E vremea vacanței și, dacă nu avem chef de un roman bun, ne oprim la o revistă. Alegerea depinde atît de conținutul revistei, dar și de prețul ei, deoarece nu toți își permit să scoată 50.000 de lei din buzunare pentru o lectură de o zi.
În top se află consacratele Bravo și Popcorn, acceptabile ca preț- 11.000 și, respectiv, 25.000 de lei, dorite pentru articolele despre vedetele preferate, informații din muzică și posterele care le oferă. Revista Cool Girl a cîștigat teren și se epuizează foarte repede la chioșcurile de difuzare a presei. Pentru fetele „cosmopolite”, evident alegerea este Cosmopolitan, dar și Unica, Elle, Avantaje. Aceste reviste au prețul între 35.000 și 50.000 de lei. Găsești în ele sfaturi practice pentru înfrumusețare, vedete la rampă, interviuri, articole de toate genurile, dar și sfaturi pentru carieră și famile. O variantă mai ieftină a revistelor pentru femei sunt Iona, sau Lumea Femeilor, mai subțirele ca și conținut, dar care se vînd la fel de repede ca și surorile lor mai mari. Tinerele preocupate e episoade telenovelistice preferă revistele lacrimogene „Povestea mea”, „Întîmplări adevărate” sau „Povești adevărate”.
Un loc important în stocul de reviste al adolescenților îl prezintă publicațiile care oferă Cd-uri cu muzica preferată cum ar fi Fan Hits& Posters, care costă 70 000 de lei. Cei pasionați de calculatoare nu ezită sa dea între 44 000 și 60 000 pentru reviste ca Xtreme PC, PCMagazine sau CHIP.
Dacă fetele sunt preocupate să afle cum să arate cît mai bine, băieții vor să vadă fete care arată cît mai bine. Revistele Playboy și Hustler se epuizeză ca pîinea caldă . De ce? „Păi ca să am și eu cu ce să îmi clătesc ochii”, spun cei mai mulți. La capitolul reviste „care ne mai învață cîte ceva”, cea mai căutată este Arborele Lumii, care a ajuns deja la al 125-lea număr și încă mai este dorită de tinerii care își pot face mai ușor referatele pentru școală, doarece înformațiile sunt bine structurare. Și cum vedetele de televiziune fac parte din viața adolescenților, se caută și Star sau Story, care aduc în prim plan picanterii, sau amănunte din viața Vip-urilor.
Tinerii cheltuie destui bani pe reviste, însă la o adică, se întorc tot la televizorul lor cel de toate zilele, așa că dacă Playboy, Bravo, și altele apar mai rar, TV Mania este programul TV care se află în camera orcărui adolescent. Pentru 11 000, TVMania oferă toate informațiile necesare. (Roxana ȘMIL)
Lasă un răspuns