DSP a cerut conducerii Salvării să-și demonstreze cinstea cu lista apelurilor de la Romtelecom
Semnele de întrebare iscate luni față de promptitudinea cu care angajații Salvării răspund la apelurile unora dintre bolnavi, după ce un cerșetor în vîrstă de 60 de ani a murit în stradă în așteptarea Salvării, nu și-au găsit răspuns nici ieri. Ambele tabere, cea a băcăuanilor care susțin că au sunat la Salvare timp de trei ore, și cea a angajaților de la serviciul de Ambulanță, care afirmă că nu au existat aceste apeluri, au în continuare păreri contradictorii. Martorii morții lui Petre Rădulescu susțin că de la telefonul fix al salonului de coafură s-a sunat între orele 7.00 și 8.00 dimineața de două ori, iar de la telefonul public din stația de autobuz s-a mai sunat de alte cîteva ori. La fel ca și luni, angajații stației de Salvare spun că în afara apelului dat de polițistul de la circulație, de la ora 9.50, nici un alt telefon nu a mai solicitat transportul cerșetorului căzut în stradă, la Narcisa. În fața acestor declarații care se bat în cap, conducerea Direcției de Sănătate Publică (DSP) i-a propus ieri directorului Salvării să recurgă la cel mai simplu mod de justificare: lista apelurilor efectuate de la telefoanele salonului de coafură și a stației de autobuz. „Am avut o discuție cu directorul stației de Salvare, dar nu am putut aplica nici o sancțiune, întrucît nu am cum să verific care dintre cele două tabere are dreptate. I-am sugerat doctorului Sălbatecu să solicite la Romtelecom lista apelurilor telefonice din ziua respectivă. Cred că așa este singurul mod de a vedea dacă de la respectivele telefoane s-a sunat la Salvare”, ne-a declarat dr. Cornelia Cojocaru, director DSP.
Această variantă nu a fost respinsă de doctorul Costel Sălbatecu, directorul stației de Salvare, dar și așa se mai ridică o problemă. „Eu sînt gata să confrunt lista de la Romtelecom cu cele spuse pînă acum, și anume că nu s-a sunat între orele 7.00 și 8.00 pentru acest caz. Dacă cer acest lucru, Romtelecom nu-mi poate da decît lista cu apelurile pe care le-a efectuat stația de Salvare, nu a celor pe care le-a primit. Cu alte cuvinte, nu rezolv nimic. Doar cei care susțin că au dat telefoane la Salvare pot cere lista de la Romtelecom ca să demonstreze că au dat aceste telefoane. Pînă atunci nu am de ce să o sancționez pe dispecera de serviciu pentru că nu pot proba că minte. Este foarte probabil ca cineva dintre trecători să fi dat telefon, dar să nu fi spus că omul este bolnav. Dacă a spus doar că este un cerșetor în stradă, firește că nu era un caz de Salvare. Cerșetori care dorm pe stradă vedem la tot pasul”, ne-a declarat dr. Costel Sălbatecu. De partea cealaltă, băcăuanii care s-au arătat indignați de faptul că apelurile lor au rămas fără răspuns nu mai știu dacă este bine să continue disputa. „Nu știu dacă acum mai are vreun rost toată agitația asta. Omul acela a murit și nimeni nu mai poate schimba nimic. Eu știu bine că am dat telefon de la coafor și am fost martoră cînd un alt bărbat a sunat înaintea mea. Nu pot preciza exact ora apelurilor, dar sigur era la primele ore ale dimineții. Doi dintre trecătorii care s-au oprit lîngă bătrîn chiar se grăbeau la serviciu. Nu vreau să fac rău nimănui, vreau doar ca lecția asta să fie o învățătură de minte pentru cei de la Salvare. Altădată să nu se mai repete ca un om să moară în stradă pentru că mașina care fi trebuit să-l transporte la spital nu a venit la timp. Listă la Romtelecom nu pot cere, pentru că telefonul de la care am sunat era cel de la serviciu. Eu nu sînt titulara postului”, a spus Cornelia Iordache, una dintre angajatele salonului de coafură în fața căruia a murit Petre Rădulescu.
În această situație, întrebările care se ridicau și luni, zi în care bătrînul cerșetor a murit pe stradă, rămîn și astăzi fără răspuns. Cine încearcă să ascundă adevărul? Trecătorii care și-au dat seama că sub privirile lor nepăsătoare a murit un om pe care l-ar fi putut ajuta dacă sunau la Salvare, sau angajații stației de Ambulanță? (Cezara DUȚĂ)
Lasă un răspuns