Războiul transportului public din municpiul Bacău pare a fi departe de a se fi încheiat, cel puțin din punct de vedere al celor de la „Transport Public”. Nemulțumiți de decizia Primăriei de a se reveni la situația de dinainte de organizarea licitației de concesionare a traseelor de transport public, sindicaliștii de aici, conduși de Panait Boghiu, s-au plîns conducerii Federației „Transloc” la care sînt afiliați, că autoritățile locale nu ar respecta prevederile contractului de concesiune a transportului public. Drept urmare, Colegiul Director al federației a stabilit, potrivit unui comunicat primit, ieri, la redacție, „stabilirea unei întrevederi între președintele Federației «Transloc», Mircea Ionescu, și Dan Voiculescu, președintele PUR, în vederea găsirii unor soluții politice privind rezolvarea pe cale amiabilă a conflictului dintre sindicatul «Transport Local» și Primăria Bacău. Totodată, se va discuta în cadrul Consiliului Național, ce va avea loc pe 26 august, situația creată la Bacău și stabilirea programului de acțiuni și proteste sindicale în sprijinul colegilor din Bacău”. Dincolo de protestul sindicaliștilor de la „Transport Public”, suprinde oarecum tendița celor de la „Transloc” de a politiza o problemă care, practic, se reduce la punerea în practică a unei hotărîri judecătorești. „Nu trebuie să uităm că PUR-ul se sprijină pe firmele mici și mijlocii și, din punctul nostru de vedere, e important ca domnul primar Stavarache să nu ajute doar pe micii transportatori particulari, ci să găsească o cale amiabilă care să convină și unei firme precum «Transport Public», care, din cîte am înțeles, a făcut investiții serioase. Apoi, nu excludem nici posibilitatea ca, acum, particularii să primească un traseu, pentru ca mîine să mai primească cîteva trasee”, a încercat să explice Mircea Ionescu, președintele Federației „Transloc”. Interesant este, însă, faptul că acesta știa prea puțin din ceea ce este, la ora actuală, situația transportului public din municipiul Bacău. De altfel, Ionescu și-a schimbat sensibil poziția în momentul în care a aflat de la redactorul „Ziarului de Bacău” că Primăria nu a făcut altceva decît să aplice o hotărîre a Tribunalului Suceava și că transportatorii particulari circulă doar pe un singur traseu, care a fost înființat și administrat exclusiv de „particulari”.
Amintim că sindicaliștii de la „Transport Public” s-au inflamat în momentul în care conducerea Asociației Operatorilor de Transport Public Privat (AOTPP) a deschis traseul 22 barat în ideea de a recupera măcar în parte pierderile pricinuite de intrarea pe traseul 17 a autobuzelor de la „Transport Public”. Atunci, sindicatul condus de Panait Boghiu a amenințat că intră în grevă generală dacă Primăria nu le recunoaște monopolul asupra transportului public din oraș, consfințit în urma licitației organizată de administrația Sechelariu. AOTPP a contestat în instanță modul de organizare a licitației în cauză și Tribunalul din Suceava a dispus suspendarea, pînă la soluționarea proceselor pe fond, hotărîrii de Consiliu Local pe baza căreia s-a organizat licitația de concesionare a traseelor de transport public din municipiul Bacău. (Eduard CUCU)
Lasă un răspuns