• zeci de administratori nu au primit nici acum un aviz de la primărie că pot practica această muncă • legea consideră acest fapt o ilegalitate • vina aparține fostei administrații locale, care a promis că va duce acest demers la capăt, dar nu s-a mai întîmplat așa
Mult trîmbițata revoluție în rîndul administratorilor asociațiilor de proprietari din municipiul Bacău a fost doar un balon plin cu promisiuni care n-au mai fost onorate. Problema schimbărilor radicale în rîndul celor care gestionează banii locatarilor a fost pusă în vara anului trecut, după ce legislația a impus autorităților locale să verifice activitatea și cunoștințele administratorilor. Reprezentanții de la acea vreme ai primăriei Bacău, prin vocea fostului viceprimar Laurian Lucaș și a directoarei Elena Șova, au anunțat că mai bine de 30 la sută dintre administratori nu vor mai avea ce să caute la asociații, pentru că nu sînt în măsură să gestioneze sutele de milioane ale băcăuanilor. După numeroase concursuri și interviuri, anunțate care mai de care mai riguroase, cei care verificau activitatea oamenilor de la asociații nu au dat un verdict clar nici măcar pentru jumătate dintre administratori. Procedura atestării a fost atît de mult lungită, încît vechii membrii ai comisiei de atestare nu au mai apucat să-și facă treaba pînă la capăt. Și mai curios este că, și fără atestat, mai toți administratorii au rămas la asociațiile la care își desfășurau activitatea. Ceea ce este deja o ilegalitate, pentru că, potrivit Hotărîrii de Guvern 400/2003, atestarea trebuia să se încheie pînă în toamna anului trecut. Același act normativ mai spune că asociația care va fi găsită cu administrator neatestat de inspectorii primăriilor poate fi amendată cu pînă la 20 de milioane de lei, iar aceeași amendă poate fi încasată și pentru angajarea „la negru” a administratorului. Trai pe vătrai pentru administratorii de la cele peste 200 de asociații de proprietari din Bacău, care stau liniștiți și fac ce vor cu banii locatarilor, de vreme ce primăria, care avea obligația să le dea patalama la mînă, nu-i poate sancționa că sînt în ilegalitate. „În prezent, aproximativ 30 la sută dintre administratorii celor 202 asociații de proprietari și 6 de locatari au primit atestat. Restul vor fi verificați în vederea atestării pe post în perioada care urmează, iar pînă în toamnă sperăm să se finalizeze procedura de atestare”, ne-a declarat Ionuț Chiriloi, purtătorul de cuvînt al Primăriei Bacău. Pentru a reîncepe procedura atestării administratorilor, Consiliul Local Bacău va trebui să numească o comisie care să se ocupe special de această problemă. Cele mai optimiste pronosticuri dau ca dată finală de atestare a tuturor administratorilor luna octombrie. Adică la mai mult de un an după ce legea spunea că acest demers trebuie finalizat. Iar pînă atunci, băcăuanii care locuiesc la bloc și își plătesc utilitățile la asociația de proprietari nu pot decît să spere că cel care le încasează lunar banii nu va pleca la plimbare în țări mai însorite cu banii lor. (Costinela BREAHNĂ)
Lasă un răspuns