CFR Călători reintroduce în circulație trenurile Intercity, începând cu data de 12 decembrie 2022, după o pauză de 8 ani. Prețul călătoriei cu un tren IC va fi, în medie, cu 15-20% mai mare față de trenurile Regio (R) și Interregio (IR), însă durata poate fi, în unele cazuri, cu câteva minute mai lungă.
La sfârșitul lunii octombrie, ministrul Transporturilor anunțase care vor fi prețurile pentru trenurile IC, care au fost determinate prin majorarea cu un procent de 15% a tarifelor pentru trenurile IR și rotunjirea la leu a valorii obținute, conform Notei de fundamentare a proiectului de act normativ.
De asemenea, se majorează și tariful de rezervare a locului, la 5 lei, pentru toate categoriile de trenuri – Regio, Interregio și Intercity.
Programul trenurilor Intercity cu oprire în Gara Bacău
Pe ruta București-Suceava (tur-retur), cu ramificație la Iași, va circula trenul Intercity ”Ștefan cel Mare”, potrivit clubferoviar.ro.
C 551 va pleca din București Nord la ora 17,23 și va ajunge la Suceava la ora 23,02, după cinci ore și 39 de minute. Va avea opriri la Ploiești Sud, Buzău, Focșani, Bacău și Pașcani. Perechea sa, IC 552, va pleca din Suceava la ora 5,45 și va sosi la București Nord la 11,27, după cinci ore și 42 de minute.
În prezent, cel mai rapid tren între București și cetatea de Scaun a Moldovei ajunge la destinație în cinci ore și 34 de minute. Deci mai repede. Viteza maximă pe acest traseu, de 140 km/oră, va fi atinsă între București Nord și Crivina.
De la aceste trenuri vor exista ramuri spre/dinspre Iași, care se vor desprinde de la Pașcani, IC 562, respectiv IC 552. Distanța Iași-Pașcani va fi parcursă într-o oră. IC 551 va pleca din București Nord la 1723 și va ajunge la Iași la ora 23,28, după șase ore și cinci minute. La întoarcere, trenul IC 561 va pleca din Iași la ora 5,17 și va ajunge în Gara de Nord din București la ora 11,27, după șase ore și 10 minute.
Ce tarife au călătoriile cu Intercity din Bacău
De exemplu, o călătorie Bacău-Iași va costa cu IC 61,8 lei biletul pentru un adult, la clasa a II-a. Durata: 2 ore și 6 minute. Cu un tren IR, aceeași călătorie costă 48,2 lei pentru un adult, la clasa a doua, dar durata este mai mică, de 2 ore. Aceleași prețuri sunt și în cazul traseului Bacău-Suceava, iar durata călătoriei este de aproximativ 1 oră și 40 de minute, indiferent de opțiune: IC sau IR.
O călătorie Bacău-București Nord durează 3 ore 58 min și costă 102,3 lei pentru un adult, la clasa a II-a, cu IC. Același traseu cu IR durează ceva mai mult, 4 ore și 11 minute și costă 78,8 lei.
Dotările pe care trebuie să le aibă trenurile Intercity
Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 134 din 9 februarie 2022 actualizează OMT 1816 din 2005 și are ca scop „definirea trenurilor de călători în funcție de serviciile oferite de operatorii de transport feroviar de călători”.
În dreptul trenurilor Intercity, la capitolul „Servicii la bordul trenului”, se regăsesc ca obligatorii următoarele: spații speciale pentru bagaj voluminos, climatizare, Prize 230 V/50 Hz, conexiune internet, toalete ecologice, servicii de alimentație publică, supraveghere video, sistem de blocare automată a ușilor de acces în timpul mersului, precum și de către personalul de tren pe durata staționării, asistență și informare din partea personalului de tren, transportul bicicletelor (obligatorii abia după data de 7 iunie 2025).
Conform clubferoviar.ro, noile trenuri Intercity pe care CFR Călători le va introduce de la data de 12 decembrie 2022, după o absență de opt ani, vor fi ilegale, pentru că nu îndeplinesc cerințele de mai sus. Citește articolul integral pe clubferoviar.ro.
tot eu a zis
ce gluma buna! pentru 13 min in minus la IC fata de IR sa platesti cu 23 lei mai mult la bilet!!! daca era minim o ora mai intelegeam, dar asa e doar o alta optiune in mersul trenurilor doar ca ora de plecare. nimic wow!
Marius a zis
In anii ’70-80 de la Bacau pana la Bucuresti trenurile faceau 4 ore cu acceleratul si 3 ore jumate cu rapidul!Acum,trenurile fac si 6 ore pana la Bucuresti!Onor CFR!