• defecțiunile bateriilor auto Rombat au pus pe drumuri o mulțime de băcăuani • în plus, firma care se ocupă de service-ul la aceste baterii nu se achită de sarcini
Între băcăuanii care au cumpărat baterii auto ROMBAT și una dintre societățile care asigura service-ul la aceste piese a izbucnit de mai multă vreme un conflict. Pe de o parte, proprietarii mașinilor reclamă defecte de fabricație la batriile cu pricina, dar și neseriozitatea lucrătorilor de la service, iar pe de altă parte, salariații societății Rial, cea care asigură service-ul, și care acuză la rîndul lor defecțiuni la mașinile proprietarilor, precum și condițiile meteo nefavorabile. Practic, în perioada dintre Crăciun și Anul Nou, societatea Rial a fost asaltată de zeci de posesori de baterii auto marca ROMBAT care reclamau diferite defecțiuni ale pieselor cu pricina. Unul dintre aceștia, Cezar Șoroagă, susține că a fost să reclame o defecțiune la bateria auto, imediat după ce a achiziționat-o, adică după 31 mai 2001. Conform contractului, în perioada de garanție de doi ani, service-ul este asigurat gratuit de societatea cu pricina, alături de încă o altă firmă băcăuană. „Pînă acum am fost de cinci ori la Rial pentru că bateria mea se descarcă noaptea, încă de cînd am cumpărat-o. Nu pot porni mașina decît trasă de unul dintre vecini. Dar m-am săturat să stau la mila lor. De fiecare dată mi-au spus că am un consumator pe mașină și să-mi repar mașina. Dar eu le-am adus și verificare tehnică de la un service autorizat de stat, din care rezultă ca mașina mea este în regulă. Știți ce mi-au spus? Că pot să vin și cu primul ministru și tot nu-mi schimbă bateria. Ba, mai mult, deși în garanție, mi-au pus bateria la încărcat pe un redresor de-al lor și mi-au cerut 30.000 de lei pentru curentul pe care îl consumă. N-am spus nimic, deși nu-i normal ca atîta timp cît este încă în garanție nici să mi-o încarce cu redresorul, nici să-mi ceară bani pentru a-mi asigura service-ul”, povestește omul, amărît.
Totul a culminat în 27 decembrie, cînd Cezar Șoroagă s-a prezentat din nou la sediul societății Rial să reclame din nou descărcarea bateriei și să ceară înlocuirea ei. „Erau vreo 20 de oamni acolo, care reclamau și ei diferite defecțiuni ale bateriilor ROMBAT. Nu știu la cîți le-au schimbat, dar eu m-am săturat. Am făcut reclamație și la Protecția Consumatorilor. De data asta nu-i mai pot ierta. Nu m-am putut duce la țară, la ai mei, pentru că nu-mi pot porni mașina. Ca să nu mai spun că toate verificările tehnice la mașină m-au costat pomul de iarnă al copiilor”, ne-a mai spus Șoroagă.
Cîteva ore mai tîrziu i-am găsit pe inspectorii OJPC la societatea Rial, unde l-au luat la bani mărunți pe inginerul Florin Grosu, reprezentantul societății. Din discuțiile purtate la fața locului a rezultat că societatea nu ține evidența celor care vin să reclame defecțiuni, și că nu are nici o evidență a baterilor cu probleme. În această situație se afla acolo și Emil Mocanu, dintr-o comună băcăuană. „Am venit a patra oară la dumenavostră. Nu mai plec de aici pînă nu-mi dați o baterie nouă în locul celei pe care mi-ați pierdut-o”, a spus și omul cătrănit. Așa am aflat că în urmă cu o lună și jumătate, Mocanu și-a cumpărat o baterie ROMBAT pe care a lăsat-o la verificare și care pur și simplu i-a dispărut din service. „Cică mi-au pus-o pe o mașină s-o verifice și ăla a plecat cu tot cu ea. Eu nu mai am răbdare. Să-mi dea altă baterie”, a cerut imperios Emil Mocanu. Ca să-l liniștească, inginerul Grosu a promis că-i dă o altă baterie, dar a ținut să ne explice și nouă că bateria lui Cezar Șoroagă nu are nici o defecțiune. Ne-a făcut o probă cu o eprubetă din care rezulta că este descărcată și apoi ne-a arătat certificatul de garanție în care se specifica faptul că la verificare și la orice sesizare clientul este obligat să vină cu bateria încărcată. El nu a știut însă să ne spună ce face omul în condițiile în care defectul reclamat este tocmai acela al descărcării bateriei. „Dar ce? Eu am atelier auto acasă? Unde s-o încarc?”, se întreba buimac Șoroagă.
Și cum neregulile, cel puțin la prima vedere, sînt numeroase, Emil Grosu a primit ca termen de rezolvare a situației lui Cezar Șoroagă zece zile, atît cît prevede legea în astfel de cazuri, iar patronul societății Rial aprimit o invitație la OJPC pe șase ianuarie, unde va da socoteală mai în amănunt, nu primului ministru, ci inspectorilor OJPC, celor desemnați să se ocupe de protejarea intereselor consumatorului. (Mirela ROMANEȚ)
Lasă un răspuns