Un tinar in virsta de 20 ani a ajuns la spital dupa ce motocicleta pe care o conducea s-a lovit de un autoturism care nu i-a acordat prioritate. Accidentul s-a petrecut la intersectia Bulevardului Unirii cu strada Mihai Viteazu, ieri dimineata, in momentul in care un BMW a vrut sa vireze la stinga de pe bulevard fara a observa motocicleta care avea prioritate. In urma impactului, motociclistul a fost ranit si a fost transportat de urgenta la spital, iar vehiculul a fost avariat in partea din fata. Politistii care au anchetat cazul au stabilit ca la volanul autoturismului se afla Andrei P., 25 ani. In timp ce executa virajul la stinga, acesta l-a accidentat pe motociclistul Daniel S., 20 ani. „In urma evenimentului, a rezultat avarierea ambelor vehicule. Daniel S. a fost transportat la Spitalul Judetean de Urgenta Bacau, unde medicii l-au diagnosticat cu fractura la mina stinga”, a precizat subinspector Narcisa Butnaru, purtator de cuvint la Inspectoratul de Politie Judetean Bacau. Omul de afaceri Ovidiu Budeanu a confirmat faptul ca motocicleta implicata in accident apartinea fiului sau. (Andreea IOVITA, Ramona IONESCU)
Vegetarian ecologic a zis
La ce ORA a avut loc tamponarea ? Noaptea , ziua sau la rasarit ? Ce viteza avea motocilistul ? Cand un motociclist , scuterist sau biciclist depaseste 30-40 kmh , moartea primeste email si se roaga sasi realizeze planul . Asteapta si bolnavii dializati etc , un donator voluntar de organe .
. . Cand o sa cumpere si monteze primaria camere pt masurarea vitezei si politia va sanctiona vitezomanii ? In Romania sau amortizat in maxim o luna investitia si primaria poate face rost de bani fara sa reducem salariile functionarilor publici ( doctori , asistente care au plecat sau vor pleca in vest . Sau cand va cumpara primaria sensuri giratorii si parapeti de beton intre benzi , pe mijlocul drumului , intre sensurile giratorii ? Sar imbodgatii si clientela politica pt ca 1 km de parapeti costa 23.000 E cat o garsoniera sau un teren agricol mare ..
. . . . Eu am patit sami intre in fata ilegal un tanar cu o rabla de BMW . A asteptat pe contrasens si mia intrat in fata vazand ca ma apropi cu viteza . A oprit blocand ambele benzi si sa uitat la mine prin portiera din dreapta . Parea un student arab , cu par cret . Eram intro zona cu camine studentesti . Cand am ajuns la vreo 10 m a demarat in tromba pe strada din dreapta mea . Am fost nevoit doar sa franez si sa transform in caldura , energie ekivalenta poate cu 1-2 lei , incluzand uzura franelor si amvelopelor . Deci cam o muscatura dintro banana . Dar gestul a scos diavolul din mine si vroiam sa il pedepsesc , facandui pagube de cateva sute de ori mai mari la masina , cu o jucarie telecomandata . Bine ca nu lam urmarit . Cine stie in ce belele intram . Daca ar fi vazut ca il urmaresc poate mar fi dus la un bar unde mar fi asteptat cativa prieteni ai lui agresivi , kemati prin telefon . Poate ma bagam inconstient intro incaierare cu persoane cu cutite si muream pe loc sau dupa cateva luni datorita loviturilor . De cate ori ma culc sau trec prin intersectia respectiva etc , ma rog ca soferul care mia taiat calea sa aiba un accident vascular , rutier etc care sal orbeasca . Nu vreau sa moara dar iau fost dati okii ca sai kinuie sau ucida pe ceilaltii .
. . . .Vanzarile de motociclete iau imbogatit pe Harley Davidson dupa contracte cu armata si vanzari record , dar au scazut brusc si definitiv acum 100 de ani cand masinile sau ieftinit . Oamenii preferau Ford -urile cu 1-2 salarii mai scumpe pt ca ofereau mai multa protectie la accidente produse prin tamponare , derapaj pe nisip , pe asfalt umed dupa ploaie , ninsoare sau stropit in zile caniculare etc . Erau mai sigure si pana de cauciuc si oferau protectie mai buna la ploaie , frig ( boli reumatismale ) etc ..
. . … . Stie cineva o statistica pt accidentele cu raniti ? Motociclistii de ciopare au mai putine accidente in care sa aibe fracturi sau sa moara ? Mi se par mai sigure mai ales cu un airbeg frontal si o centura la shea !?
. . .Sunt alarme moto cu GPS care masoara viteza si cand motocicleta depaseste viteza maxima permisa pe zona pe care se afla motocicleta , trimit prin sms instiintari pe mobil , parintilor ( care au cumparat o parte sau toata motocicleta ) , sotiei etc . Alarma permite oprirea motorului prin telefon etc . Ar trebui montate asemenea alarme din start la toate vehiculele pe 2 roti . Radu Pietreanu , bogat si celebru motociclist , militant promotociclism , zicea ca la inceput cand cadea se ridica si se uitam sa nu fie prea lovita motocicleta . Nui pasa ca avea fracturi , genuki si coate cu discuri , meniscuri rupte , fisurate , entorse , luxatii . Doar dupa vreo 2 accidente a sckimbat atitudinea fata de „fierul „ mult iubit . Pana si mult mai bogatul fost prim ministru Tericeanu , a umblat in carje cateva luni , dupa ce a cazut cu motocicleta intrun viraj . Cand motocicleta depaseste viteza de 40-50 kmh GPS -ul ar trebui sa comande un dispozitiv , care se gaseste pe net , care sa desumfle pana la 1 bar rotile pt mai buna aderenta in viraje si la franare . Ar creste de cateva ori si consumul , nu doar cu 3 % , cat am gasit pe net ca ar consuma un vehicul care circula cu amvelope desumflate cu peste 10 % din presiunea optima . Eu cobor pante lungi de peste 3 – 8 km cu rotile desumflate la 0.8 – 1.2 bar sau cat sa nu se loveasca janta cand trec peste benzile rezonatoare . Nu am prea am nevoie de frana si suspensia pe perna de aer a rotii devine extrem de moale – parca cobor pe apa nu pe asfalt . Frecarile din peretii laterali ai amvelopei ekivaleaza cam cu 300 W ora , cat consum la urcarea aceleiasi pante . Viteza este pt drumuri cu 4 benzi , cu parapeti laterali si la urcari unde inertia ajuta mult iar in caz ca trebuie sa franezi , te opresti in cativa metri . Cred ca GPS ul de pe scuter , motocileta si bicileta , tricileta ar trebui sa trimita sms si la politie , si la .. toti cei care au de castigat ceva daca motociclistul isi rupe gatul = centrele de transplanturi , comerciantii de locuri de veci , de sicrie , groparii etc ?
. . .Eu as face un vitezometru cu ecran tv pe care viteza sa fie afisata pana la .. 35 kmh , sau viteza la care a murit un bicilist in ultimul an . Fac exceptie biciclistii care au murit dupa ce a cazut un copac sau altceva pe ei in timpul unor furtuni aparute brusc , caderi de pietre , tencuieli etc . Peste 35 kmh ecranul ar trebui sa arate poze cu moartea , cu bolnavii care asteapta transplante , groparii etc care sarbatoresc la carciuma moartea scuteristului , motociclistului etc .. Viteza se va inregistra doar pt accidente , ca la cutia neagra la avioanele mai mari . Sar putea prezenta pe ecran si poze cu trenuri de mare viteza – TGV din Franta . Circula zilnic cu 200-300 kmh dar pot merge si cu 585 kmh , fara benzina care sa explodeze in caz de accident . Un TGV a deraiat la 400 kmh si doar un pasager de la restaurant sa lovit usor la picior . Trenul a taiat traversele pe vreun km !? Vagoanele nu sar de pe sine pt ca placile pe care stau sunt prinse cu joc lateral mic – max 15 grade !? , cat este unghiul la trecerile de pe o cale pe alta , in triaje . Raportul decese / persoane transportate / viteza medie este cel mai mic , deci sunt cele mai sigure vehicule dintre cele rapide . Sunt si economice pe distante de sub 1000 km , ecologice nembogatindui pe rusi , pe arabi . Pot circula si pe ceata , cand sunt furtuni , vijelii etc fata de avioane . Garile sunt mai apropiate de cartierele de locuinte decat aeroporturile internationale si nu mai trebuie o ora pt ajuns la punctul de pornire . Scanarile antiexplozibil la urcare in tren se fac doar in Spania ? dupa atacurile teroriste ..