Puțini dintre cei care se hotărăsc să-și petreacă timpul urmărind un spectacol (de miss sau de alt gen) se gîndesc la munca din spatele scenei. Organizarea unei astfel de manifestări începe înainte cu cîteva săptămîni bune. Alexandru Andron, elev în clasa a IX-a la Colegiul Național „Vrănceanu”, unul dintre realizatorii spectacolului Preuniversitaria 2003, povestește că organizarea a debutat prin redactarea unor afișe și prin atragerea sponsorilor. Aici a fost cea mai mare bătaie de cap și a fost nevoie de abilitate și rezistență fizică pentru a bate din ușă în ușă la zeci de firme și instituții publice. Unii sponsori au arătat amabilitate, bunăvoință, spre deosebire de alții, care s-au limitat la răspunsuri de genul: „Vreți parale? N-am parale!”.
Una peste alta, pregătirile au debutat cu o lună înainte de spectacol, ceea ce a permis mobilizarea mai multor elevi. „Experiența aceasta m-a ajutat foarte mult. E ca un curs de management”, povestește Alexandru.
O altă parte a organizării a constituit-o convingerea fetelor să participe la concursul de Miss, ceea ce a căzut tot în sarcina lui Alexandru. „Am întîmpinat numeroase refuzuri, poate din falsă modestie, poate din teama de a ajunege peste noapte în centrul atenției. Complimentele subtile, epitetele de rigoare fac să le „crească” inima fetelor și, cînd mai aud și de premii, acceptă cu un zîmbet dulce”, spune tînărul organizator.
Ce înțeleg organizatorii printr-un spectacol reușit? În primul rînd, este nevoie de o colaborare cît mai bună între organizatori și „artiști”, de răbdare și înțelegere din partea fiecăruia. Isabela Bădărău, elevă în clasa a IX-a, tot la „Vrănceanu”, este de părere că, în primul rînd, cei ce performează pe scenă trebuie să fie spontani, întrucît, dacă uită cumva ceva, să fie capabili să improvizeze.
Practic, e vorba de o echipă, în care fiecare își are rolul și meritul său. Un spectacol reușit înseamnă „un public în delir”, după cum spune Alex, și recunoașterea din partea spectatorilor pentru eforturile depuse. (Ioana PAVEL)
Lasă un răspuns