CNAIR a aprobat etapa finală de realizare a Analizei multicriterială de traseu (AMC2) privind Autostrada A13 Brașov – Bacău. Deputatul USR Bacău Cristian Ichim susține că este promovată varianta 1 de traseu și prezintă avantajele acesteia față de celelalte.
Autostrada Brașov-Bacău reprezintă una dintre prioritățile rutiere, face parte din Master Planul General de Transport al României aprobat prin HG nr.666/2016 și are ca scop asigurarea conectivității rutiere dintre Europa Centrală și Regiunea Moldova, contribuind la dezvoltarea durabilă și la eliminarea blocajelor în cadrul infrastructurilor rețelelor majore de transport TEN – T, obiectiv principal fiind îmbunătățirea vitezei de deplasare dintre orașele Brașov – Bacău.
Aviz favorabil pentru documentația, în faza Studiu de Fezabilitate – alternative de traseu, Analiza multicriterială etapa 2 (AMC2) aferentă obiectivului Autostrada Brașov – Bacău în forma prezentată, cu promovarea Variantei 1 de traseu (marcată cu roșu pe planuri) pentru realizarea studiului de fezabilitate.
Varianta 1 de traseu: De la Km 86+000 (87+442) traseul continuă pe partea stângă a DN11 sens (Brașov-Bacău) cu orientare Nord-Est, traversează o serie de văi și drumuri de exploatare și se înscrie pe la nordul localităților Poiana Sarată, Hârja și Ferăstrău Oituz până în zona Km 121-000. Se menționează faptul că în zona Km 90+000-98+000, a fost făcută o modificare de traseu pentru varianta roșie, pentru a se evita traseul habitatului 91E0.
Avantaje (varianta 1):
1. Este cea mai scurtă decât varianta 2 cu cca. 1,7 km.
2. Necesită investiții geotehnice și ridicări topografice mai reduse.
3. Costurile de construcție estimate sunt mai mici cu cca. 165 milioane de euro
4. Interacțiunea cu liniile electrice de înaltă tensiune și gaze este mai redusă.
5. Lungime mai redusă poduri/pasaje/viaducte cu cca. 390 m.
6. Este agreată de UAT teritoriale
7. Este agreată de Transelectrica
8. Impact mai redus aspra habitatelor prioritare.
9. Nu afectează habitatul de interes conservativ 91E0
10. Impact mai redus asupra defrișărilor în situri NATURA 2000.
arată deputatul băcăuan Cristian Ichim
Aapi a zis
Noroc de dl deputat ca o sa avem și noi autostrada in 2322. Ce ne făceam fără el?
alin a zis
si ce treaba au dubiosii astia de la usr cu asta? sa se ia de mana cu aia de la pnl care sustineau iasi-tg mures. astia se lauda cu initiativele altora. uite ce primar au la bacau. usr plus e doar o eroare a politicii din romania…
Nic a zis
Vă îmbătați cu apă chioară oameni buni
radu a zis
@zdbc: este varianta care „s-ar intepa” in a7 la Racaciuni?
George a zis
Toate variantele se înțepau in A7 la racaciuni .
Variantele difereau doar de la Onești spre oituz
radu a zis
era o varianta de traseu care se intepa la sud de N Balcescu ….
Andrei a zis
Spor la treaba baieti!
lucian a zis
Domnule deputat, de ce vă asumați inițiativele altora?
Poate în primul an de parlamentar abia v-ați obișnuit cu atribuțiile, dar va sfătuiesc să aveti inițiative, să mergeți prin județ unde oamenii se află in noroaie și trăiesc la limita sărăciei. Poate in acest fel o să aflați cu adevărat despre nevoile reale și poate la sfarșit de mandat o să aveți realizări despre care să fiți mândru.
ciuma rosie a zis
Macar autorul nu a transformat mesajul intr-unul pro USR.
Mai cititi odata, apoi cititi stirea cu mister Ivancea si comparati.
Trageti voi concluziile.