– ieri fost turnata placa de beton superioara a pasajului subteran Oituz – Stefan Guse – apoi se va trece la impingerea pamintului cu utilajul special, pe sub sinele de cale ferata, pina cind pasajul va iesi din cartierul CFR in oras – pe santier lucreaza peste 50 de muncitori, care au turnat ieri 650 de metri cubi de beton
Muncitorii care lucreaza la pasajul subteran Oituz – Stefan Guse din municipiul Bacau au turnat ieri capacul pasajului. Mai precis, ei au betonat continuu, incepind de la ora 14.00, placa superioara a pasajului, finalizind astfel intrarea in pasaj. «Turnam placa superioara de beton a pasajului. Este o turnare continua, fara intrerupere, a 650 metri cubi de beton. Au fost facute lucrarile de realizare a placii superioare a tunelului (cofraj, montare armaturi, montare toroane. Cutitul care a fost deja montat se prinde acum si de placa superioara. Turnam cu beton de cea mai buna calitate, de la Rustrans si Baixa», a declarat Grigore Ioanid, liderul consortiului „SC Procom Ceprano Italia – Cosbau SPA Nalles Italia – Pa&Co Romania – Compania Constructii Feroviare SA Cimpulung – SC Proiect CF Bucuresti”, responsabilul de santier. Cu alt cuvinte, ieri a fost finalizata, de cei peste 50 de muncitori care lucreaza pe santier, intrarea propiru-zisa in tunel, din cartierul CFR, urmind apoi sa demareze impingerea pamintului pe sub calea ferata si izolarea pasajului. «Cutitul va inainta prin lansare orizontala pe sub liniile de cale ferata. Este practic o actiune de impingere a pamintului, o metoda noua pentru tara noastra », a mai explicat Grigore Ioanid. Turnarea prefabricatului la pasaj s-a facut in etape, prima oara turnindu-se placa inferioara din beton, pe care se va desfasura traficul auto, urmind apoi cei doi pereti laterali. Odata ce a inceput turnarea acestora a fost adus din Italia si utilajul special care va impinge pamintul pe sub liniile de cale ferata, care a fost asamblat in prefabricatul de beton, iar acum, fixat si in placa superioara. In total, pentru realizarea prefabricatului – tunelului de intrare in pasaj, au fost turnati 2.000 metri cubi de ciment.
Primarul Romeo Stavarache, din nou in raid pe santier
Primarul Romeo Stavarache a efectuat din nou, ieri, un raid la santier, pentru a vedea cum se toarna ultima placa a tunelului. Responsabilii de lucrare i-au furnizat si datele tehnice. «Este cea mai importanta investitie a momentului in municipiul Bacau, primul proiect de acest gen din Romania, aprobat de catre Comisia Europeana. Din nou demonstram ca sintem un model de bune practici in ceea ce priveste atragerea de fonduri europene », a declarat primarul Bacaului, multumit de stadiul cum arata lucrarea pina acum. Odata cu incheierea turnarii placii superioare se finalizeaza si montarea cutitului care va face pasajul pe sub liniile ferate. «Cutitul va putea fi lansat in tunel pentru a sapa pe sub liniile de cale ferate. Acest cutit este un sistem complex, pentru ca odata ajuns in partea celalata va lasa practic tunelul aproape finalizat si functional. Va mai fi nevoie doar sa se toarne asfaltul si sa se faca legaturile tunelului. Acest sistem pe care il folosim la realizarea pasajului subteran, de impingere ciclica a prefabricatului sub calea ferata este o tehnologie noua, italiana si va fi folosita in premiera pentru tara noastra. Sub placa pasajului, pe care vor trece masinile, exista un sistem de alunecare special, montat pentru cutit”, a precizat Grigore Ioanid.
Un pasaj ultramodern, de peste opt milioane de euro
Pasajului subteran este o investitie ce se realizeaza prin fonduri europene, prin Programul Operational Regional. Pentru realizarea lui UE a pus la bataie peste opt milioane de euro. Pasajul va avea o lungime de 300 de metri si va traversa cele 14 linii de cale ferata de la strada Oituz, pina in cartierul CFR, in zona Penitenciarului. El este structurat pe trei zone distincte: rampa Stefan Guse, ce va avea o lungime de 107,07 m, pasajul rutier subteran propriu-zis cu o lungime de 86,70 m si rampa Oituz ce va avea o lungime de 67,80 m. Continuitatea traficului pe strada Garii, respectiv Constantei, va fi asigurata prin doua pasaje superioare în lungime de 16 m, respectiv 10 m. Siguranta circulatiei în interiorul pasajului se va realiza prin camere video pentru monitorizarea traficului rutier si pietonal în orice punct din pasaj, sisteme electronice luminoase, de afisare a mesajelor de avertizare la intrare si iesire, senzori de umiditate si de temperatura, care monitorizeaza stadiul de formare al poleiului si care comanda sistemul de încalzire montat în straturile caii de rulare, comanda reducerea vitezei si sporirea distantei între vehicule, senzori de fum, bariere de limitare pe o banda sau de închidere a circulatiei traficului rutier, patru puturi pentru evacuarea apei, care confera o protectie de 200%.
dani a zis
spor la treaba !!!
Victoriea socialismului a zis
In „desteptarea” problema lor este o echipa de fotbal ,care nu a jucat niciodata nimic,numai a consumat cat un oras,fara rezultate,afisand numai ingamfare de asa zisi fotbalisti,ce nu sunt in stare sa ofere macar 50 de minute de placere publicului ce mai calca pe stadion.Se zbat in mediocritate.
vip a zis
felicitari si spor la treaba…ne vedem de artea cealalta a tunelului sa spargem o sampanie… 😉