Aproape 80 km noi de autostradă și drum expres vor fi inaugurați în anul 2023, potrivit Asociației Pro Infrastructură. Dintre aceștia, aproximativ 32 km sunt executați de constructorul băcăuan Dorinel Umbrărescu, pe drumul expres T3 DEx12 Slatina-Colonești.
„Dacă nu se va întâmpla ceva catastrofal, va fi un an peste medie, chiar dacă mergem exclusiv din inerție pe obiective (aproape) sigure: 78,5 kilometri noi de autostradă și drum expres. Țintim 110,5 kilometri cu puțin noroc și mult chef de muncă și visăm măcar câteva luni la un RECORD de 126 kilometri!”, au spus cei de la Asociația Pro Infrastructură.
Potrivit celor de la Asociația Pro Infrastructură, borna celor 1.000 de kilometri va fi atinsă, probabil, de turcii de la Nurol cu mini-lotul A3 Nușfalău-Suplacu de Barcău (13,554 km) în perioada mai-iunie. Compatrioții lor de la Alsim Alarko ar putea să le „fure” trofeul simbolic dacă se vor mobiliza și vor dori să deschidă parțial lotul 2 al A0 Sud. Dacă nu, vor da în trafic toți cei 16,30 km până la sfârșitul verii.
„Tot Alsim Alarko are termen de livrare septembrie pe tronsonul 1 din A0 Sud (16,93 km) dar este nevoie să tragă tare și, chiar dacă ar rata toamna, trebuie să fie gata în decembrie! Șanse MAXIME de inaugurare în toamnă sunt și pe T3 DEx12 Slatina-Colonești (31,75 km) executat de Umbrărescu din care șoferii vor putea folosi doar aproximativ jumătate (Valea Mare-Negreni).
Chiar dacă se va ieși din aceste estimări optimiste, în condiții normale cele 4 șantiere de mai sus ar trebui să fie un pariu sigur pentru 2023: 78,534 kilometri de autostradă și drum expres”, au mai scris cei de la Asociația Pro Infrastructură.
În același pariu, cei de la Pro Infrastructură au adăugat și celălalt proiect major, amânat din 2022, care va fi dat în trafic: „podul suspendat de la Brăila (WeBuild-IHI), pe conexiunea scurtă (Smârdan) sperăm în mai-iunie și pe cea lungă (Jijila) în decembrie cel mai târziu. Și încă două investiții mai mici, dar cu impact foarte mare: pasajele Berceni și Oltenița de pe DNCB, ambele în primăvară.”
Însă, dacă Umbrărescu „turează” motoarele, s-ar putea ca în 2023 să fie finalizate și lucrările „pe lotul 2 din A0 Nord, unde UMB accelerează deși are termen iunie 2024. Sunt două opțiuni: aproximativ 10 km între DN1 și A3 fără bătăi de cap sau tot proiectul lung de 19 km cu o descărcare provizorie în DJ100 la Afumați doar dacă se deranjează CNAIR”, potrivit sursei.
„Strabag forțează de asemenea o deschidere devansată: aproximativ 13 km de drum expres pe DEx11 la vest de Oradea, între Autostrada A3 și DN1/Calea Borșului. Tot șantierul are 19 kilometri și austriecii vor să-l livreze până în decembrie, deși au termen martie 2024.
Pariul nostru, pentru care vom pune presiune constantă: plusăm cu acești 32 de kilometri pe A0 și DEx11 și țintim 110,534 kilometri noi de autostradă și drum expres în 2023.
Și mai visăm, într-un scenariu ultra-optimist, la o demonstrație de forță a asocierii Strabag-Geiger pe A3 între Chețani și Câmpia Turzii, unde stadiul fizic după rezilierea cu Straco este aproape 40% și cei doi antreprenori au capacitatea tehnică de a produce surpriza plăcută și să deschidă la limită, în decembrie, cei 15,691 kilometri, livrând cu jumătate de an înainte de termenul contractual veriga lipsă pe A3 dintre Cluj-Napoca și Târgu Mureș”, conform sursei citate.
Popovici Costel Ciprian a zis
Noi vrem să ne ducem în Sulina în august . Ce traseu ne recomandați să facem ?
#vizitiu-brailean a zis
Pe care vreti, numai sa nu setati pe Waze „autostrada” pt ca va plimba pe cei 16 km din centura Bacaului
Gica Contra a zis
Pe Dunare de la Tulcea. Delta e zona protejata si asa trebuie sa ramana, ca altfel se umple de bombardieri cu tigai fumegande.
Dorina a zis
Adica pana in august nu e gata autostrada capat Sulina ? Macar la Mila 23 daca ajungem pe autostrada, sa nu ne puna sa ocolim prin cea din Brasov.