– consilierii locali bacauani au aprobat studiul de fezabilitate al proiectului ce va fi finantat cu bani europeni – valoarea investitiei se va ridica la peste 15 milioane de euro
Consilierii locali bacauani au aprobat, in sedinta extraordinara de la sfirsitul saptaminii trecute, un proiect de hotarire de Consiliul Local, prin care se va moderniza o parte din infrastructura bacauana. Alesii au aprobat studiul de fezabilitate, cu indicatorii tehnico-economici, faza documentatiei de avizare a lucrarilor de interventie, pentru proiectul „Reabilitare infrastructura urbana, zona Miorita – 9 Mai – Vintului – Vadu Bistritei”. Aceasta zona se afla intr-o stare total necorespunzatoare, prezentind denivelari si degradari accentuate, ceea ce conduce la o desfasurare anevoioasa a traficului rutier si pietonal. Strazile Miorita si Vadu Bistritei asigura legatura in interiorul municipiului Bacau intre drumurile nationale DN2 – DN 2G – DN15 – DN2F si intre cartierele Miortia si Serbanesti. Acestea sint de categoria a II-a si fac parte din reteaua stradala majora a orasului, fiind destinate traficului usor de tranzit si local. Proiectul va presupune o serie de lucrari complexe, care vor avea ca ultim scop imbunatatirea calitatii vietii in oras. Acesta vor consta in reabilitarea strazilor Miorita si Vadu Bistritei cu amenajarea a sapte alveole pentru statiile de autobuz, pe ambele sensuri de circulatie, amplasate pe strada Miorita, reabilitarea sistemului rutier si a trotuarelor. Totodata, se vor amenaja parcari noi, dar se vor pune la punct si locurile de parcare deja existente. In total, vor fi 31 de parcari cu 772 de locuri. Lucrarile au in vedere si iluminatul public, cu stilpi de iluminat complet echipati. Se vor face si bransamente de canalizare pluviala la gurile de scurgere suplimentare de la parcarile reabilitate sau nou proiectate. Gurile de scurgere, camine si rasuflatori gaze vor fi aduse la cota. In intersectia dintre strazile Stefan cel Mare si Miorita se va amplasa un sens giratoriu. Strada Vintului va fi cosntruita de la zero cu carosabil, trotuare, sisteme de alimentare cu apa si canalizari. Ea are o lungime de 480 metri. Valoarea totala a investitiei se ridica la peste 15 milioane de euro, iar durata de realizare va fi de 12 luni. Finantarea se va face din banii europeni, atrasi pentru ca Bacaul a fost desmenat pol de dezvoltare urbana, iar Uniunea Europeana a pus la bataie pentru investitii in infrastructura urbana peste 22 milioane de euro.
AlexBC a zis
Eu zic sa incepeti cu strazile Milcov, I.L. Caragiale si Stefan cel Mare. Pe Mioritei carosabilul este bun. Poate nu puneti stalpi de iluminat din beton (ca la Centrul de Afaceri) …
Anonim a zis
Eu propun sa incepem cu eternitatii, biruintei si flori de cuc! Eventual constructorul sa vina si la mine acasa sa-mi dea un var.Hai copii, veniti cu propuneri ca proiectele astea se fac asa dupa ce visam noaptea si putem incepe cu stradutele pe care locuim fiecare.
gigi a zis
bha da strada V Alecsandri nu vreti sa o asfaltati?bine ca asfaltati strazi care sunt bune si asta care e o groapa toata nu
AlexBC a zis
@Gigi
Dupa ce e pe terminate lucrarea la pasajul subteran o sa faca si strazile din jur. Cel putin asa a zis Spava.