Deputatul Cristian Paul Ichim trage un semnal de alarmă referitor la situația proiectelor de autostrăzi din România. „De mai multe zile, unele firme de construcții de autostrăzi și străzi au sistat lucrul la acestea din cauza creșterii accelerate a prețurilor, iar Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, respectiv CNAIR, cu greu găsesc soluții de rezolvare”, afirmă parlamentarul băcăuan.
Având în vedere că Ucraina este principalul furnizor și producător de oțel și materie primă pentru piața europeană a construcțiilor, în contextul izbucnirii conflictului armat din zonă, Guvernul a emis OUG nr. 64 din 9 mai 2022 privind ajustarea prețurilor și a valorii devizelor generale în cadrul proiectelor finanțate din fonduri externe nerambursabile, consideră Ichim.
Acest act normativ acoperă doar parțial creșterea prețurilor cauzate de conflictul militar din regiunea Mării Negre care a afectat piața construcțiilor din întreaga Uniune Europeană. A fost nevoie de o altă OUG pentru modificarea OUG nr. 64 din 9 mai 2022 care, posibil, ar putea diminua impactul acestor costuri suplimentare.
Întrebarea legitimă este când vor fi aplicate aceste modificări și când firme de construcții de autostrăzi și străzi vor relua activitatea?
Din cauza situației curente sunt în pericol 7 proiecte mari de infrastructură, care împreună depășesc 140 de kilometri, adică aproape 36% din totalul de 391 kilometri de autostradă și drum expres veritabil, pentru care România are în prezent contracte de execuție semnate.
Dacă aceasta este politica de dezvoltare a infrastructurii aplicată de coaliția de guvernare oare vom ajunge și anul acesta să nu avem construit nici un km de autostradă?
Peste tot unde se construiește sunt probleme. De exemplu, la autostrada A7 sunt întârzieri în 11 loturi din 14. Este posibil ca nu toate tronsoanele din A7 să fie licitate pentru execuție în acest an și astfel va deveni un pericol pentru îndeplinirea cerințelor din PNRR.
De asemenea contractul pentru întocmirea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic al autostrăzii A 13 Brașov-Bacău se află în impas deoarece proiectantul, unul dintre cei mai respectabili contractori din România a cerut rezilierea contractului.
– deputat Cristian Paul Ichim
Veteranul a zis
Toti acesti politicieni de pripas isi gasesc un domeniu in care sa se remarce, cum era Ungureanu de la usr cu spitalele, spre exemplu. Laudabila initiativa, numai ca din toata gargara nu iese nimic, decat ceva imagine pentru un viitor mandat. Oameni prevazatori, nu!
alin a zis
bai adevaru e ca nu si-ar fi dat nimeni seama daca nu ne lumina un userist. numa dume de astea useriste da distinsul domn. pe bune?
vitizeu a zis
noroc de tine ca ai facit o evaluare
Realist a zis
Textul derutatului marxist leninist arata in mod clar ca problemele tin de lipsa de materiale etc care veneau din Ucraina. In primul rand ca este o minciuna, Ucraina nu este si nu era un furnizor major de asemenea materiale pe piata europeana nici inainte de razboi, nici acum. Combinatul de la Krivoi Rog, cel mai mare din Europa, functioneaza de ani de zile la circa 5 la suta din capacitate. Ucraina era inca dinainte de razboi o tara subdezvoltata, al carei PIB era mai mic decat cel al… Romaniei !
In al doilea rand , Romania a avut una dintre cele mai performante si complexe industrii de prelucrare a fierului din lume, dar ca urmare a activitatilor de subminare a economiei avute de politicieni nu mai avem aceste combinate.
In al treilea rand, useristul ne duce la concluzia ca acest razboi duce la problemele enuntate. Deci solutia este simpla – cautati sa faceti pace cu Putin, ca sa nu mai suferim de pe urma acestui razboi imbecil !
MICHI EXPERTUL a zis
Când nu ai realizat nimic in viață, decât vânzând minciuni unor semeni, a critica reprezintă singurul mod de a te face remarcat cu ceva.
Ca sa critici trebuie să ai expertiză intr-un domeniu, în ceva, câtuși de puțin.
Un personaj toxic, politicianul rubicond.
MM a zis
Dupa ce ati distrus toata industria romaneasca,de la combinate siderurgice,mari uzine constructoare de masini,la ce va asteptati domnilor politicieni?Am devenit piata de desfacere a UE si nu numai!Din producatori,am devenit cumparatori!Din exportatori,am devenit importatori!Acum urmeaza ALRO Slatina,si care-o mai fi!Sa va fie rusine!
Rawalpindi a zis
Eu sper si cred ca va veni ziua in care vom asista pe stadioane la procese publice, in care ticalosii vor raspunde pentru tot ceea ce au infaptuit in anii lor de activitate de demolare a tarii. Nu am crezut niciodata ca voi ajunge, sincer, sa ma simt solidar cu cei care la finalul anilor 40 si inceputul obsedantului deceniu sustineau politica comunista de eliminare si de prigonire a fostilor politicieni interbelici. La cat au furat acestia, la fel ca si urmasii lor de azi, nu e de mirare ca devii agresiv si ca vrei razbunare. Aparitia publica a unir asemenea insi tensioneaza si mai mult societatea.
zed a zis
Omul se baga in seaman ca musca in evacuarea vacii.
Ceea ce a zis a fost clarificat de presa. Nu domnule; Omul trebuie sa faca un rezumat. Daca nu latra putin, nu se simte bine.