„Mă duc să-mi caut servici, dă Domnul să nu găsesc!”, iată o mentalitate păguboasă ce afectează pe mulți dintre români. Din păcate, maladia se face resimțită și printre funcționarii acelor instituții abilitate prin lege să se ocupe de depistarea locurilor de muncă, precum și de plasarea personalului. Indiferența și lipsa de probitate profesională nu fac altceva decît eradicarea sau măcar diminuarea lui.
Acesta este, în esență, conținutul scrisorii trimise redacției noastre de domnul Traian Oancea – patronul și managerul SC Crinus Oancea SNC Bacău și editor al publicației de cultură „De nașterea cuvîntului”. Redăm, în continuare, conținutul scrisorii (subtitlul aparține redacției) :
Politica tăcerii
„Stimate domnule redactor șef,
Subsemnatul Oancea Traian, director executiv al revistei „De nașterea cuvîntului”, publicație ce se difuzează în 13 județe ale țării, aduc la cunoștință dvs. un fapt foarte curios: toată ziua se fac atatistici de șomaj, toată lumea se plînge că rata șomajului este mare, că nu sînt locuri de muncă și alte astfel de aspecte. Noi am făcut adresă către AJOFM și am oferit 55 de posturi pentru județul Bacău. Dar nu s-a făcut nimic în acest sens, cu toate că reiese foarte clar că sînt condiții de muncă și salarizare occidentale și în România. Oare nu este normal să ne adresăm singuri întrebarea: Nu sînt locuri de muncă sau nu se vrea să se muncească cu adevărat în România?
Nu știu cine ar putea pune la îndoială seriozitatea avînd în vedere personalitățile care colaborează cu noi: Grigore Vieru, dr. Narcisa Alexandra Știucă, preot prof. univ. dr. Gheorghe I. Drăgulin, Maria Ionașcu ș.a.
Considerăm că este mai simplu pentru foarte mulți să ceară ajutor de șomaj și alte facilități, decît să muncească
Mai mult decît atît, se vede clar că există locuri de muncă, dar nu se face mai nimic pentru ca ele să se ocupe. Lăsăm la atitudinea dvs. aprecierea modului de implicare al AJOFM Bacău. Vă mulțumim anticipat
Cu stimă și respect manager Traian Oancea
Redacția: Sîntem convinși că aveți dreptate în ceea ce ne sesizați și înaintăm, la rîndul nostru, demersul dumneavoastră către AJOFM, sperînd ca măcar noi să fim mai convingători.
ALO, SE AUDE?
Gheorghe Jămneală, pensionar, str. V. Alecsandri, Bacău: Apelul pe care-l adresez este pentru Romtelecom Bacău și îl fac nu pentru a „plăti polițe”, ci pentru ca măcar alți abonați telefonici să nu fie tratați ca mine. Întrucît la începutul lunii mai a.c. urma să plec din țară, împreună cu soția mea, pentru 30 de zile, am solicitat – prin serviciul Relații cu publicul – suspendarea tonului la aparatul telefonic pentru a mă feri de riscul piratării „liniilor fierbinți” și al plății unor sume ridicate. Am achitat abonamentul pe luna mai, urmînd ca pe 1 iunie să ni se redea tonul. Ne-am reîntors pînă ieri, 1 iulie, cu toate că am făcut demersuri repetate pentru revenirea la normalitate. De fiecare dată mi s-a răspuns că nu se poate mai devreme. Ceea ce mă surprinde. Eu cred că nu este vorba despre o imposibilitate tehnică, ci de comoditate sau disfuncționalități birocratice. Dar, din această lipsă de receptivitate și respect față de abonați cei care, de fapt, facem viabil acest sistem, nu pierdem doar noi, cetățenii, ci și imaginea și credibilitatea Romtelecom. (rubrică realzată de Florin DUNĂREANU)
Lasă un răspuns