizand un intreg! Doamne ajuta sa avem vointa!
moscra a zis
Cum de s-au nimerit acolo cei cu camera foto? Chiar nu se poate face nimic in tara asta fara sa iasa cineva in fata ca paduchele?
laura a zis
Daca acel cineva merita sa fie laudat de ce nu?
Macar sa ne de-a o speranta caci inca se mai poate .
Chiar daca meritul nu cred caci este doar al unei persoane.