Anul decisiv sau anul extremelor, cum a mai fost numit anul 2009 pentru piata de retail, a adus multe schimbari in evolutia centrului comercial Arena Mall. Anul 2009 a fost un an in care s-au inregistrat multe schimbari pe piata de retail, si bineinteles o selectie, in urma careia cei puternici au ramas.
“ A fost un an greu pentru toti cei implicati in real estate, dar mai ales pentru cei din piata de retail. In Bacau, toate proiectele anuntate au fost stopate, acest lucru reprezentand un avantaj pentru Arena Mall, astfel ca la ora actuala suntem lideri de piata.” – sustine Ovidiu Budeanu – Presedinte Arena Mall.
Una dintre masurile pe care Arena Mall le-a luat in calcul pentru a ajuta chiriasii a fost renegocierea chiriilor, insa cu toate acestea au fost retaileri ce au intampinat greutati in reteaua proprie de magazine la nivel national, problema nefiind datorata activitatii din Arena Mall; in multe cazuri aceste probleme au fost cauzate de o politica de expansiune necoerenta, in sensul ca decizia de a a deschide noi unitati nu s-a bazat pe studii de piata realiste, asa cum ar fi fost normal.
Succesul Arena Mall in 2009 s-a datorat in principal mixului de retaileri, care raspunde asteptarilor clientilor nostri. Planurile de expansiune ale unor branduri importante au inclus dezvoltarea in Arena Mall, astfel ca din 2010, Bacaul se va afla pe harta oraselor in care Grupul de retail spaniol Inditex va dezvolta propriile magazine Zara, Pull&Bear, Bershka, Stradivarius, iar pe langa acestea sunt in derulare discutii cu alti retaileri importanti.
“Am constatat ca piata continua sa sufere schimbari radicale, astfel ca strategiile noastre au fost rapid adaptate la noile realitati economice, urmarind cu atentie evolutia pietei. Campaniile de marketing organizate au fost de tip comercial pentru a genera mentinerea si chiar cresterea vanzarilor, rata schimbarii fiind atat de mare incat capacitatea de adaptare a devenit un avantaj competitiv pentru noi.” – sustine Ovidiu Budeanu.
Desi previzionarile economice nu au fost tocmai optimiste, Arena Mall a ramas in topul preferintelor bacauanilor, si acest lucru s-a simtit in primul rand in datele de trafic, care au inregistrat o crestere de peste 20% in 2009 fata de anul precedent.
Conducerea Arena Mall sustine ca aceasta crestere a traficului este in principal datorata campaniilor de marketing si strategiilor desfasurate in incinta centrului comercial, precum si maturizarii mall-ului.
Relatia dintre locatari si proprietar este foarte importanta, obiectivele fiind comune, iar succesul unei colaborari consta in intelegerea partilor implicate.
Un rol important il au retailerii care trebuie sa cunoasca foarte bine particularitatile pietei, sa analizeze produsele si serviciile, adaptandu-si oferta in functie de clienti si sezon.
“La fel ca 2009 si anul viitor va fi unul decisiv, si va fi nevoie sa fim prudenti, competitivi si sa oferim calitate pentru a rezista pe piata.”- a mentionat Ovidiu Budeanu.
In ceea ce priveste anul 2010, previziunile sunt optimiste. Astfel ca, Arena Mall se va extinde cu inca 15.000 mp, devenind astfel un proiect dominant si transformandu-se totodata intr-un mall regional, adresandu-se unei arii mai mari de acoperire ( catchment area).
Obiectivul principal in anul 2010 este ca Arena Mall sa devina destinartia preferata de cumparaturi si distractie pentru toata lumea.
Arena Mall este unul dintre cele mai ambitioase proiecte realizate in Bacau, cu o suprafata de 43.000 mp. Centrul comercial beneficiaza de 900 locuri de parcare, foodcourt ce cuprinde o varietate de restaurante si fast food-uri, locuri de joaca pentru copii, wellness & fitness club, bowling /casino/biliard, Cinema Multiplex ce include un numar de 8 sali ultramoderne, dintre care 4 sali 3D.
AlexBC a zis
Poate mai schimbati putin fatadele (placile alea de alucobond arata aiurea) si pe la interioare (tavanul fals) … „Succesuri” 🙂 …
Flot a zis
In parcarea mall-lui este de groaza ,nu se poate circula ,nimeni nu supravegheaza ,se parcheaza pe caile de acces.In deptul patinuarului ,ca mai in toata parcarea nu este curatata de gheata,foarte multe accidente,masini lovite cu autori necunoscuti,nu se poate asa,puneti-va oamenii la treaba pe perioada noptii sa sparga gheata .
Albert a zis
Mai e nevoie de inca doua ”parfumerii”, sunt fffff aglomerate cele deja 2 existente…. si 2 librarii, se cumpara carti in prostie…
bty a zis
care crestere a traficului,sau aveti dreptate trafic e in mall dar nu si vinzare!