• ploile torențiale de la sfîrșitul săptămînii trecute au început să sape tuneluri pe sub asfaltul de pe drumul spre Parincea • noul director al serviciului de specailitate al Consiliului Județean spune că va scoate bani din piatră seacă pentru consolidarea șoselei
Drumul județean ce leagă Bacăul de comuna Parincea dă, pe zi ce trece, tot mai multe bătăi de cap locuitorilor din zonă, care au început să se gîndească cu groază la ziua cînd vor trebui să înconjoare zeci de kilometri pentru a ajunge la oraș. Și asta pentru că mama natură, dar și lipsa de bani sau nepăsarea celor care au avut în grijă drumul cu pricina, au făcut ca pe Răchițea, porțiunea de pădure dintre localitățile Buhoci și Bibirești, circulația să devină o adevărată aventură. Inaugurat în urmă cu mai bine de 30 de ani, drumul în cauză nu a fost consolidat serios niciodată, așa că pămîntul nisipos, care și-a accentuat alunecarea din cauza defrișărilor inconștiente din ultimul timp, are toate șansele să o ia la vale cu tot cu șoșea. În plus, ploile torențiale și-au spus din plin cuvîntul și, drept urmare, tunelurile săpate de apă pe sub asfalt au început să fie vizibile cu ochiul liber. În 1998 s-a construit pe porțiunile cele mai afectate de alunecările de teren un zid de cîțiva metri înălțime, menit să împiedice pămîntul să o ia la vale, dar acesta s-a dovedit, în timp, prea mic pentru a face față problemelor uriașe din zonă. Timpul a trecut și situația a devenit atît de critică, încît Valentin Palea, noul director al serviciului de specialitate din cadrul Consiliului Județean, spune acum că va scoate bani și din piatră seacă pentru a începe consolidarea drumului. „Cu banii pe care îi mai avem, dar și cu speranța că solicitările de finanțare înainte Guvernului vor fi aprobate, cel mai tîrziu luna viitoare vom demara lucrările de consolidare a drumului de pe Răchițea. Oricum, lucrarea este una de anvergură și necesită cîteva miliarde de lei bune. Cît privește circulația în zonă, vom încerca să nu o întrerupem, dar, în funcție de lucrări, e posibil și acest lucru”, ne-a declarat directorul Valentin Palea. Potrivit estimărilor unor specialiști în „drumuri și poduri”, lucrările de pe Răchițea ar necesita cel puțin 100 de miliarde de lei pentru a putea face față cu succes alunecărilor de teren. Cît privește posibilitatea închiderii drumului în cauză, aceasta i-ar obliga pe locuitorii din comunele Parincea și Ungureni să ocolească prin Horgești – Răcăciuni pentru a ajunge la Bacău. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns