• unii comercianți strică imaginea firmelor la care lucrează • aroganța și proasta creștere sînt incluse în preț
Părerile multor străini care vizitează România, potrivit cărora românii nu știu să facă comerț, dar nici nu vor să învețe, este una care se adeverește. Anumiți lucrători comerciali se pricep de minune să „strice fața” firmelor pentru care lucrează, printr-un comportament necorespunzător, prin aroganță, proastă creștere, prin refuzul de a veni în întîmpinarea clientului. Iar motivele invocate ulterior contează prea puțin.
Magazinul cu vînzare non-stop din Tîrgu Ocna, situat peste drum de Hotelul „Măgura”, a fost scena unor manifestări de acest tip, în urmă cu două zile. Mai mulți cetățeni ai orașului, care au ieșit să facă o plimbare la orele 23,00, au avut surpriza să constate că, în materie de amabilitate a comerciantului față de client, e mai rău ca pe timpul lui Ceaușescu. „Eram împreună cu niște prieteni din SUA, care vroiau să-și cumpere înghețată de la un magazin non-stop aparținînd SC Edilitar SA. Mare mi-a fost surpriza cînd am găsit geamul închis. În timpul nopții, accesul în magazin este oprit, vînzarea se face printr-un pavilion prevăzut cu un geam. Am bătut discret în geam și a venit o vînzătoare tînără, care ne-a abordat cu o aroganță ieșită din comun. Fiind vineri seara, vroiam să mîncăm înghețată. Mi s-a răspuns că magazinul nu are înghețată, deși lada frigorifică era plină cu înghețată din toate sortimentele. După răspunsul negativ, ne-a trîntit geamul în nas și a plecat să-și continue partida de somn”, ne-a declarat Mihaela Mortenson.
N-ar fi, spun oamenii, primul caz de acest gen. „Și mie mi-a făcut la fel. S-a răstit la mine că nu are înghețată și mi-a trîntit geamul în nas. Probabil era furioasă că i-am întrerupt somnul, pentru că avea o fizionomie cam turtită, ca un om care a fost trezit brusc dintr-un somn confortabil”, ne-a declarat Zorel Mihalcea. Silviu Nica a cerut caramele de la același chioșc și i s-a răspuns să plece în altă parte, vînzătoarea refuzînd să-i dea alte detalii.
Pînă la urmă, presată de clienți, vînzătoarea în cauză a catadicsit să-și facă datoria. „Prietenii mei americani și-au făcut o impresie foarte proastă. Ei cred că în tot comerțul românesc se întîmplă așa ceva. Unul din ei mi-a spus că, dacă ar avea astfel de vînzători la magazinele din Las Vegas, acest oraș ar intra în faliment. Vînzătoarea nu ne-a spus nici cum se numește și ne-a dat bonul de casă cu mare greutate, de parcă ne-ar fi făcut o concesie”, ne-a mai declarat Mihaela Mortenson.
L-am contactat și pe directorul general al SC Edilitar, Bogdan Păun, care ne-a declarat că va cerceta situația și va dispune măsuri, după caz. (Măriuca BOBOȘA, Cătălin BUZINCHE)
Lasă un răspuns