Traseul Autostrăzii A7 Bacău – Pașcani intersectează coridorul ecologic al speciei Canis lupus (lup, n.r.), în două zone – între km 15+400 – 16+600 și la nodul rutier Roman Nord, se arată în raportul privind impactul asupra mediului, scrie Economica.net.
„Specia se regăsește în siturile ROSCI0270 Vânători Neamţ, conform planului de management şi ROSCI0156 Munţii Goşman, conform Formularului Standard. Aceste două situri Natura 2000 se află la o distanţă aproximativă faţă de proiect de 24 km şi 34 km. Un aspect important conform caracteristicilor ecologice al speciei Canis lupus este faptul că aceasta realizează migraţii sezoniere sau non-sezoniere de amplitudini mari (de până la 40 de km)”, se arată în documentul menționat.
Autorii raportului adaugă că în siturile Natura 2000, aflate la distanţa foarte mare faţă de proiect, impactul asupra speciei de mamifere de interes comunitar Canis lupus a fost considerat nesemnificativ. „Aşadar, deşi proiectul intersectează coridorul ecologic al speciei, având în vedere măsurile de mediu prevăzute în proiect (la etapa de memoriu), impactul asupra speciei este considerat nesemnificativ”, se menționează în raportul de impact asupra mediului.
Cel mai prietenos traseu cu mediul
Autorii raportului prezintă și alternativa de traseu cea mai prietenoasă cu mediul. „A fost selectată pentru implementare alternativa de traseu 1D-2D-3C, aceasta obţinând cel mai mare punctaj pe criteriul „Minimizarea impactului asupra mediului” şi totodată situându-se pe locul 2, la o diferenţă foarte mică de punctaj faţă de locul 1 pe criteriul ”, se precizează în RIM.
Printre avantajele cele mai notabile înregistrate pe criteriul de mediu de alternativa 1D-2D-3C se pot preciza:
- Traversarea sitului Natura 2000 ROSCI0364 printr-o zonă mai îngustă a ariei naturale protejate, prin intermediul unui pod prevăzut aproape pe întreaga zonă de traversare. Această soluţie de traversare implică totodată o ocupare permanentă mai redusă a unor suprafeţe cu sensibilitate mare din punct de vedere al biodiversităţii;
- Traseul selectat evită cele mai multe zone locuite faţă de celelalte alternative, rezultând astfel o presiune mai mică asupra locuitorilor din zonă în ceea ce priveşte zgomotul şi calitatea aerului;
- Alternativa se desfăşoară în zone cu cel mai redus risc de inundaţii, în comparaţie cu celelalte alternative.
Proiectul autostrăzii Bacău – Pașcani prevede realizarea unui tronson de autostradă cuprins între municipiul Bacău şi municipiul Paşcani, inclusiv conexiunea cu oraşul Roman şi cu drumul de mare viteză Focşani – Bacău prin Centura Bacău.
Autostrada Bacău – Paşcani va avea o lungime totală de circa 77,4 km, traseul fiind localizat pe teritoriul judeţelor Bacău, Neamţ şi Iaşi. Pe traseul autostrăzii Bacău – Paşcani au fost proiectate, printre altele, nouă noduri rutiere, 23 de poduri, două viaducte și 60 de pasaje.
Rămâne de văzut când vor fi parcurși următorii pași pentru emiterea acordului de mediu, astfel încât și acest tronson din Autostrada Moldovei (A7) să fie scos la licitație pentru construcție.
Lasă un răspuns