Pentru a putea în bune condiții cu autoturismul trebuie să investiți lunar, numai în piese, cel puțin cîteva sute de mii de lei. În cazul în care faceți drumuri lungi, un schimb de ulei este absolut indispensabil și vă poate scoate din buzunar cel puțin 150.000 de lei. Adică, trei litri din cel mai ieftin ulei de motor și un filtru de ulei. Din cauza drumurilor s-ar putea să aveți probleme cu direcția și atunci aveți cu siguranță nevoie de bucșe față, care costă 50.000 de lei fiecare. Dacă se întîmplă să rămîneți în pană de cauciuc pe drum, trebuie să aveți la îndemînă rezerva, în stare foarte bună. Costul remedierii unei pene variază, direct la unitățile de vulcanizare, între 15.000 și 30.000 de lei, dar tariful se poate negocia direct cu mecanicul. În rest, în această perioadă, nu ar trebui să aveți probleme cu pornirea, dar dacă totuși nu se aude nici un „cîrîit” în momentul în care învîrtiți cheia în contact, este clar că aveți de treabă la electromotor. La un service, o schimbare de cărbuni și de bucșe, cu tot cu manoperă și piese, poate ajunge la 150-200.000 de lei, în funcție tot de mecanic. Dacă mai punem la socoteală și prețul benzinei, care a sărit binișor de 22.000 de lei, folosirea și întreținerea unei Dacii ajunge să devină un adevărat lux.
Lasă un răspuns