• autoritățile dau asigurări că cetățenii vor avea de suportat mai puține drumuri și birocrație • taxele aferente se vor plăti într-un singur loc • „minunea” se va petrece în luna martie
Băcăuanii ar putea scăpa, în cîteva luni, de cozile interminabile și birocrația agasantă pe care trebuie să le suporte la Poliție, pentru acte ca pașaportul, buletinul de identitate, certificatul de înmatriculare, carnetele de conducere etc. Autoritățile județului Bacău au decis, ieri, să urgenteze înființarea unui ghișeu unic, la care să se adreseze populația județului pentru toate tipurile de documente. Decizia a fost luată la o întîlnire la care au participat conducerile Prefecturii, Consiliului Județean și Poliției. Traian Milon, secretarul general al județului, ne-a declarat: „Se va termina cu drumurile inutile pe la mai multe birouri. De exemplu, acum, pentru un certificat de înmatriculare, trebuie să te duci la patru instituții”. Legea de înființare a Serviciului Public Județean de Evidență Informatizată a Persoanei (SPJEIP) datează de aproape trei ani, dar aplicarea efectivă a actului normativ întîrzie încă. Marea problemă la înființarea acestui serviciu public este lipsa unei Hotărîri de Guvern care să reglementeze predarea-primirea activității și a logisticii instituțiilor în discuție. „În martie 2004, se va promova această Hotărîre, dar noi vrem să o luăm cu un pas înainte și să creăm această structură în jurul actulului Serviciu de stare civilă de la Consiliul Județean”, spune Traian Milon.
Sediul unde s-a stabilit că va funcționa ghișeul unic este la Complexul de Servicii Comunitare nr. 2, pe strada Aviatorilor, vizavi de Școala nr.15. Secretarul general al județului spune că, pînă la alte reglementări, vor funcționa aici „Pașapoartele”, aflate în subordinea Prefecturii, și SPJEIP. Ultima instituție va avea, practic, două tipuri de activități. Prima ar fi de coordonare și control a serviciilor locale de evidență a populației, iar cealaltă, de eliberare a certificatelor de înmatriculare și permiselor de conducere. Astfel, deși instituții diferite, „Pașapoartele”, „Circulația” și „Buletinele” vor funcționa într-o singură clădire, iar Traian Milon dă asigurări că cetățeanul își va rezolva toate problemele legate de aceste tipiri de documente în acest loc, iar plățile taxelor le va face la un singur ghișeu. Toate cele trei servicii publice se vor autofinanța din taxele stabilite de Guvern. „Chiar dacă nu apar clarificări de la București, mutarea într-un singur sediu se va produce cu siguranță, probabil în luna martie”, declară Milon. (Florin POPESCU)
Lasă un răspuns