Leonard Vizureanu, conducător auto, Bacău: La noi, românii, civilizația străzii se află în mare suferință, cu toate eforturile stăruitoare ce se fac pentru popularizarea, cunoașterea și respectarea normelor de conduită, legale sau morale. Am să mă leg de un singur aspect: pentru disciplinarea și securizarea traficului rutier și pietonal, în orașul nostru a fost creat un sistem de semaforizare destul de bine pus la punct. El funcționează în principalele „noduri” ale localității și ne ferește de evenimente nedorite. Dacă, uneori, astfel de situații se mai produc, totuși, acestea au ca sursă indisciplina pietonilor care traversează strada fără să se asigure și pe lumina roșie a semaforului. Este cazul, în primul rînd, al tinerilor teribiliști, al celor cu carențe în educație sau al „răzvrătiților”. Pe cine? De ce? E greu de dat un răspuns. Ceea ce mă șochează, însă, este faptul că uneori văd și persoane în vîrstă, cu copii de mînă, care „se bagă în gura lupului” expunîndu-se pericolului accidentării. Mentalitatea păguboasă gen „șoferul trebuie să mă protejeze” își are riscurile ei și nu de puține ori s-a stabilit că pietonii sînt cei care produc necazurile. Nu înțeleg de ce nu se respectă regula care sună cam așa: „decît trei luni în spital, mai bine trei minute pe trotuar?”. Oare ce-i de făcut?
Redacția: Pentru unii concitadini, teama, respectul și sentimentul autoprotejării vin abia după experiențe triste. Așa-i românul și nu ai ce-i face! La el prind măsurile forte. Sporirea amenzilor și prezența polițiștilor de la „circulație” ar fi una din soluții.
Desincronizări tele-program
Valentina Condurache, funcționară, Bacău: Vă aduc la cunoștință o situație care mă nemulțumește și mă nedumerește. Mă nemulțumește faptul că abonații rețelei de televiziune prin cablu Euro TV sînt lipsiți de posibilitatea recepționării programului România Cultural, în condițiile în care ceilalți operatori de profil din Bacău oferă acest canal. Dacă un post în plus poate încărca nota de plată, nu s-ar putea renunța la unul cu mai puțină audiență (RTL, de pildă) pentru a face loc culturalului? Și așa costul lunar al abonamentului crește ca-n povete, fără a se reflecta în cantitatea și calitatea ofertei. În sfîrșit, mă nedumerește lipsa de receptivitate a postului față de solicitările adresate. Oare nu noi, abonații, sîntem cei care susținem financiar funcționarea lui? Redacția: Vă trimitem sesizarea la adresa indicată, cu speranța că destinatarul va fi pe recepție. (Rubrică realizată de Florin DUNĂREANU)
Lasă un răspuns