• Angel Lorin Lungu, fiul patronului firme de taximetrie MMM, lucrează cot la cot cu adulții la dispecerat • puștiului i-a fost mai greu la început, însă acum e piesă de bază în firmă • cel mai amuzant i se pare că unii clienți care sună îl confundă cu o domnișoară • au fost și alții care i-au vorbit urît fiindcă întîrzia comanda, dar el nu s-a lăsat
Angel Lorin Lungu are 11 ani și este elev în clasa a V-a la Liceul Ferdinand I. Ca orice copil, el este implicat și în activități extrașcolare, iau una dintre acestea este cea de dispecer la firma de taxi MMM. Deși puțini ar crede că un puști poate coordona zeci de taxiuri într-un oraș, ei bine, Lorin s-a încumetat la așa ceva. În fiecare zi, vocea lui se face auzită la telefoanele clienților și în stațiile taximetriștilor. Pentru că are o voce plăcută, care poate fi ușor confundată cu vocea unei domnișoare, clienții firmei de taxi, care sună la dispecerat pentru a chema o mașină, nu-și dau seama că ei, de fapt, discută cu un copil.
Lorin a intrat pentru prima oară într-un dispecerat în urmă cu trei ani, atunci cînd tatăl său a deschis firma de taxi. Atunci i s-a părut că munca de dispecer este destul de complicată, dar cu timpul, în cursul vizitelor pe care le-a făcut la firmă, a deprins această meserie, iar acum o practică cu mare succes.
Lorin a rămas singur pentru prima oară în dispecerat în noaptea de Paști, atunci cînd colegele sale au fost libere. Pentru că nu avea cine să preia comenzile, i-a propus tatălui său să îl lase pe el să facă acest lucru. „Lorin m-a rugat să îl las să preia apelurile de la clienți și să le dea prin stație. La început am ezitat pentru că nu eram sigur că se va descurca. Mai întîi l-am lăsat să răspundă doar la un telefon, dar în cîteva ore s-a obișnuit atît de bine cu munca, încît a reușit să preia comenzile de la toate cele cinci telefoane ale dispeceratului. Am fost surprins să văd că se descurcă atît de bine”, ne-a povestit Eduard Lungu, tatăl lui Lorin.
«Sărut-mîna, domnișoară!»
Deși este nevoie de atenție distributivă și de o memorie bună, micuțul dispecer nu se plînge. Pentru el este mai dificil doar atunci cînd există multe solicitări și sună toate cele cinci telefoane din dispecerat. „Cînd sînt mai multe cereri odată, trebuie să îl las pe client să aștepte puțin, dar mulți dintre ei nu au răbdare. Uneori se întîmplă să nu găsesc mașini libere și atunci unii clienți mă înjură. Acestea sînt momente neplăcute. Dar există și întîmplări amuzante. De exemplu, cei mai mulți domni care dau telefon la dispecerat îmi spun «Sărut mîna, domnișoară». Lucrul acesta mi s-a întîmplat la început și cu taximetriștii”, spune rîzînd Lorin.
Despre relația lui cu taximetriștii și cu colegii de dispecerat, Lorin spune că este una foarte bună. „Tata nu mă plătește, dar sînt oricum recompensat. Cînd vin pe aici taximetriștii, primesc din partea lor pachete cu dulciuri sau diverse cadouri. Și colega mea Mirela îmi mai aduce cîte ceva. Cu ea și cu Ana Maria, o altă dispeceră, mă înțeleg cel mai bine”, spune Lorin.
Colegele au și ele numai cuvinte de admirație. „Îmi face mare plăcere să lucrez cu el. Nu mă așteptam să îl văd în dispecerat, dar acum apelez de multe ori la ajutorul lui și cred că se descurcă foarte bine. Nu am avut niciodată nici un fel de problemă cu el. Ne ajută, vine la stație, avem încredere în el”, a spus Ana Maria Hachel.
Deși petrece mult timp în dispecerat, Lorin nu neglijează școala. Pentru că are media generală aproape de zece, el aștepă ca la sfîrșitul anului școlar să primească un premiu de merit. (Oana MĂGUREAN)
Lasă un răspuns