CNAIR a avizat documentația multicriterială, etapa a doua, pentru Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț, cu o lungime estimată de 52.12 km.
Anterior, CNAIR a solicitat proiectantului, ASOCIEREA S.C. SEARCH CORPORATION SRL – EGIS ROMANIA SA, revizuirea documentației pentru Analiza Multicriterială de Traseu Etapa a doua, să asigure o distanță de minim 2,6 km între drumul expres și obiectivul SEVESO (amplasat pe platforma industrială Săvinești).
„În data de, 03.08.2021, specialiștii CNAIR au prezentat în cadrul unei ședinte organizată la Prefectura Județului Neamț variantele rezultate din AMC etapa 1. A fost discutată problema traseului în zona platformei industriale, în care își desfășoară activitatea o societate care este încadrată ca obiectiv SEVESO și față de care reprezentanții I.S.U. și C.J. Neamț au recomandat amplasarea variantelor de traseu la un minim de kilometri.
Ulterior, în data de, 14.12.2021, JASPERS, a transmis o serie de recomandări asupra documentului AMC 2 revizuit. Proiectantul a transmis documentul revizuit prin asigurarea acestei distanțe la minim 2,6 km între drumul expres și obiectivul menționat„, arată CNAIR într-un comunicat de presă.
Valoarea inițială a contractului este de 8.923.930,03 lei fără TVA iar durata contractului este de 18 luni (de la data ordinului de începere). Drumul Expres Bacău-Piatra Neamț face parte din proiectele ce beneficiază de finanțare din fonduri nerambursabile, aferente perioadei de programare bugetară a UE 2014-2020.
Trifan Adrian a zis
Cu o bandă și jumătate pe sens ?!
Pe aceste drumuri, șoferii de TIR și de autoutilitare fac legea în trafic. Dacă vor te lasă să-depăsești, dacă nu… le tragi pe nări fumul de la eșapament km întregi.
Spun asta că fac lunar Bacău-Iași, tur retur.
Aceste drumuri sunt extrem de periculoase. Iarna, cu zăpadă și mai și.
Un sofer... a zis
Esti sigur că va fi cu „o bandă și jumătate pe sens”? Ai citit tu Normativul pentru Drumuri Expres…?
Dacă nu vrei să fii manipulat…și nu vrei să fii „instrumentul” altora, verifică întâi sursa și nu mai „digera” toate opiniile unora care habar nu au ce fac….
La concret, normativul tehnic aferent unui drum expres indică:
a) 2 benzi/sens, cu lățimea de 3,5m/bandă (adică banda este cu 25 de cm mai îngustă față de cea aferente unei autorstrăzi)
b) un spatiu median de separarea sensurilor de circulatie de 3,00m
c) bandă de încadrare de 0,5 m/sens (mai îngustă cu 1m față de cea aferentă unei autostrăzi);
d) acostament de 1,5 m/sens.
Altfel spus, ai cam 8m pe sens de circulație, suficient să depășești un TIR.
Găsești normativul publicat pe: http://www.cnadnr.ro/ro/comunicare/publicatii/proiectare
Dacă nu te descurci, clătește-ți ochii pe alte materiale din mediul online, mai bine explicate, cum ar fi:
https://www.hotnews.ro/stiri-esential-18212942-ce-este-un-drum-expres-care-este-diferenta-fata-de-o-autostrada.htm
Lectură plăcută!
Cristescu a zis
Soferii de tir sunt de o nesimtire de neimaginat nu vezzi putina amabilitate respect sunt miste bruteunii chiar nu accorda prioritarie uneori numa-i ei sunt pe sosea …sunt moment care le creiaza la depasit in care ramii cu doua variante ori sub tir ori faci dreapta cu directia sant comp s-au padure…asa mai scappi cu masinaintreaga si tu cit de cit intreg…
TUCU a zis
Este un lucru bun, era necesara,
Forel a zis
Eu zic ca e timpul sa ne trezim .
Am tot facut ulite ,drumuri,drumuri expres…..etc .
Autostrazi cand mai facem ? Peste alti 30 de ani ?
Liviu a zis
In zona Bacău se tot fac autostrăzi și drumuri
Zona Iași a fost dată uitării complet deși există și legi aprobate și bani alocati
Cavas a zis
Buna domnilor.
Stie cineva prin ce localitati trece soseaua expres Bacau Piatra Neamt ?.
Este actualul traseu ? Este altul ?
Multumesc.
cavas33@yahoo.ro